• Anonym

Varför bryr ni er inte om hur ni ser ut ??

Jag ser många tjejer och många familjer där alla går med toviga slarvigt uppsatta hår, bleka ansikten och omatchande kläder ute i affärerna.

Tjejer, varför tar ni inte handom er ?
    fixar håret, färgar bort utväxten som är 1dm, klär er snyggt och sätter lite smink i ansiktet ?

Om inte för eran skull, varför inte för era mäns ?
    "min man älskar mig oavsett" håller inte i längden när ni går med slitna mjukisar och håliga tröjor, trasiga dojor, slitna ansikten och rufsigt hår.
    Ni kan ju knappast anklaga dom sen när dom vänder blicken åt en annan kvinnas håll ?

varför låter ni era barn springa i affärerna smutsiga med omatchande kläder ?

För våran familj så är det viktigt att för våran skull, partnerns skull och omgivningen skull att se fina ut utåt, vi vill att folk ska se oss och tänka - vilken fin familj!

Jag och min man tränar tillsammans, solar solarium.
    Vi fixar våra hår på morgonen.
    Jag sminkar mig, fixar håret, underhåller med färg och slingor, fixar naglarna, har god hudvård osv.

Jag ser hur min mans kompisar kollar på mig med en avundsjuka mot min man.

När vi går ut hela familjen så är de viktigt att vi har hela snygga kläder och skor, barnens hår fixas varje morgon osv .

Det finns inga ursäkter om att man hellre spenderar tid med familjen , min man älskar mig oavsett osv.
    Att ta hand om sig själv är inget som kräver mycket tid.

Detta är inget provocerande, jag bara undrar när jag dagligen i arbetet och affären möter män som kollar på mig medans deras mjukisklädda flickvän kollar på något annat. 

• Svar på tråden Varför bryr ni er inte om hur ni ser ut ??
  • Fiaz
    Anonym skrev 2012-05-16 12:37:49 följande:
    jag tycker även att det är viktigt ( för mig iallafall!) att fixa sig när man bara är hemma, städar, påtar i trädgården eller vad man än gör, man vet ju aldrig om det kommer någon på besök.
    Jag sover med smink på, jag tror att min man på 5 år sett mig utan 2 ggr 

Nä fy, vad äckligt och ohygiensikt! Känn på allt kladd som kommer på kudden, alla kvalster och bakterier!
    Är det här ett skämt eller? Du sitter och rackar ner på andra medans du sjävla går och lägger dig med smink på......usch.  
  • Anonym

Jag är snyggare utan smink, eller i alla fall snyggare när jag inte har smink varje dag eftersom att jag lätt tappar ögonfransar av mascara, får mycket finnar av foundation, trots att jag provat säkert 20 olika sorter, både vanliga och mineral. 

Håret tvättar jag varannan dag, ibland är det fixat, ibland ofixat. Försöker att alltid klä mig bra. Finns viktigare saker att lägga pengar på än naglar som ändå bara går av eller är handikappande så man fasen inte ens kan knäppa byxorna med dom, tycker personligen att manikyr-naglar och fixade naglar mest ser läskigt och äckligt ut, inte alls vackert eller exklusivt som många andra verkar tycka :S

Solarium solar jag inte heller eftersom att jag tycker att det är viktigare att inte få rynkor eller cancer och tycker att man är vackrare som blek, i alla fall många. Förutom ben då kanske... men just ansiktet i alla fall under vinterhalvåret.

Tränar gör jag men är tjock ändå, min smala sambo älskar mig och mitt hull, har inte gått upp under förhållandet utan har varit sådan här hela tiden. Jag är stark och frisk ändå! Glad 

• LinneaEleonora

Vad det gäller vår son så är det viktiga inte huruvida hans kläder matchar utan att han trivs och mår bra. Jag tror att man sänker barns självkänsla genom att påpeka att de måste se rätt ut och inte duger som de är. Mellan mig och min sambo fungerar det så att vi gör oss i ordning när vi vill, hinner och orkar. Varför försöka hålla upp en fasad utåt? Om vi är trötta och slitna när vi är och handlar spelar väl inte det någon roll? Det är ju så livet är. Det blir också mer speciellt de dagarna man gör sig i ordning. För min del skulle jag må dåligt om jag kände att jag alltid var tvungen att se snygg ut.

• BängtRagnhild

När jag träffade min man var jag crustare. Han bryr sig inte om hur jag ser.

Min son väljer sina kläder själv. Så han matchar på sitt eget vis. Vad andra tycker bryr vi oss inte det minsta om. 

Med statistiken på sin sida, kan man rimligtvis anta...
  • fläta

För vår familj är det viktigt att människor är intelligenta och uttrycker sig väl i skrift. 
    Ts, du respekterar uppenbarligen inte oss och våra önskemål om hur andra ska vara och bete sig. Nu vill jag veta varför? 

• Anonym
    Fia 28 skrev 2012-05-16 12:46:08 följande:

Jag bryr mej om hur jag ser ut, dock kan jag gå runt hemma osminkad och med omatchande kläder. Enligt dej tar jag tydligen itne hand om mej då jag är blek. Får soleksem efter 15 minuter i stark sol om jag inte smörjer massa klet på mej. Solarium tänker jag aldrig gå till och brun utan sol ger mej finnar.

Kanske du inte ens är attraktiv. Kanske folk tittar på dej för att du ser konstig ut?

min mans kompisar säger att dom önskar att deras fruar lade ner lika mycket tid som mig, jag får ofta höra att jag är attraktiv ( förutom från avundsjuka mjukisbrallor till fruar ), men mina väninnor tycker att jag ser bra ut
  • fläta
    emmak skrev 2012-05-16 12:53:23 följande:
    Min son går alltid i välvårdade kläder, alltid ren. På dagis är enda gången jag klär på han lite mer "slit och släng"

Men jag själv har aldrig riktigt brytt mig om hur ja ser ut till vardags. Singel eller inte, ska jag iväg och träffa någon eller så gör jag iordning mig, annars finns det inte nåt bättre än mjukisbyxor och slarvig tofs, osminkad! :)
    Håret är alltid färgat, så ingen utväxt finns :) jag är bara bekväm :) ännu mer nu som gravid för usch va jobbigt det är när inga kläder passar och man är uppblåst ;)

Om min sambo kollar på nån annan så får han väl göra det, kunde inte bry mig mindre.
    När jag väl gjort iordning mig så är det många ögon som faller åt mitt hål och då blir han helt vansinnig för det.
    Skönt att äntligen få en förklaring på varför jag möter så många människor som hjälplöst och utan framgång försöker stoppa tillbaka ögongloberna i sina hålor - det är bara en sminkad emmak som har passerat förbi. 
  • Fiona M
    Anonym skrev 2012-05-16 13:59:43 följande:
    min mans kompisar säger att dom önskar att deras fruar lade ner lika mycket tid som mig, jag får ofta höra att jag är attraktiv ( förutom från avundsjuka mjukisbrallor till fruar ), men mina väninnor tycker att jag ser bra ut
    det känns som om du klamrar dig fast vid utseendet.
    vad ska du göra när du inte längre är attraktiv?
    vad händer med självbilden då?  
  • sextiotalist

Jag bryr mig om hur jag ser ut men har en helt annan inställning till vad det innebär att se bra ut. Sminkar mig gör jag ytterst sällan. Brunbrända personer året runt ser fånigt ut. Konstgjorda naglar tycker jag är fult.

Att klä upp sig bara för att gå till affären eller arbeta i trädgården är bara löjligt.

jag ser prydlig ut, har skjorta. kavaj, ett par skor med lite klack och jeans idag. Osminkad och inte uppsatt hår.   

• Sarilariz

Ja du TS.

Jag är ganska blek, ofta med lite rufsigt hår och gärna mjukisbyxor.Alltid hel och ren men med tio kg övervikt. Jag har ÄNDÅ karlar som tittar på mig uppskattande, efter rumpa osv, och rätt många män som flörtar lite när sambon inte är i närheten. Har inte alla kvinnor det så? 

Det finns ju lika många smaker på kvinnor som dt finns män. Min sambo tycker det är ganska äckligt med solariebruna kvinnor, det sexigaste han vet är när jag har på mig hans mjukisbyxor och T-shirt. Själv klär jag gärna upp mig ibland, men han tycker jag är som hetast nyvaken med rufsigt hår och sömndruckna ögon.

Sedan finns det ju andra killar som gillar solariebrunt, superstylat hår och smink. Alla är vi olika och det är väl hur skönt som helst.. Eller? 

Svar på tråden Varför bryr ni er inte om hur ni ser ut ??