• Anonym

Varför bryr ni er inte om hur ni ser ut ??

Jag ser många tjejer och många familjer där alla går med toviga slarvigt uppsatta hår, bleka ansikten och omatchande kläder ute i affärerna.

Tjejer, varför tar ni inte handom er ?
    fixar håret, färgar bort utväxten som är 1dm, klär er snyggt och sätter lite smink i ansiktet ?

Om inte för eran skull, varför inte för era mäns ?
    "min man älskar mig oavsett" håller inte i längden när ni går med slitna mjukisar och håliga tröjor, trasiga dojor, slitna ansikten och rufsigt hår.
    Ni kan ju knappast anklaga dom sen när dom vänder blicken åt en annan kvinnas håll ?

varför låter ni era barn springa i affärerna smutsiga med omatchande kläder ?

För våran familj så är det viktigt att för våran skull, partnerns skull och omgivningen skull att se fina ut utåt, vi vill att folk ska se oss och tänka - vilken fin familj!

Jag och min man tränar tillsammans, solar solarium.
    Vi fixar våra hår på morgonen.
    Jag sminkar mig, fixar håret, underhåller med färg och slingor, fixar naglarna, har god hudvård osv.

Jag ser hur min mans kompisar kollar på mig med en avundsjuka mot min man.

När vi går ut hela familjen så är de viktigt att vi har hela snygga kläder och skor, barnens hår fixas varje morgon osv .

Det finns inga ursäkter om att man hellre spenderar tid med familjen , min man älskar mig oavsett osv.
    Att ta hand om sig själv är inget som kräver mycket tid.

Detta är inget provocerande, jag bara undrar när jag dagligen i arbetet och affären möter män som kollar på mig medans deras mjukisklädda flickvän kollar på något annat. 

• Svar på tråden Varför bryr ni er inte om hur ni ser ut ??
  • Anonym (naturligt vacker)
    La Lola skrev 2012-05-16 12:33:36 följande:
    Samma här.

Efter en vecka tillsammans satt vi i soffan med mysbyxorna på o pruttade.
    8 år senare är vi fortfarande ihop.
    Haha. Det tog nog lite längre tid innan vi började fisa inför varandra, men det kom efter ett tag det med, och vi är fortfarande ihop efter snart 7 år och har ett barn tillsammans:) Känns skönt att ha hittat nån man kan vara så avslappnad med :)
  • Insatt
    Kattdamen skrev 2012-05-16 12:43:20 följande:
    Okej, om det är mineralsmink är det ju ingen fara.
    Det är fortfarande inte BRA. 
  • Anonym
    Kattdamen skrev 2012-05-16 12:43:20 följande:
    Okej, om det är mineralsmink är det ju ingen fara.
    Jag tror inte det finns någon hudvårds terapeut som säger att det är bra/ok att sova med smink på sig (hela tiden) HELA TIDEN även om det är mineralsmink...
  • Fia 28

Jag bryr mej om hur jag ser ut, dock kan jag gå runt hemma osminkad och med omatchande kläder. Enligt dej tar jag tydligen itne hand om mej då jag är blek. Får soleksem efter 15 minuter i stark sol om jag inte smörjer massa klet på mej. Solarium tänker jag aldrig gå till och brun utan sol ger mej finnar.

Kanske du inte ens är attraktiv. Kanske folk tittar på dej för att du ser konstig ut?

• Millicent

Fast gillar man att sova med smink så gör man väl det. I mina ögon inte värt tiden det måste ta att ha en snygg sminkning dygnet runt och jag kan inte leva mig in i behovet på annat sätt än att det skulle röra sig om att inte kunna stå ut med hur man egentligen ser ut.

• emelielj

Varför lägger du så mycket energi på hur andra ser ut, ts?
    Du säger att alla har rätten att se ut som dom vill men då anser du att man inte tar hand om sig själv? Låt folk se ut hur dom vill.
    Jag sminkar och klär mig snyggt och det är för att jag vill känna mig snygg, inte för att folk ska tro att jag tar hand om mig, det har inte med smink eller hårfärgning att göra, enligt mig.
    Sen är det väl tur att min sambo tycker att jag har smink för ofta, och inte tvärtom. Fy va jobbigt att känna sig tvungen att sminka sig för personen du bor med! Det är konstigt enligt min åsikt.

• Anonym
    Millicent skrev 2012-05-16 12:47:18 följande:
    Fast gillar man att sova med smink så gör man väl det. I mina ögon inte värt tiden det måste ta att ha en snygg sminkning dygnet runt och jag kan inte leva mig in i behovet på annat sätt än att det skulle röra sig om att inte kunna stå ut med hur man egentligen ser ut.
    Jo gillar man det så gillar man det de är en självklarhet. MEN ts säger att hon har god hudvård det har man inte om man solar solarium och sover med sitt smink varje natt i flera år.. =)
  • stikkem
    Anonym skrev 2012-05-16 12:42:16 följande:
    God hudvård? Sova med smink? HAHA!
  • emelielj

Med det sista menar jag att det måste vara jobbigt att inte kunna VISA sig utan smink för personen du bor med, inte att det är konstigt att vilja sminka sig för sambon. Formulerade mig fel.

Svar på tråden Varför bryr ni er inte om hur ni ser ut ??