• Anonym

Varför bryr ni er inte om hur ni ser ut ??

Jag ser många tjejer och många familjer där alla går med toviga slarvigt uppsatta hår, bleka ansikten och omatchande kläder ute i affärerna.

Tjejer, varför tar ni inte handom er ?
    fixar håret, färgar bort utväxten som är 1dm, klär er snyggt och sätter lite smink i ansiktet ?

Om inte för eran skull, varför inte för era mäns ?
    "min man älskar mig oavsett" håller inte i längden när ni går med slitna mjukisar och håliga tröjor, trasiga dojor, slitna ansikten och rufsigt hår.
    Ni kan ju knappast anklaga dom sen när dom vänder blicken åt en annan kvinnas håll ?

varför låter ni era barn springa i affärerna smutsiga med omatchande kläder ?

För våran familj så är det viktigt att för våran skull, partnerns skull och omgivningen skull att se fina ut utåt, vi vill att folk ska se oss och tänka - vilken fin familj!

Jag och min man tränar tillsammans, solar solarium.
    Vi fixar våra hår på morgonen.
    Jag sminkar mig, fixar håret, underhåller med färg och slingor, fixar naglarna, har god hudvård osv.

Jag ser hur min mans kompisar kollar på mig med en avundsjuka mot min man.

När vi går ut hela familjen så är de viktigt att vi har hela snygga kläder och skor, barnens hår fixas varje morgon osv .

Det finns inga ursäkter om att man hellre spenderar tid med familjen , min man älskar mig oavsett osv.
    Att ta hand om sig själv är inget som kräver mycket tid.

Detta är inget provocerande, jag bara undrar när jag dagligen i arbetet och affären möter män som kollar på mig medans deras mjukisklädda flickvän kollar på något annat. 

• Svar på tråden Varför bryr ni er inte om hur ni ser ut ??
  • RockaTot
    Anonym skrev 2012-05-16 12:08:56 följande:
    Jag ser många tjejer och många familjer där alla går med toviga slarvigt uppsatta hår, bleka ansikten och omatchande kläder ute i affärerna.

- Jaha, bleka ansikten är i alla fall inte solskadad hud.

Tjejer, varför tar ni inte handom er ?
    fixar håret, färgar bort utväxten som är 1dm, klär er snyggt och sätter lite smink i ansiktet ?

-Det kanske finns en insida att ta hand om som är viktigare? Och att förgifta natur och sitt eget ansikte vet jag inte direkt om det är att ta hand om sig, det är inte hälsa i alla fall.

Om inte för eran skull, varför inte för era mäns ?
     - Varför? Om han inte ens gillar det?
    "min man älskar mig oavsett" håller inte i längden när ni går med slitna mjukisar och håliga tröjor, trasiga dojor, slitna ansikten och rufsigt hår.
    - Tror du så lågt om män?

Ni kan ju knappast anklaga dom sen när dom vänder blicken åt en annan kvinnas håll ?

- Det spelar väl ingen roll hur utseendet är och vem som tittar på vem, jag tror inte de flesta vettiga sunda män "tar" någon enbart för utseendet och lever med resten av sitt liv. Han hade jag i alla fall inte velat leva med.

varför låter ni era barn springa i affärerna smutsiga med omatchande kläder ?
    - För att mina barn får bestämma över sig själva, sin kropp, hur de vill se ut, vad de tycker är fint. Smutsiga, de kanske kommer lyckliga till affären direkt från förskolans sandlåda?!?

För våran familj så är det viktigt att för våran skull, partnerns skull och omgivningen skull att se fina ut utåt, vi vill att folk ska se oss och tänka - vilken fin familj!

- Vad händer om du inte kan styra andras tankar ens med se fina ut , utåt, och de tänker "vilken stel och tråkig familj de verkar vara", istället för att se er som en fin liten familj? Hur gör du då, om de tänker så?

Jag och min man tränar tillsammans, solar solarium.
    - Så ohälsosamt med solarium.

Vi fixar våra hår på morgonen.
    Jag sminkar mig, fixar håret, underhåller med färg och slingor, fixar naglarna, har god hudvård osv.

- Okej, gillar du att lägga tid på det och trivs med det, gör det!

- För att de vill gifta sig med dig eller knulla dig eller själva skulle vilja vara kvinna och se ut som dig? Vet du varför de ser avundsjuka ut, kan du läsa tankar?

När vi går ut hela familjen så är de viktigt att vi har hela snygga kläder och skor, barnens hår fixas varje morgon osv .

- Vad tycker dina barn om det? Är de lyckliga, gillar de att du bestämmer över deras hår, kläder etc?

Det finns inga ursäkter om att man hellre spenderar tid med familjen , min man älskar mig oavsett osv.
    Att ta hand om sig själv är inget som kräver mycket tid.

- Men det tar tid. Det är ingen ursäkt, det är en förklaring.

Detta är inget provocerande, jag bara undrar när jag dagligen i arbetet och affären möter män som kollar på mig medans deras mjukisklädda flickvän kollar på något annat.

- Har det bara att göra med din yta, ditt hår, ditt smink och solariebränna? Ingen inre utstrålning eller så som påverkar? Jag lever inte som du med utseendet, men upplever att män kollar på mig och flörtar. Det verkar som att du tror att det inte kan hända om man inte ser ut på ett visst vis?
  • Anonym
    Ninja05 skrev 2012-05-17 22:17:07 följande:
    Undrar varför du börjar försvara dig så hemskt om du var så säker? Då skulle ingen förklaring behövts.

Du ser väldigt söt ut! Har du en sexig outfit?
  • ruthsmaavikrosten
    Anonym skrev 2012-05-16 12:08:56 följande:
    Du tror gott om dig själv ser jag ;)
    Om det nu är så viktigt för dig att sminka upp dig och se bra ut så kan du väll fortsätta med det och sluta bry dig så mycket i hur alla andra ser ut...
  • Anonym (nobbad)

Jag kom bara att tänka på en (nu i efterhand) skojig händelse som inträffade för några år sedan.

Jag och en kompis skulle ut på krogen. Jag klädde upp mig till tusen, söt klänning och högklackade skor, lockade håret och sminkade mig. Bästa bh-n som gav en fin hylla, målade naglarna och var mitt allra snyggaste lilla jag.
    MIn kompis tar på sig en gammal kjol hon hittade längst in i garderoben, "åh den här har jag inte använt på  tio år",  löparskor med raggsockar i och en gammal t-tröja. Inget smink, inget fixa håret. Ingenting.

Vad händer då efter flera timmar på utestället?

Jo, hon får napp och följer med en kille hem. Jag äter en sunkig  kebabtallrik, får magknip och åker hem ensam. 

Tolkning, det spelar ingen roll vad man har på sig. Skönheten ligger i betraktarens ögon.  

• Anonym

Håller med ovanstående! Hade en utekväll med jobbet, hade jobbat 12 timmar och hade extremt trista kläder på mig, ändå gick jag massor av uppmärksamhet för att jag är en trevlig å social person!

• Anonym

håller med till viss del..   jag tycker inte man behöver sminka sig och sola solarium men tyvärr ser jag på stan familjer med trasiga, skitiga foppatofflor, mjukisbyxor som borde slängts 1995 och ovårdat yttre och dessa "lyxar" till det och äter på restaurang osv och då kan man fan inte låta bli att tänka hur fan de är funtade som går ut bland folk så där.

Tar sig tid och spenderar pengar på att käka en god köttbit på restaurang för 250-300kr men ser ut som en komocka..fattar det bara inte.

• zeppelinmamma

I somras träffade jag mitt livs kärlek. Jag hade varit ute på cykelsemester i en vecka, sovit i tält på stränder, det regnade hela veckan. Sista kvällen när jag var på väg hem ringde jag en kompis och vi möttes på ett lokalt hak för att äta tillsammans.
    Jag tog av mig cykelhjälmen och ni förstår nog hur håret såg ut efter en vecka. Jag hade thaibyxor och en sunkig t-shirt på mig, som jag dessutom svettats i hela veckan. 
    Klev in på stället och såg honom och han såg mig, det var som en blixt och fyrverkerier. Jag visste direkt att det är honom jag ska vara med. Och han visste att det var jag. Vi har inte varit ifrån varandra en dag sedan dess och nu väntar vi vårt första gemensamma barn.

Kärlek är inte beroende av smink och snygga kläder.  

• Anonym (Linnea)

Slarvigt uppsatt hår och 1 dm utväxt är typ hur inne som helst... Haha kan du inte ditt mode Ms Perfect?? ;)

• TaSe
    Anonym skrev 2012-05-18 11:56:10 följande:
    håller med till viss del..   jag tycker inte man behöver sminka sig och sola solarium men tyvärr ser jag på stan familjer med trasiga, skitiga foppatofflor, mjukisbyxor som borde slängts 1995 och ovårdat yttre och dessa "lyxar" till det och äter på restaurang osv och då kan man fan inte låta bli att tänka hur fan de är funtade som går ut bland folk så där.

Tar sig tid och spenderar pengar på att käka en god köttbit på restaurang för 250-300kr men ser ut som en komocka..fattar det bara inte.
    Hel och ren är ett vettigt motto, tycker jag. Iaf när det kommer till oss vuxna. Lilla ungen kan se ut som hej kom och hjälp mej om jag åker och handlar direkt efter dagis. Det rör mig inte i ryggen alls!
    Hela familjer i foppa på stan, det har jag nog inte ens sett?
Svar på tråden Varför bryr ni er inte om hur ni ser ut ??