Anonym skrev 2012-05-16 12:08:56 följande:
Jag ser många tjejer och många familjer där alla går med toviga slarvigt uppsatta hår, bleka ansikten och omatchande kläder ute i affärerna.
- Jaha, bleka ansikten är i alla fall inte solskadad hud.
Tjejer, varför tar ni inte handom er ?
fixar håret, färgar bort utväxten som är 1dm, klär er snyggt och sätter lite smink i ansiktet ?
-Det kanske finns en insida att ta hand om som är viktigare? Och att förgifta natur och sitt eget ansikte vet jag inte direkt om det är att ta hand om sig, det är inte hälsa i alla fall.
Om inte för eran skull, varför inte för era mäns ?
- Varför? Om han inte ens gillar det?
"min man älskar mig oavsett" håller inte i längden när ni går med slitna mjukisar och håliga tröjor, trasiga dojor, slitna ansikten och rufsigt hår.
- Tror du så lågt om män?
Ni kan ju knappast anklaga dom sen när dom vänder blicken åt en annan kvinnas håll ?
- Det spelar väl ingen roll hur utseendet är och vem som tittar på vem, jag tror inte de flesta vettiga sunda män "tar" någon enbart för utseendet och lever med resten av sitt liv. Han hade jag i alla fall inte velat leva med.
varför låter ni era barn springa i affärerna smutsiga med omatchande kläder ?
- För att mina barn får bestämma över sig själva, sin kropp, hur de vill se ut, vad de tycker är fint. Smutsiga, de kanske kommer lyckliga till affären direkt från förskolans sandlåda?!?
För våran familj så är det viktigt att för våran skull, partnerns skull och omgivningen skull att se fina ut utåt, vi vill att folk ska se oss och tänka - vilken fin familj!
- Vad händer om du inte kan styra andras tankar ens med se fina ut , utåt, och de tänker "vilken stel och tråkig familj de verkar vara", istället för att se er som en fin liten familj? Hur gör du då, om de tänker så?
Jag och min man tränar tillsammans, solar solarium.
- Så ohälsosamt med solarium.
Vi fixar våra hår på morgonen.
Jag sminkar mig, fixar håret, underhåller med färg och slingor, fixar naglarna, har god hudvård osv.
- Okej, gillar du att lägga tid på det och trivs med det, gör det!
Jag ser hur min mans kompisar kollar på mig med en avundsjuka mot min man.
- För att de vill gifta sig med dig eller knulla dig eller själva skulle vilja vara kvinna och se ut som dig? Vet du varför de ser avundsjuka ut, kan du läsa tankar?
När vi går ut hela familjen så är de viktigt att vi har hela snygga kläder och skor, barnens hår fixas varje morgon osv .
- Vad tycker dina barn om det? Är de lyckliga, gillar de att du bestämmer över deras hår, kläder etc?
Det finns inga ursäkter om att man hellre spenderar tid med familjen , min man älskar mig oavsett osv.
Att ta hand om sig själv är inget som kräver mycket tid.
- Men det tar tid. Det är ingen ursäkt, det är en förklaring.
Detta är inget provocerande, jag bara undrar när jag dagligen i arbetet och affären möter män som kollar på mig medans deras mjukisklädda flickvän kollar på något annat.
- Har det bara att göra med din yta, ditt hår, ditt smink och solariebränna? Ingen inre utstrålning eller så som påverkar? Jag lever inte som du med utseendet, men upplever att män kollar på mig och flörtar. Det verkar som att du tror att det inte kan hända om man inte ser ut på ett visst vis?