• Anonym

Varför bryr ni er inte om hur ni ser ut ??

Jag ser många tjejer och många familjer där alla går med toviga slarvigt uppsatta hår, bleka ansikten och omatchande kläder ute i affärerna.

Tjejer, varför tar ni inte handom er ?
    fixar håret, färgar bort utväxten som är 1dm, klär er snyggt och sätter lite smink i ansiktet ?

Om inte för eran skull, varför inte för era mäns ?
    "min man älskar mig oavsett" håller inte i längden när ni går med slitna mjukisar och håliga tröjor, trasiga dojor, slitna ansikten och rufsigt hår.
    Ni kan ju knappast anklaga dom sen när dom vänder blicken åt en annan kvinnas håll ?

varför låter ni era barn springa i affärerna smutsiga med omatchande kläder ?

För våran familj så är det viktigt att för våran skull, partnerns skull och omgivningen skull att se fina ut utåt, vi vill att folk ska se oss och tänka - vilken fin familj!

Jag och min man tränar tillsammans, solar solarium.
    Vi fixar våra hår på morgonen.
    Jag sminkar mig, fixar håret, underhåller med färg och slingor, fixar naglarna, har god hudvård osv.

Jag ser hur min mans kompisar kollar på mig med en avundsjuka mot min man.

När vi går ut hela familjen så är de viktigt att vi har hela snygga kläder och skor, barnens hår fixas varje morgon osv .

Det finns inga ursäkter om att man hellre spenderar tid med familjen , min man älskar mig oavsett osv.
    Att ta hand om sig själv är inget som kräver mycket tid.

Detta är inget provocerande, jag bara undrar när jag dagligen i arbetet och affären möter män som kollar på mig medans deras mjukisklädda flickvän kollar på något annat. 

• Svar på tråden Varför bryr ni er inte om hur ni ser ut ??
  • Fiaz
    Anonym skrev 2012-05-16 13:59:43 följande:
    min mans kompisar säger att dom önskar att deras fruar lade ner lika mycket tid som mig, jag får ofta höra att jag är attraktiv ( förutom från avundsjuka mjukisbrallor till fruar ), men mina väninnor tycker att jag ser bra ut

Men du, det är ohygieniskt att sova med sminket på, det borde du väll veta som tydligen är så noga med ditt utseende.
  • Ingrid Bergman
    Fiona M skrev 2012-05-16 14:02:34 följande:
    det känns som om du klamrar dig fast vid utseendet.
    vad ska du göra när du inte längre är attraktiv?
    vad händer med självbilden då?  

• beccagranen

Smaksak helt enkelt

Jag är alltid ren fräsch och lagom stylad, att gå med solariebränna, massa spackel och överstylat hår som en typisk bimbo tycker jag ser smutsigt ut. Jag föredrar naturlig sminkning, vårdad klädsel och vådar min hy genom att smörja den, istället för att steka sönder den. Omgivningen uppfattar mig troligen som en naturlig människa, med vårdad klädsel med inslag av både klassiskt och modernt. Min man ser mig helst osminkad med en bekväm tracksuit (mjukisdress), vilket jag har hemma för min egna bekvämlighet (men ändå vårdad).  

• Ely

Yta för mig är väldigt viktigt, jag tar alltid god tid på mig på morgonen , att tvätta ansiktet, smörja, sminka, fixa håret osv.

Solarium har jag inte någon större crush för, brunutansol funkar om jag vill känna mig brun .

Träna gör jag väl...

Jag ser min kropp som en konstduk, jag gillar att smycka och sminka, men det gör jag för att JAG vill,  det är ett av mina intressen sen flera år tillbaka, satt som liten och sminkade mig med mina vattenfärger på köksbordet, snodde mamma och systrarnas smink osv 

• HEARM

jag sminkar mig aldrig tror min sambo sen 11 år tilbaka sett mig med smink kanske 5ggr om ens så många. ser ingen anldnign til latt kladda in en massa i ansiktet. lite maskara kan jag förstår.jag går i myskläder o foppatofflor väger lite förmycket och strosar runt på byn som jag är. jag tänkr inte byta om bara för att gå o köpa en liter mjölk. är det nån som stör sig. Deras probelm.

• lillajag82
    Millicent skrev 2012-05-16 12:33:22 följande:
    De här trådarna är så pinsamma. Ni som startar dem har problem som ni försöker lägga ut på andra. Ni stör er på främlingar som inte gör som ni i något så harmlöst som vad de har på sig och hur de ser ut. Varför skaver det att alla andra inte fixar till sig enligt era preferenser? Hur kan det vara så jobbigt eller hotfullt för er att det blir en provokation med människor som inte sminkar sig, inte rakar underlivet, inte matchar kläder, har mjukisbyxor och allt vad det nu är. Det måste krävas någon sorts särskild mentalitet... gemensam med surgubbar och surkärringar som tycker att andra inte är tillräckligt noga med gräsklippningen, skrattar åt fel humorprogram eller att ingen borde få sova längre än si och så på lördagar.

Skaffa ett liv och var nöjda med er själva istället! Som det är nu undrar jag om det är någon sorts bitterhet över att ni lägger så mycket ofrivillig tid på utseende, gräsmattor och tvingar er att gå upp på lördag morgon så att ni förgås av tanken på att andra så lättvindigt och glatt skiter i det ni kämpar så hårt med.
    Hahaha! Klockrent!! 

TS skärp dig va? 
    Hur andra ser ut är väl för höge farao inte ditt problem? 
  • TrailerTrash

Förstår inte varför man måste sminka sig. Sen hur andra klär sig är väl upp till dom.Jag skiter fullständigt hur andra människor ser ut..

I love the smell of shit in the morning
  • Flaminia
    Kattdamen skrev 2012-05-16 12:36:41 följande:
    God hudvård och solarium går inte alls ihop.
    Instämmer! Jag trodde alla visste att intensiv solning får huden att åldras snabbare. Dessutom ökar det risken för hudcancer. Nej tack, då behåller jag hellre min naturligt bleka hy.
  • lillajag82
    TrailerTrash skrev 2012-05-16 14:37:32 följande:
    Förstår inte varför man måste sminka sig. Sen hur andra klär sig är väl upp till dom.Jag skiter fullständigt hur andra människor ser ut..
    precis! Man MÅSTE inte sminka sig..jag hatar se överspacklade tjejer överallt.. 

Jag sminkar mig men det är ibland när jag känner att det är något speciellt..och då spacklar jag mig inte..
    Jag gillar smink och kläder men det får inte gå till överdrift..
    Jag vet att jag ser bra ut men jag föredrar att människor hellre ser mig som den jag är och inte för hur jag ser ut..
  • Insatt
    emmak skrev 2012-05-16 13:15:30 följande:
    Vad är det som är obehagligt?
    Du såg inte den understrukna linjen? Rimligtvis syns den inte bara på min skärm. Klart som fan att det är obehagligt om ens partner "blir helt vansinnig" när andra spanar in en. Vad vet han, de kanske glor för att du är ful liksom!
Svar på tråden Varför bryr ni er inte om hur ni ser ut ??