• FabulousMom

Muslim; hur vet jag riktningen mot Mekka?

Kanske fel forum att fråga, men jag är bara medlem här. Och har ingen i mitt umgänge IRL som jag kan fråga. Jag undrar hur jag vet vilken rikting jag ska vända mig när jag ska be? Jag vill helst lösa det på en gång, inte behöva beställa bönekompass osv. alltså inte dra ut på tiden. Någon som kan hjälpa mig att förklara hur jag ska göra för att veta vilken riktning det är?

Jag undrar även om jag måste ha en bönematta? Och så undrar jag om det finns nån sida på internet där man kan se rörelserna och orden för bönen. Jag tror att jag kan dem, men tyvärr var det ett tag sen, så jag vill helst dubbelkolla att jag inte gör nåt misstag.    

Mycket tacksam för snabba svar!

• Svar på tråden Muslim; hur vet jag riktningen mot Mekka?
  • J  a  d  e  d
    FabulousMom skrev 2012-05-30 12:57:10 följande:
    Det är alltid lika "kul" när ens trådar spårar ut på FL.
    Jobbigt med följdfrågor, ja.
    Jeddan
  • Trekk
    J a d e d skrev 2012-05-30 10:56:20 följande:
    Ja nu får du skärpa till mig. En kvinna måste tuktas, gärna framåtböjd och glöm inte att vråla Allah akhbar under tiden
    Alltså bilderna du ger mig!SkrattandeDrömmer
  • J  a  d  e  d
    Trekk skrev 2012-05-30 15:56:16 följande:
    Alltså bilderna du ger mig!SkrattandeDrömmer
    Jag är sååååå ledsen. Förvånad
    Jeddan
  • oOHalalOo
    FabulousMom skrev 2012-05-30 12:57:10 följande:
    Det är alltid lika "kul" när ens trådar spårar ut på FL.
    Ja tyvärr är den här tråden helt oläslig numera.

Men jag hoppas att du har fått någon rätsida i det du efterfrågade i din TS och så önskar jag dig lycka till med din bön i alla fall.
  • J  a  d  e  d
    oOHalalOo skrev 2012-06-01 12:02:14 följande:
    Ja tyvärr är den här tråden helt oläslig numera.
    Kom igen Halal, visst tror även du på att kvinnor behöver tuktas?
    Jeddan
  • Trekk
    J a d e d skrev 2012-06-01 12:03:59 följande:
    Kom igen Halal, visst tror även du på att kvinnor behöver tuktas?
    Otukt är världens lön!
  • J  a  d  e  d
    Trekk skrev 2012-06-01 14:02:30 följande:
    Otukt är världens lön!
    Så fruktansvärt du pratar, kan jag icke lyssna på ... Oskyldig
    Jeddan
  • M C

Men herregud, allah och budda, det vet väl alla att jorden är platt? Bönen färdas i en rak stråle som självklart riktas in mot mecka genom blotta önskningen på den som ber. Huvudsaken är att man tror att man har rätt riktning så kommer bönen flöda över den platta kartan direkt mot den svarta stenen. Om man är långt borta kommer blotta kraften av alla människor som cirkulerar dra in andras böner likt en vattenvirel gör med flytande bråte på vattenytan!

*fnyser*
    Higgs partikel my ass, den förflyttar berg.   

Bara för att du inte vet betyder inte att ingen vet. Stultorum infinitus est numerus.
  • Trekk
    M C skrev 2012-06-04 10:49:39 följande:
    Men herregud, allah och budda, det vet väl alla att jorden är platt? Bönen färdas i en rak stråle som självklart riktas in mot mecka genom blotta önskningen på den som ber. Huvudsaken är att man tror att man har rätt riktning så kommer bönen flöda över den platta kartan direkt mot den svarta stenen. Om man är långt borta kommer blotta kraften av alla människor som cirkulerar dra in andras böner likt en vattenvirel gör med flytande bråte på vattenytan!

*fnyser*
    Higgs partikel my ass, den förflyttar berg.   
    Ladies and gentlemen, we have our winnerSkål
    Sista biten om bönevirveln är orefuterbar!
  • Suppressed

Kompass

Embrace the days, Don't turn away. Life's true intent needs patience. Karma starts the signal.
Svar på tråden Muslim; hur vet jag riktningen mot Mekka?