• FabulousMom

Muslim; hur vet jag riktningen mot Mekka?

Kanske fel forum att fråga, men jag är bara medlem här. Och har ingen i mitt umgänge IRL som jag kan fråga. Jag undrar hur jag vet vilken rikting jag ska vända mig när jag ska be? Jag vill helst lösa det på en gång, inte behöva beställa bönekompass osv. alltså inte dra ut på tiden. Någon som kan hjälpa mig att förklara hur jag ska göra för att veta vilken riktning det är?

Jag undrar även om jag måste ha en bönematta? Och så undrar jag om det finns nån sida på internet där man kan se rörelserna och orden för bönen. Jag tror att jag kan dem, men tyvärr var det ett tag sen, så jag vill helst dubbelkolla att jag inte gör nåt misstag.    

Mycket tacksam för snabba svar!

• Svar på tråden Muslim; hur vet jag riktningen mot Mekka?
  • J  a  d  e  d
    Trekk skrev 2012-06-06 13:26:18 följande:
    Hahaha fan vilka fantastiska ärkehädare vi är ändå Skrattande
    Du menar att jag vann den här ronden? Bekänner du dig segrad? Behöver du tröstas? Kanske tagen i famnen och vaggad?

Så många frågor..  
    Jeddan
  • M C
    Trekk skrev 2012-06-06 13:33:00 följande:
    Enligt big Al så är jag god för fyra fruntimmer samtidigt.
    Inshallah!

Under mer eller mindre kontrollerade former så är det alldeles förträffligt.Drömmer

*frust*
    Big Al? *dör*

Förträffligt indeed.Tyst   
    Bara för att du inte vet betyder inte att ingen vet. Stultorum infinitus est numerus.
  • J  a  d  e  d
    M C skrev 2012-06-06 13:01:18 följande:

Frågan är väl snarare och ett stycke Trekk har ork för en jaded och en MC samtidigt. 
    Tämligen övertygad att The Trekker kan hantera oregerligt kvinnfolk, dock vet vi ännu inte om han pallar hur mycket kjoltyg som helst samtidigt och jag är osäker på om jag fixar att dela på just denna.
    Jag har dock paxat framsidan på honom...

Jeddan
  • Trekk
    J a d e d skrev 2012-06-06 13:33:45 följande:
    Du menar att jag vann den här ronden? Bekänner du dig segrad? Behöver du tröstas? Kanske tagen i famnen och vaggad?

Så många frågor..  
    Ja, ge mig di och sjung
    ">minareternas vaggvisor
    för mig
    Allah må inte vara mycket att hänga i julaträt, men denne mans röst är akbar som fan. Han låter lite som ett tsunami alarm precis i början.
    J a d e d skrev 2012-06-06 14:24:54 följande:
    Tämligen övertygad att The Trekker kan hantera oregerligt kvinnfolk, dock vet vi ännu inte om han pallar hur mycket kjoltyg som helst samtidigt och jag är osäker på om jag fixar att dela på just denna.
    Jag har dock paxat framsidan på honom...

Samtidigt kan ni nog hålla stånd (no pun intended) lite längre innan ni obönhörligen kuvas av min enmaannateokrati. Ni skal bliva mina första slavinnor, och i heliga sånger kommer ni att besjungas för evigt.
  • Trekk
    M C skrev 2012-06-06 13:53:00 följande:
    *frust*
    Big Al? *dör*

Förträffligt indeed.Tyst   
    Att vara akbar verkar ju vara viktigt så Big Al och Big Moe är det enda respektfulla man kan kalla dem som kafir.

• J  a  d  e  d
    Trekk skrev 2012-06-06 14:56:51 följande:
    Ja, ge mig di och sjung
    ">minareternas vaggvisor
    för mig
    Allah må inte vara mycket att hänga i julaträt, men denne mans röst är akbar som fan. Han låter lite som ett tsunami alarm precis i början.
    Hahaha, oh my du måste sluta...
    Väldigt vackert, jadå. Man styvnar ju både här och där.
     Samtidigt kan ni nog hålla stånd (no pun intended) lite längre innan ni obönhörligen kuvas av min enmaannateokrati. Ni skal bliva mina första slavinnor, och i heliga sånger kommer ni att besjungas för evigt.
    Vet inte hur jag ska ta detta. Känner mig både kränkt, smutsig och uppfylld samtidigt. 
    Jeddan
  • M C
    Ja, ge mig di och sjung
    ">minareternas vaggvisor
    för mig

Tänk att alla smarta killar är så hellbend på att ta till piskan före moroten. Drömmer
    Bara för att du inte vet betyder inte att ingen vet. Stultorum infinitus est numerus.
  • Trekk
    J a d e d skrev 2012-06-06 14:59:36 följande:
    Hahaha, oh my du måste sluta...
    Väldigt vackert, jadå. Man styvnar ju både här och där.
    Vet inte hur jag ska ta detta. Känner mig både kränkt, smutsig och uppfylld samtidigt. 
    Trekk är stooooor!{#emotions_dlg.djavulsk}
  • Trekk
    M C skrev 2012-06-06 15:01:19 följande:
    Tänk att alla smarta killar är så hellbend på att ta till piskan före moroten. Drömmer
    Är det inte just därför du tycker om mig?Drömmer
  • J  a  d  e  d
    Trekk skrev 2012-06-06 15:39:27 följande:
    Trekk är stooooor!{#emotions_dlg.djavulsk}
    Trekk Akhbar. *böjer sig framåt*
    Jeddan
Svar på tråden Muslim; hur vet jag riktningen mot Mekka?