• FabulousMom

Muslim; hur vet jag riktningen mot Mekka?

Kanske fel forum att fråga, men jag är bara medlem här. Och har ingen i mitt umgänge IRL som jag kan fråga. Jag undrar hur jag vet vilken rikting jag ska vända mig när jag ska be? Jag vill helst lösa det på en gång, inte behöva beställa bönekompass osv. alltså inte dra ut på tiden. Någon som kan hjälpa mig att förklara hur jag ska göra för att veta vilken riktning det är?

Jag undrar även om jag måste ha en bönematta? Och så undrar jag om det finns nån sida på internet där man kan se rörelserna och orden för bönen. Jag tror att jag kan dem, men tyvärr var det ett tag sen, så jag vill helst dubbelkolla att jag inte gör nåt misstag.    

Mycket tacksam för snabba svar!

• Svar på tråden Muslim; hur vet jag riktningen mot Mekka?
  • Trekk
    M C skrev 2012-06-05 00:38:38 följande:
    Din humor alltså. Om jag vore yngre och snyggare, kanske tom rik och berömd, då du. Hjärta
    Aww  du är då ack så kärvänlig. Jeune et riche et nouveaux? Oh my om my Skäms
  • Trekk
    M C skrev 2012-06-05 00:48:52 följande:
    Om det är okej med Trekk kanske man kan turas om? Jag är inte knusslig. Jag har ju fler jag ska gifta mig med här, mas ass tex, man kan aldrig få för många imaginära Hjärta, eller hur?
    J a d e d skrev 2012-06-05 00:52:32 följande:
    Tolkar det där hjärtat väldigt fritt här
    Hmm tveksamt om jag vill dela på honom, visserligen är det ju ultimat för en man med fyra hustrur. Vi kan säkert work somethin´out här.  
    Den stora frågan blir ju då om han klarar av att tillfredställa oss båda. Drömmer
    *går lite för långt*   
    Ladies ladies ladies, detta är varför vi behöver islam. Fyra frua + shias regler om att gifta sig/skilja sig efter behag då man vill bjuda nån på lite bank en afton.

Den stora frågan är om blott två damer räcker för att kunna ta emot ett stycke Trekk? Jag postulerar att det är ytterst tveksamt även på den bästa av dagar. 
  • J  a  d  e  d
    Trekk skrev 2012-06-05 23:13:26 följande:
    Ladies ladies ladies, detta är varför vi behöver islam. Fyra frua + shias regler om att gifta sig/skilja sig efter behag då man vill bjuda nån på lite bank en afton.

Den stora frågan är om blott två damer räcker för att kunna ta emot ett stycke Trekk? Jag postulerar att det är ytterst tveksamt även på den bästa av dagar. 
    Vet inte hur jag känner inför tanken på att du erbjuder bank till höger och vänster.
    Jag ska uppsöka Stockholmsmoskén och ta reda på hur i helvete det ligger till egentligen.... Död 
    Jeddan
  • EnAnonumius
    FabulousMom skrev 2012-05-17 01:31:51 följande:
    Kanske fel forum att fråga, men jag är bara medlem här. Och har ingen i mitt umgänge IRL som jag kan fråga. Jag undrar hur jag vet vilken rikting jag ska vända mig när jag ska be? Jag vill helst lösa det på en gång, inte behöva beställa bönekompass osv. alltså inte dra ut på tiden. Någon som kan hjälpa mig att förklara hur jag ska göra för att veta vilken riktning det är?

Jag undrar även om jag måste ha en bönematta? Och så undrar jag om det finns nån sida på internet där man kan se rörelserna och orden för bönen. Jag tror att jag kan dem, men tyvärr var det ett tag sen, så jag vill helst dubbelkolla att jag inte gör nåt misstag.    

Mycket tacksam för snabba svar!
    Att LYFTA på luren och ringa till närmsta moské var inget alternativ att beakta för att få snabba svar om hur man skall gå till väga? Förvånad

Du vet det går att googla och gula sidorna finns på internet.Obestämd
    Jag är kvinna som är så oförskämd att jag tänker logiskt och rationellt.
  • Trekk
    J a d e d skrev 2012-06-05 23:15:57 följande:
    Vet inte hur jag känner inför tanken på att du erbjuder bank till höger och vänster.
    Jag ska uppsöka Stockholmsmoskén och ta reda på hur i helvete det ligger till egentligen.... Död 
    Låter som en bra ide, in the mean time, bend over och vänd dig mot Mecka ;)
  • J  a  d  e  d
    Trekk skrev 2012-06-06 09:01:51 följande:
    Låter som en bra ide, in the mean time, bend over och vänd dig mot Mecka ;)
    Mm jag böjer mig så gärna framåt och blir förd närmre gud FörvånadFoten i munnen
    Jeddan
  • M C
    Trekk skrev 2012-06-05 23:07:26 följande:
    Aww  du är då ack så kärvänlig. Jeune et riche et nouveaux? Oh my om my Skäms

Je suis un "et" aujourd'hui.
    Bara för att du inte vet betyder inte att ingen vet. Stultorum infinitus est numerus.
  • M C
    Trekk skrev 2012-06-05 23:13:26 följande:

Frågan är väl snarare och ett stycke Trekk har ork för en jaded och en MC samtidigt. Thats a conundrum indeed.

Bank kan vara trevligt under ordnade former, tackar som frågar!  
    Bara för att du inte vet betyder inte att ingen vet. Stultorum infinitus est numerus.
  • Trekk
    J a d e d skrev 2012-06-06 12:25:02 följande:
    Mm jag böjer mig så gärna framåt och blir förd närmre gud FörvånadFoten i munnen
    Hahaha fan vilka fantastiska ärkehädare vi är ändå Skrattande
  • Trekk
    M C skrev 2012-06-06 13:01:18 följande:
    Frågan är väl snarare och ett stycke Trekk har ork för en jaded och en MC samtidigt. Thats a conundrum indeed.

Bank kan vara trevligt under ordnade former, tackar som frågar!  
    Enligt big Al så är jag god för fyra fruntimmer samtidigt.
    Inshallah!

Under mer eller mindre kontrollerade former så är det alldeles förträffligt.Drömmer
Svar på tråden Muslim; hur vet jag riktningen mot Mekka?