LillGris skrev 2012-05-18 07:53:05 följande:
Haha OKEJ magsår kanske var liiite att ta i ;) men jag har i alla fall ingen lust att lägga mina sparpengar på skittråkiga vitvaror, de ska gå till roliga resor med min familj när sonen blir äldre :)
Jag vill inte bo i hus, jag tycker det är skitskönt att slippa allt fix som kommer med det. Börjar blandaren läcka? Ring ring och dagen efter kommer hustomten och fixar alldeles gratis! Fick alla rum omtapetserade, nya golv i kök och vardagsrum samt nya köksluckor när jag flyttade in. Sammanlagd kostnad: 0:-, det är suveränt!
Ja och tur är väl det att vi alla har olika behov.
Det är ju inte så att man köper vitvaror varje månad, när du väl köpt så kan man vara lugn i många år frammåt. Börjar blandaren läcka här så kollar jag läckan, stänger av vattnet och återgärdar felet, jag behöver inte vänta på att någon ska komma hit. Personligen kände jag mig lurad av att bo i hyresrätt, det fanns inget förnuft att bo i en trerummare på andra våning för samma pengar som ett tvåplanshus med alla dess bekvämligheter som trädgår, garage och slippa höra grannar. Samtidigt som det är en investering för framtiden, och det absolut viktigaste för mig, att mina barn växer upp i en trevlig villaidyll, och inte storstans ghettot. Även om vi bor i hus, som är inrett och ordant helt efter vårat tycke så har vi ett liv utöver, vi har ekonomi nog att resa varje år och ta utflykter på helger. Och det är långt ifrån alla hyresbolag som är så generösa som ditt. Men som sagt, det viktigaste är att man själv känner sig nöjd med sina val i livet.