• Anonym (är jag wt?)

Är det WT att bo i hyesrätt?

Läste runt lite på nätet och folk som tycker det är WT att bo i hyreslägenhet? Vad tycker ni?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-17 21:21
    *hyresrätt ska det givetvis stå i rubriken. Men det förstod nog de flesta.

• Svar på tråden Är det WT att bo i hyesrätt?
  • Anonym
    Jättekul skrev 2012-05-17 23:22:16 följande:
    Så funkar det inte hos de flesta stora privata värdarna i Stockholms innerstad iaf. Här får man renovera bäst man vill. Vi får kakla i kök och badrum, Lägga klinkers. Sätta upp väggar etc. När det gäller våtutrymmen måste vi ha en auktoriserad firma. De är bara glada över att man gör det själva. Dessutom blir det inte mer än den årliga höjningen av hyran då på drygt 2%.
    Vi får rabatter på hyran och dessutom avdrag i en klumpsumma om vi visar upp kvitton på renoveringar.
  • Anonym
    Fabella skrev 2012-05-17 23:17:36 följande:
    Men lägg ner! Jag bryr mig inte om vad du tjänar. Jag skrev att JAG känner att jag spolar ner pengarna i toaletten. Vad du tycker är en annan femma.

Dessutom är det väldigt kul att renovera och skapa sin egen stil hemma. Jag är inte så mycket för den sterila känslan som finns i hyresrätter för det mesta.
    Jag skulle snarare säga att det är ett helvete med renovering OCH att man kan inreda så att det blir ens egen stil trots att det är en hyresrätt. Steril? Nä.
  • Jättekul
    Anonym skrev 2012-05-17 23:27:19 följande:
    Vi får rabatter på hyran och dessutom avdrag i en klumpsumma om vi visar upp kvitton på renoveringar.
    Så bra har vi det inte men vi bor på ca 100 kvm. Sthlms innerstad och en hyra på ca 8700:-. Stammarna behöver bytas om ca 25 år. Först då river de ut allt och renoverar. Innan dess kan vi renovera hur vi vill utan att hyran stiger ngt nämnvärt.
  • Jättekul
    Jättekul skrev 2012-05-17 23:32:06 följande:
    Så bra har vi det inte men vi bor på ca 100 kvm. Sthlms innerstad och en hyra på ca 8700:-. Stammarna behöver bytas om ca 25 år. Först då river de ut allt och renoverar. Innan dess kan vi renovera hur vi vill utan att hyran stiger ngt nämnvärt.
    Självklart byter de toastol, handfat etc om det skulle behövas. Samt annat som behöver bytas typ kyl, frys etc.

Jag köpte ny  tvättmaskin. Värdens elektriker var här och kopplade in den, gratis. Jag menar det behöver de inte göra egentligen då tvättmaskinen är min egen. 
  • Anonym
    Jättekul skrev 2012-05-17 23:33:50 följande:
    Självklart byter de toastol, handfat etc om det skulle behövas. Samt annat som behöver bytas typ kyl, frys etc.

Jag köpte ny  tvättmaskin. Värdens elektriker var här och kopplade in den, gratis. Jag menar det behöver de inte göra egentligen då tvättmaskinen är min egen. 
    Åh vad jag uppskattar alla de där smågrejerna som när jag skulle borra upp takfläkten, bara att ringa så kommer de och gör det helt gratis.
    Tom gardinstänger har jag fått uppborrat för men det kanske beror på att vi har knepiga väggar och jag inte fattar mej på´t?
  • Jättekul
    Anonym skrev 2012-05-17 23:40:47 följande:
    Åh vad jag uppskattar alla de där smågrejerna som när jag skulle borra upp takfläkten, bara att ringa så kommer de och gör det helt gratis.
    Tom gardinstänger har jag fått uppborrat för men det kanske beror på att vi har knepiga väggar och jag inte fattar mej på´t?
    Hyresrätt är bäst utan protest Flört
  • Olle i skogen

WT upplever jag som ett begrepp som  statusjägare benämner 
    folk dom anser ha lägre status än dom själva.

• Agaton Sax
    Olle i skogen skrev 2012-05-18 00:05:29 följande:

• Anonym
    Olle i skogen skrev 2012-05-18 00:05:29 följande:

• Argo
    Anonym skrev 2012-05-17 23:14:11 följande:
    Missunsam? Håhåjaja. Hahaha
    Jag kommenterade din oerhört låga toa-kommentar och nu tar du illa upp så att du håller på att spricka när du märker att man kan tjäna lika mycket utan att behöva renovera ett dugg. :P

200 000 är btw kaffepengar om man jämför det man kan tjäna på att byta in en HR i stan mot en villa längre ut. :P
    SORRY! Nu trampade jag visst på de ömma tårna igen
    Av ren nyfikenhet:

Är det många som tjänar pengar "emellan" på att byta hyreslägenheter mot villor?

Hur fungerar fenomenet?

De ger alltså bort sin villa till dig som har en hyresrätt i stan och DESSUTOM ger de dig en massa pengar?

Känns otroligt att det skulle röra sig om mer än en handfull per år. Max.

Jämfört då med alla som säljer sina brf:er varje år. ofta med en inte oansenlig vinst - i alla fall här i 08.
Svar på tråden Är det WT att bo i hyesrätt?