• Anonym (är jag wt?)

Är det WT att bo i hyesrätt?

Läste runt lite på nätet och folk som tycker det är WT att bo i hyreslägenhet? Vad tycker ni?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-17 21:21
    *hyresrätt ska det givetvis stå i rubriken. Men det förstod nog de flesta.

• Svar på tråden Är det WT att bo i hyesrätt?
  • Sanna Ryan
    Jättekul skrev 2012-05-17 22:06:47 följande:
    OK, då är det skillnad mot vad det är i USA.
    Nej, för i USA behöver man inte bo i husvagn heller för att vara WT. 
    Men som andra har sagt så förstår jag inte varför man stämplar någon med WT. Alla skulle väl falla in som WT på någon punkt... Hur som helst ger det inte rätten att kalla någon WT. 

Dock betyder WT inte vitt slödder på svenska.
    2012 Adam & Oliver 2012
  • Helpful
    Jättekul skrev 2012-05-17 22:06:47 följande:
    OK, då är det skillnad mot vad det är i USA.
    Vi har ett bättre skyddsnät så att vi har inte WT enligt den bemärkelsen som de i USA har (att vi är ett mindre land hjälper till betydligt) t.e.x. kan alla engelska men hur många ur arbetarklassen i USA kan t.e.x. tyska (om nu tyska skulle vara lika vanligt att lära som engelska är här)?
  • kinder

Jag håller med, uttrycket "white trash"  är verkligen ett vedervärdigt begrepp. MEN, om vi nu ska vara sådana, handlar uttrycket för mig om en medvetenhet eller snarare brist på en, och ofta men inte alltid går detta hand i hand med utbildning. Denna medvetenhet speglar sig i hur man klär sig, vad man har för åsikter, musiksmak etc. 

Att bo i hyresrätt är för många ett smart val. En bostadsform vi ska värna om!

• Anonym (stockholmare)

va??? Vad är det här för konstig fråga. Nej, man är inte främst WT om man bor i hyresrätt - man är bara JÄVLIGT GLAD!

• Anonym
    Anonym (stockholmare) skrev 2012-05-17 22:30:48 följande:
    va??? Vad är det här för konstig fråga. Nej, man är inte främst WT om man bor i hyresrätt - man är bara JÄVLIGT GLAD!
    Jag har bott i BR , i villa och hyresrätt.

En sak är säker hyresrätt är oslagbart.

Villa: bara en massa måsten hela tiden året runt, oförutsedda kostnader
    dyker upp vid de mest olämpliga tillfällen   

BR:
    En massa konstiga regler som gamla gubbar bestämt.
    Man äger sin lägenhet men ändå inte, också där en massa fix, dyrt och
    absolut inte värt det

• Felizia

Vi runt en miljon om året (inga hemmaboende barn) och jag har tre akademiska utbildningar. Bor i hyresrätt i storstad... Har också ett sommarställe som "banken äger"! Är det WT så är det ok med mig att vara det ;) - har gott om pengar, ett kul jobb och ett prima liv!

• Fabella

Själv skulle jag aldrig vilja bo i en hyresrätt. Jag vill kunna renovera o greja som jag vill. Jag vill inte behöva tjata på någon värd om en vettig ugn eller spis.

Dessutom kan jag aldrig få tillbaka en krona om jag vill flytta från en hyresrätt. Med en bostadsrätt kan man själv renovera och därmed öka priset på sin lägenhet och göra en vinst när man väljer att flytta. En stor del av pengarna jag betalar för min lägenhet kommer jag att få tillbaka den dagen jag säljer. I en hyres skulle det kännas som att jag spolade ner mina pengar i toaletten.

• Anonym
    Fabella skrev 2012-05-17 22:46:40 följande:
    Själv skulle jag aldrig vilja bo i en hyresrätt. Jag vill kunna renovera o greja som jag vill. Jag vill inte behöva tjata på någon värd om en vettig ugn eller spis.

Dessutom kan jag aldrig få tillbaka en krona om jag vill flytta från en hyresrätt. Med en bostadsrätt kan man själv renovera och därmed öka priset på sin lägenhet och göra en vinst när man väljer att flytta. En stor del av pengarna jag betalar för min lägenhet kommer jag att få tillbaka den dagen jag säljer. I en hyres skulle det kännas som att jag spolade ner mina pengar i toaletten.
    Då glömmer du med flit kanske att en hyresrätt kan ge grova pengar om man använder den som inbyte. Där fick ni för era renoveringar :P
  • MrSmith

Öh har nog betydligt högre standard än de som bor i hus. Och jag bor i hyresrätt

• Fabella
    Anonym skrev 2012-05-17 22:51:24 följande:
    Då glömmer du med flit kanske att en hyresrätt kan ge grova pengar om man använder den som inbyte. Där fick ni för era renoveringar :P
    Vadå fick för våra renoveringar? Vad är det för ton??? Har jag varit otrevlig mot dig kanske? Jag beskrev bara varför jag har valt att bo i en bostadsrätt?
Svar på tråden Är det WT att bo i hyesrätt?