• Anonym (är jag wt?)

Är det WT att bo i hyesrätt?

Läste runt lite på nätet och folk som tycker det är WT att bo i hyreslägenhet? Vad tycker ni?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-17 21:21
    *hyresrätt ska det givetvis stå i rubriken. Men det förstod nog de flesta.

• Svar på tråden Är det WT att bo i hyesrätt?
  • Guiden12
    Anonym (är jag wt?) skrev 2012-05-17 21:18:45 följande:
    Läste runt lite på nätet och folk som tycker det är WT att bo i hyreslägenhet? Vad tycker ni?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-17 21:21
    *hyresrätt ska det givetvis stå i rubriken. Men det förstod nog de flesta.
    nej inte alls, känner många som bor i en hyresrätt fast de är akademiker o tjänar bra. Att hyra är toppen för vissa och för andra är att äga bäst. För oss som gillar att renovera o fixa passar en egen villa bättre då man inte får renovera lägenheter hur som helst, och så vill vi bo i hus, men annars finns nog bara fördelar med att hyra =)
  • Anonym (mj)
    Anonym (city) skrev 2012-05-17 21:43:19 följande:
    efter ha sett lyxfällan och arga snickarn så känns min hyresrätt i stan som en gudagåva
  • Jättekul

Finns det öht white trash i Sverige?

Vi har inte mkt folk som bor i husvagnar året runt.

Vilka är WT? 

• Sanna Ryan
    Jättekul skrev 2012-05-17 21:58:33 följande:
    Finns det öht white trash i Sverige?

Vi har inte mkt folk som bor i husvagnar året runt.

Vilka är WT? 
    WT är inte folk som bor i husvagn. WT är lågstatus, och oftast syftas det på folk som inte har jobb, som super/knarkar och som lever på soc-bidrag.
    2012 Adam & Oliver 2012
  • Jättekul
    Sanna Ryan skrev 2012-05-17 22:02:00 följande:
    WT är inte folk som bor i husvagn. WT är lågstatus, och oftast syftas det på folk som inte har jobb, som super/knarkar och som lever på soc-bidrag.
    OK, då är det skillnad mot vad det är i USA.
  • Anonym (usch!)

WT = white trash?

Det är ett uttryck som man ej borde använda sig av, ingen människa borde behöva bli kallad för vitt slödder. Det säger mer om er om använder er av detta uttryck.

• kinder
    Anonym (city) skrev 2012-05-17 21:43:19 följande:
    efter ha sett lyxfällan och arga snickarn så känns min hyresrätt i stan som en gudagåva
  • Jättekul
    Anonym (usch!) skrev 2012-05-17 22:11:02 följande:
    WT = white trash?

Det är ett uttryck som man ej borde använda sig av, ingen människa borde behöva bli kallad för vitt slödder. Det säger mer om er om använder er av detta uttryck.
  • Anonym (mj)
    Anonym (usch!) skrev 2012-05-17 22:11:02 följande:
    WT = white trash?

Precis!!!! inte så smickrande egenskap att se ner på andra människor på det sättet. 
Svar på tråden Är det WT att bo i hyesrätt?