• Anonym (är jag wt?)

Är det WT att bo i hyesrätt?

Läste runt lite på nätet och folk som tycker det är WT att bo i hyreslägenhet? Vad tycker ni?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-17 21:21
    *hyresrätt ska det givetvis stå i rubriken. Men det förstod nog de flesta.

• Svar på tråden Är det WT att bo i hyesrätt?
  • Anonym
    Anonym (va??) skrev 2012-05-18 02:09:39 följande:
    Ett par hundra tusen och en hyresrätt mot en villa låter väldigt lite måste jag säga. Borde vara frågan om större pengar isf.
    Vårt hus ligger 2 mil utanför sthlm i en vanlig förort, dock är huset värt ett mångmiljonbelopp, hade krävts långt mkt mer än 200 000 för att ett byte skulle vara aktuellt.
    Läs om läs rätt. Nu är det ANDRA gånger jag uppmanar dej att läsa det jag SKRIVER. Jag hoppas att du får till det denna gång.
  • Argo
    Anonym skrev 2012-05-18 01:15:36 följande:
    Har man lite hjärnkapacitet är det inte så svårt att följa konversationen.
    Eftersom du inte förstår får du läsa om och läsa rätt eventuellt klicka på det lilla visa endast. Då förstår säkert du också.
    Fast även om det inte är något fel på min hjärnkapacitet så kräver det ju att den som skriver meddelandet har SIN dito i behåll och funktion också, så det är klart att det kan bli svårt att förstå i det här fallet.

Jag kan visserligen lista ut att du är den otrevliga "anonym" men jag fattar fortfarande inte hur du resonerar kring att någon skall GE sin villa till dig och DESSUTOM ge dig pengar emellan och varför du kläckte ur dig summan 500 000. Ditt citat:

"200 000 är btw kaffepengar om man jämför det man kan tjäna på att byta in en HR i stan mot en villa längre ut."

Det är knappast särskilt vanligt att hitta en transaktion där två personer, en med hyresrätt och en med villa, på alla sätt hittar varandra och kommer överens om att villaägaren ger hus+pengar till hyresrättsägaren.

Andelen sådana transaktioner måste vara försvinnande liten i förhållande till andelen lyckade brf-försäljningar.
  • beccagranen
    Anonym (är jag wt?) skrev 2012-05-17 21:18:45 följande:
    Läste runt lite på nätet och folk som tycker det är WT att bo i hyreslägenhet? Vad tycker ni?

Nej, i kombination med område skulle jag säga. Min bror har en hyresrätts två i centrala sthlm, han betalar 24 000kr/mån - inte direkt WT enligt mig.

• LillGris

Tja om det är white trash attslippa magsår över stt kylen gått sönder, att slippa lägga sina sparpengar på en toastol och att slippa sitta med flera miljoner i bostadslån... Ja då är jag väl wt! Och rätt nöjd med det.

• Lapsang

Argo: anonym menar att man får ett avdrag på priset på villan som är så stort att 200 000 låter som kaffepengar. I o m att villan är värd mer än man betalat har man då tjänat dessa pengar (om man säljer)

WT må vara ett nedlåtande begrepp men det handlar om klasskillnader där wt betecknar den lägsta klassen. Det handlar främst om kultur o utbildning, inte om pengar. Det blir därför meningslöst att säga att ngt är wt utifrån att det är billigt, för det var det jag antog ts menade.

• Anonym
    LillGris skrev 2012-05-18 07:36:25 följande:
    Tja om det är white trash attslippa magsår över stt kylen gått sönder, att slippa lägga sina sparpengar på en toastol och att slippa sitta med flera miljoner i bostadslån... Ja då är jag väl wt! Och rätt nöjd med det.
    Om man får magsår av en trasig kyl så är det ganska WT, haha :)
  • beccagranen
    LillGris skrev 2012-05-18 07:36:25 följande:

Haha ja så kan man resonera, eller så har man en buffert så man slipper magsår. Lika så kan man göra en bra affär i sitt bostadsköp och känna sig trygg. Vi gjorde en vinst på 600 000kr för en br lgh, och investera de pengarna i ett hus. Huset var också ett kap och i dagsläget så kan vi räkna med att få ca en miljkr. i hand om vi säljer. Så för samma boendekostnad som vi haft med en hyresrätt har vi istället ett hus.
  • beccagranen
    Anonym skrev 2012-05-18 07:44:01 följande:
    Om man får magsår av en trasig kyl så är det ganska WT, haha :)
  • LillGris

Haha OKEJ magsår kanske var liiite att ta i ;) men jag har i alla fall ingen lust att lägga mina sparpengar på skittråkiga vitvaror, de ska gå till roliga resor med min familj när sonen blir äldre :)

Jag vill inte bo i hus, jag tycker det är skitskönt att slippa allt fix som kommer med det. Börjar blandaren läcka? Ring ring och dagen efter kommer hustomten och fixar alldeles gratis! Fick alla rum omtapetserade, nya golv i kök och vardagsrum samt nya köksluckor när jag flyttade in. Sammanlagd kostnad: 0:-, det är suveränt!

• Ajkje
    Anonym (är jag wt?) skrev 2012-05-17 21:18:45 följande:

Varför skulle det vara WT?
Svar på tråden Är det WT att bo i hyesrätt?