Anonym skrev 2012-05-18 01:15:36 följande:
Har man lite hjärnkapacitet är det inte så svårt att följa konversationen.
Eftersom du inte förstår får du läsa om och läsa rätt eventuellt klicka på det lilla visa endast. Då förstår säkert du också.

Fast även om det inte är något fel på min hjärnkapacitet så kräver det ju att den som skriver meddelandet har SIN dito i behåll och funktion också, så det är klart att det kan bli svårt att förstå i det här fallet.
Jag kan visserligen lista ut att du är den otrevliga "anonym" men jag fattar fortfarande inte hur du resonerar kring att någon skall GE sin villa till dig och DESSUTOM ge dig pengar emellan och varför du kläckte ur dig summan 500 000. Ditt citat:
"200 000 är btw kaffepengar om man jämför det man kan tjäna på att byta in en HR i stan mot en villa längre ut."
Det är knappast särskilt vanligt att hitta en transaktion där två personer, en med hyresrätt och en med villa, på alla sätt hittar varandra och kommer överens om att villaägaren ger hus+pengar till hyresrättsägaren.
Andelen sådana transaktioner måste vara försvinnande liten i förhållande till andelen lyckade brf-försäljningar.