• Anonym (är jag wt?)

Är det WT att bo i hyesrätt?

Läste runt lite på nätet och folk som tycker det är WT att bo i hyreslägenhet? Vad tycker ni?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-17 21:21
    *hyresrätt ska det givetvis stå i rubriken. Men det förstod nog de flesta.

• Svar på tråden Är det WT att bo i hyesrätt?
  • Anonym

Det är ju bra att det finns hyresrätt för dem som inte får eller vill ta lån. Men jag betalar hellre till mig själv dvs köper mitt boende!

• liljan1975
    Anonym skrev 2012-05-18 09:54:24 följande:

Det är ju bra att det finns hyresrätt för dem som inte får eller vill ta lån. Men jag betalar hellre till mig själv dvs köper mitt boende!

Humor! ;) Räntan betalar du inte till dig själv, så att säga! ;)
  • vampyria2
    Anonym (Är det sant?) skrev 2012-05-18 09:02:56 följande:
    Ja, själv hade jag för 5 år sedan en 5:a på 150 kvm och betalade 11500 kr.
    Ja deras tre är dessutom ganska stor 95 kvm, var tvungen att ringa och fråga för jag blev så nyfiken Drömmer
  • Krila

Nej det tycker jag inte. Det finns wt i villor med;)

Vi bor i hyresrätt...

• Anonym (Fel)
    Anonym (är jag wt?) skrev 2012-05-17 21:22:01 följande:
    Tja enligt folk bodde det så mycket WT folk i hyreslägenheter och dom slipper man om man köper bostadsrätt.

Stämmer inte!!
    Jag köpte min lägenhet i tron att det skulle vara så som du skriver ovan, men icke!!
    Där jag bor är det blandat med både kreti och pleti och det är ett jävla liv runtomkring i både trappuppgången och ute...

Fast, som man bäddar får man väl ligga...   
  • 1022
    Anonym (usch!) skrev 2012-05-17 22:11:02 följande:
    WT = white trash?

Det är ett uttryck som man ej borde använda sig av, ingen människa borde behöva bli kallad för vitt slödder. Det säger mer om er om använder er av detta uttryck.
  • 1022
    Anonym (stockholmare) skrev 2012-05-17 22:30:48 följande:
    va??? Vad är det här för konstig fråga. Nej, man är inte främst WT om man bor i hyresrätt - man är bara JÄVLIGT GLAD!
    Haha, ja särskilt om hyresrätten råkar ligga i Stockholm:D
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-05-18 09:29:27 följande:
    De hyresområden i stan som inte är "inbodda" är lätt räknade. Mycket tack vare att kötiden för en lägenhet i yttersta förorten är bortåt 10-15 år. Visst finns det undantag som delar av Söderrtälje och Nynäshamn, men i Rinkeby kan det ta "bara" 3 år om du har tur. Det som hänger kvar är synen på HR som mindre värd men tack vare den bostadspolitik som förts under många år så är läget förändrat. En HR är många gånger mer värd än en BR.

Jag köade tre år och fick en lght i skärholmen, en trea. Helt ok! Är nog för att folk tror att det är superhemskt megaghetto här, vilket är fel men bra för mig ju :)
  • Anonym (anni)

Nej. Den enda skillnaden mellan vårt bostadsrättshus och hyreshuset mittemot är att det är massor av rökare i hyreshuset. Det är ju ganska wt iof.

• Afterlife

Jag är 30+ och har alltid bott i hyresrätt (i någon form).
    Det passar min kringflackande livsstil hel enkelt. Skulle vara alldeles för meckigt att hålla på och köpa eller sälja ett boende varje gång jag flyttar... I snitt har jag flyttat nästan två gånger om året sedan jag flyttade hemifrån. Helt enkelt packat ihop när det kommit upp ett intressant jobb eller en utbildning (eller en ny intressant kille... ;))
    Ser inget konstigt i att bo i hyresrätt alls.

Svar på tråden Är det WT att bo i hyesrätt?