• Anonym (är jag wt?)

Är det WT att bo i hyesrätt?

Läste runt lite på nätet och folk som tycker det är WT att bo i hyreslägenhet? Vad tycker ni?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-17 21:21
    *hyresrätt ska det givetvis stå i rubriken. Men det förstod nog de flesta.

• Svar på tråden Är det WT att bo i hyesrätt?
  • Anonym
    Anonym (anni) skrev 2012-05-18 10:15:47 följande:
    Nej. Den enda skillnaden mellan vårt bostadsrättshus och hyreshuset mittemot är att det är massor av rökare i hyreshuset. Det är ju ganska wt iof.

Min erfarenhet är att det är väldigt vanligt med rökning i
    de "finaste" familjerna i Sverige.
     Det "syns" bara inteGlad  
  • Anonym (Är det sant?)
    Anonym skrev 2012-05-18 10:25:32 följande:
    Min erfarenhet är att det är väldigt vanligt med rökning i
    de "finaste" familjerna i Sverige.
     Det "syns" bara inteGlad  
    Ähh säg som det är. De har inte rådDrömmer
  • Anonym
    Anonym (Är det sant?) skrev 2012-05-18 10:28:42 följande:
    Ähh säg som det är. De har inte rådDrömmer

Glad
  • cloudberry79
    Anonym skrev 2012-05-18 09:54:24 följande:

Det är ju bra att det finns hyresrätt för dem som inte får eller vill ta lån. Men jag betalar hellre till mig själv dvs köper mitt boende!

Räntor, sophämtning, vatten, uppvärmning, avlopp, ev avgift (br), tomträttsavgäld, fastighetsskatt,.... Allt sånt ingår i en hyresrätt (normalt får man lägga till för hushållsel, men den betalar man ju även i eget boende) men är kostnader för den som bor i eget ägt boende. I dagsläget har vi boendekostnader på totalt just under 6000 inklusive el och parkeringsplats med motorvärmare. Det är svårt att få det billigare om man köper boende även om man räknar bort amorteringen.
    Sur, grinig och på smällen.
  • Jättekul
    cloudberry79 skrev 2012-05-18 10:36:59 följande:
    Räntor, sophämtning, vatten, uppvärmning, avlopp, ev avgift (br), tomträttsavgäld, fastighetsskatt,.... Allt sånt ingår i en hyresrätt (normalt får man lägga till för hushållsel, men den betalar man ju även i eget boende) men är kostnader för den som bor i eget ägt boende. I dagsläget har vi boendekostnader på totalt just under 6000 inklusive el och parkeringsplats med motorvärmare. Det är svårt att få det billigare om man köper boende även om man räknar bort amorteringen.
  • Anonym
    cloudberry79 skrev 2012-05-18 10:36:59 följande:
  • Anonym (Är det sant?)

Hur många av er här bland inläggen äger er BR eller villa. Dvs ni har inga lång alls? Äger till 100%?

Jag är så glad att jag har en HR. Det är så skönt att hyra. Jag har inga lån. Jag har service dygnet runt i vissa fall. Det finns inget negativt med att hyra. 

• cloudberry79
    Anonym (Är det sant?) skrev 2012-05-18 10:43:24 följande:
    Hur många av er här bland inläggen äger er BR eller villa. Dvs ni har inga lång alls? Äger till 100%?

Jag är så glad att jag har en HR. Det är så skönt att hyra. Jag har inga lån. Jag har service dygnet runt i vissa fall. Det finns inget negativt med att hyra. 
    Jo, en sak är dåligt, det är att man inte kan få rotavdrag om man tex vill hyra in någon att måla eller tapetsera. Det suger av principskäl, själv skulle jag aldrig slösa pengar på sånt. En annan dålig sak är att man kan få rökande grannar. Det har inte vi, men det kan ju hända.
    Sur, grinig och på smällen.
  • Anonym (Är det sant?)
    cloudberry79 skrev 2012-05-18 10:46:54 följande:
    Jo, en sak är dåligt, det är att man inte kan få rotavdrag om man tex vill hyra in någon att måla eller tapetsera. Det suger av principskäl, själv skulle jag aldrig slösa pengar på sånt. En annan dålig sak är att man kan få rökande grannar. Det har inte vi, men det kan ju hända.
    Rökande grannar kan man få i BR också.
  • Anonym
    Anonym (Är det sant?) skrev 2012-05-18 10:48:05 följande:
    Rökande grannar kan man få i BR också.
    Och i villor kan man få problem med eldande.
Svar på tråden Är det WT att bo i hyesrätt?