• catdancing

Min älskling porrsurfar!!!!!!

Har nyss kommit på min sambo med att han porrsurfar. Tycker det är kränkande, känner mig äcklad och billig. Jag har verkligen ansträngt mig för att köpa sexiga och fina underkläder, håller min kropp i form och vältränad och har en snygg kropp. Alltid noga med att hålla mig ren och fräsch, rakar mig mm mm. Ofta är det jag som tar intiativet till sex som inte på något sätt har varit dåligt tvärtom. Han har själv påpekat hur fantastiskt sexliv vi har flera gånger i veckan och ibland mer än 1 gång per dag. Så VARFÖR???? snälla någon hjälp mig. Jag har tappat tilliten totalt till honom. Och han vill inte prata om det.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-10 06:10
    Har ett problem. Jag har precis börjat här så jag vet inte hur allt funkar, kan jag kommentera andras inlägg på min tråd, har försökt med att citera inläggen men jag ser inte själv vad jag skrivit?????, vimsig

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-11 16:09
    Hade varit intressant att veta vad killar tycker i denna fråga,,, varför tittar dom. Och en annan sak. I måndags kväll jobbade jag och när jag kom hem var min älskling väldigt sugen på sex vilket jag tyckte var härligt, när jag sedan lånade hans dator på tisdagen så visade det sig att han porrsurfat på måndagskvällen. Var det då egentligen mig han ville ha eller hade han blivit upphetsad av något annat och var jag då bara föremålet för att få utlopp för sin sexuella upphetsning?????

• Svar på tråden Min älskling porrsurfar!!!!!!
  • Anonym (Frida)
    "Jag tycker det här är så roligt att ingen här på familjeliv som påstår att "alla killar tittar på porr", kan bevisa det genom en studie eller liknande. Kan det bero på att dom ljuger? Japp. "

"Porrtittandet har alltså inget med könet att göra, utan 90% av dom som tittar på porr är snarare missnöjda med sitt sexliv."

Alla tittar inte på porr, men att konsumera porr är normen, speciellt för män.

http://www.rfsu.se/Bildbank/Dokument/Fakta/sammanstallning-porr-2008.pdf
  • Anonym (kvinna)
    Har du ens läst mitt inlägg?

Jag menade dom som säger att "ALLA killar tittar på porr". Det stämmer inte, för då är min sambo en tjej.
    Porrtittandet har alltså inte med könet att göra, utan snarare hur missnöjd man är med sitt sexliv.

Sen så länkade du till en studie som har gjorts på gymnasieelever?!
    Där var det så många som 93%, men kom igen?! Dom är BARN fortfarande, dom vill lära sig hur en mus och bröst ser ut. När dom kommer ur puberteten kommer låångt ifrån 93% titta på porr. Och det där var inte ens en statistik för regelbundet tittande utan dom som kanske bara tittat i tre sekunder EN gång.

Så om vi tar det från början.
    1. ALLA killar tittar INTE på porr. Porr har inte med kön att göra, även tjejer tittar på porr. Men som sagt, inte ALLA.
    2. Om man tittar på en statistik från säg 30 års ålder där killar tittar REGELBUNDET, så hamnar man kanske runt 40% (om man ska gå efter egna erfarenheter, av det man hört av sina kompisar osv).

Nej du behöver inte svara på inlägget.  
  • 100kgpappa
    Anonym (kvinna) skrev 2012-06-09 12:27:06 följande:
    Har du ens läst mitt inlägg?

Jag menade dom som säger att "ALLA killar tittar på porr". Det stämmer inte, för då är min sambo en tjej.
    Porrtittandet har alltså inte med könet att göra, utan snarare hur missnöjd man är med sitt sexliv.

Sen så länkade du till en studie som har gjorts på gymnasieelever?!
    Där var det så många som 93%, men kom igen?! Dom är BARN fortfarande, dom vill lära sig hur en mus och bröst ser ut. När dom kommer ur puberteten kommer låångt ifrån 93% titta på porr. Och det där var inte ens en statistik för regelbundet tittande utan dom som kanske bara tittat i tre sekunder EN gång.

Så om vi tar det från början.
    1. ALLA killar tittar INTE på porr. Porr har inte med kön att göra, även tjejer tittar på porr. Men som sagt, inte ALLA.
    2. Om man tittar på en statistik från säg 30 års ålder där killar tittar REGELBUNDET, så hamnar man kanske runt 40% (om man ska gå efter egna erfarenheter, av det man hört av sina kompisar osv).

Nej du behöver inte svara på inlägget.  
    För det första, Du behöver inte skreva fetstilt på allting, det ger bara ett desperat intryck.

Intressant siffra (40%) som du anger efter egna erfarenheter. Jag har då ingen aning om hur porrnyttjandet ser ut i min bekantskapkrets, men det diskutera kanske flitigt i din. Dock är det inte helt osannolikt att någon inte skyltar med det, det är fortfaranda ganska tabubelagt med porr.

Tror du själv på att det inte är någon skillnad på hur mycket män och kvinnor nyttjar porr? Och den gamla myten om att så fort någon tittar på porr är man missnöjd med sitt sexliv, skattretande. Det har aldrig fallet dig in att porr kan vara ett komplement, nått som man tittar på tillsammans. Eller något man använder när man är själv.
    Skulle tex mitt sexliv vara dåligt för att jag kollar lite porr när min fruga jobbar natt? Skulle inte tro det.

För den skull inte sagt att det KAN vara så att porr ersätter ett dåligt sexliv i ett förhållande, men det är absolut ingen sanning.
    Det gäller att hushålla med föraktet, med hänsyn till det stora antalet behövande...
  • Anonym

Han blir antagligen mättad när han kollar på porr och får mindre lust över till dig.

• Anonym (kvinna)
    100kgpappa skrev 2012-06-09 12:57:32 följande:
    För det första, Du behöver inte skreva fetstilt på allting, det ger bara ett desperat intryck.

Intressant siffra (40%) som du anger efter egna erfarenheter. Jag har då ingen aning om hur porrnyttjandet ser ut i min bekantskapkrets, men det diskutera kanske flitigt i din. Dock är det inte helt osannolikt att någon inte skyltar med det, det är fortfaranda ganska tabubelagt med porr.

Tror du själv på att det inte är någon skillnad på hur mycket män och kvinnor nyttjar porr? Och den gamla myten om att så fort någon tittar på porr är man missnöjd med sitt sexliv, skattretande. Det har aldrig fallet dig in att porr kan vara ett komplement, nått som man tittar på tillsammans. Eller något man använder när man är själv.
    Skulle tex mitt sexliv vara dåligt för att jag kollar lite porr när min fruga jobbar natt? Skulle inte tro det.

För den skull inte sagt att det KAN vara så att porr ersätter ett dåligt sexliv i ett förhållande, men det är absolut ingen sanning.
    Fast av alla dom killar jag pratat med så har dom sagt att porr är någon dom tagit till för att kvinnan har låg sexlust, eller att hon aldrig vill köra i den och den ställningen, eller att hon är gravid.. osv osv. Det finns ingen som sagt att han är 100% nöjd med henne, förhållandet och sexlivet men ÄNDÅ tittar på porr.

Ja jag pratar sex med många, tycker det här med porrtittande är intressant .. varför, hur ofta osv. :P

Som jag sa så är 40% ingen "fakta-siffra" utan som jag sa, något som jag själv skulle gissa på efter egna erfarenheter och av man hör av kompisar osv.

Visst, det finns dom som kollar på porr tillsammans, det är en del av deras sexliv. Men det tillhör inte den här kategorin när den ena tittar på porr och den andra mår dåligt utan det.

Fast varför väntar du inte till din tjej kommer hem efter nattpasset? Om hon mådde dåligt över att du tittar på porr, hade du väntat till hon kom hem då? Eller hade du skitit i hennes mående rent ut sagt och runkat på ändå? 
  • Anonym (PORR)

Men herregud! VAd fan tjejer.....( ni som är antiporr)...

Jag är tjej och tittar på porr så ofta jag har möjlighet. Det innebär ju inte att jag inte är attraherad av min underbara och sexiga sambo. Jag hoppas verkligen att han också tittar på porr och jag hoppas att han får underbart sköna orgasmer, precis som jag får.

Det är INGET fel i att din kille tittar på porr.....Börja titta tillsammans, eller titta själv. 

OCH SLUTA VARA SÅ JÄVLA PRÄKTIGA!

Lev, knulla och ät yougurt:) 

• Anonym
    Loriyana skrev 2012-06-09 10:51:06 följande:
    Förr slog nästan alla föräldrar sina barn (aga)...betyder det att det är rätt? Bara för att en majoritet gör något betyder INTE att det är bra. Ska vi titta på fakta så är det faktiskt så att majoriteten av Sveriges befolkning har någonsin snattat från en affär. Betyder det att det är moraliskt rätt och riktigt att snatta? Den här jävligt tråkiga inställningen att "alla andra gör det" är precis det som får folk att bete sig som svin. För om "alla andra gör det" då måste det ju vara ok.

Jag blev mobbad i skolan och fick höra detta ofta. "Jamen alla andra slår ju henne och retar henne". Folk rättfärdigar dåligt beteende pga "alla andra" och jag önskar att människor kunde börja tänka lite själv och inte följa den stora massan av "alla andra" som några jävla nickedockor utan egen integritet eller omdömme.

Jag väljer att gå emot "alla andra" och se kvinnorna och männen i porrindustrin som MÄNNISKOR med ett VÄRDE istället för en jävla produkt till för andras njutning. Vi klarar oss utan porr, DET är ett faktum. Porr skadar, DET är också ett faktum.       

• 100kgpappa
    Anonym (kvinna) skrev 2012-06-09 13:07:15 följande:
    Fast av alla dom killar jag pratat med så har dom sagt att porr är någon dom tagit till för att kvinnan har låg sexlust, eller att hon aldrig vill köra i den och den ställningen, eller att hon är gravid.. osv osv. Det finns ingen som sagt att han är 100% nöjd med henne, förhållandet och sexlivet men ÄNDÅ tittar på porr.

Ja jag pratar sex med många, tycker det här med porrtittande är intressant .. varför, hur ofta osv. :P

Som jag sa så är 40% ingen "fakta-siffra" utan som jag sa, något som jag själv skulle gissa på efter egna erfarenheter och av man hör av kompisar osv.

Visst, det finns dom som kollar på porr tillsammans, det är en del av deras sexliv. Men det tillhör inte den här kategorin när den ena tittar på porr och den andra mår dåligt utan det.

Fast varför väntar du inte till din tjej kommer hem efter nattpasset? Om hon mådde dåligt över att du tittar på porr, hade du väntat till hon kom hem då? Eller hade du skitit i hennes mående rent ut sagt och runkat på ändå? 
    Då har du hört en nu iallafallSkrattande Den porr jag tittar på är sådan som vi även praktiserar, så för mig fyller det inget ersättningsyfte. utan jag kollar porr för att det helt enkelt är nice att se på sex.

Hade frugan mått dåligt hade jag inte kollat, men å andra sidan skulle jag inte vara tillsammans med någon som inte hade samma syn på sex som jag, har provat det och det blir bara kass. Hon gillar alltså porr hon med, och vi har inte mindre sex för att jag kollar porr, ser ingen anledning att hålla på mig för att hon inte är hemma.
    Det gäller att hushålla med föraktet, med hänsyn till det stora antalet behövande...
  • Anonym
    Anonym (PORR) skrev 2012-06-09 13:13:47 följande:
    Men herregud! VAd fan tjejer.....( ni som är antiporr)...

Jag är tjej och tittar på porr så ofta jag har möjlighet. Det innebär ju inte att jag inte är attraherad av min underbara och sexiga sambo. Jag hoppas verkligen att han också tittar på porr och jag hoppas att han får underbart sköna orgasmer, precis som jag får.

Det är INGET fel i att din kille tittar på porr.....Börja titta tillsammans, eller titta själv. 

OCH SLUTA VARA SÅ JÄVLA PRÄKTIGA!

Lev, knulla och ät yougurt:) 
    Folk måste verkligen börja skilja på manlig och kvinnlig sexualitet och lust. STOR skillnad.

Porr kan vara bra i syfte att öka kvinnors sexlust. Porr kan vara dåligt eftersom det kan sänka mäns sexlust.
Svar på tråden Min älskling porrsurfar!!!!!!