• catdancing

Min älskling porrsurfar!!!!!!

Har nyss kommit på min sambo med att han porrsurfar. Tycker det är kränkande, känner mig äcklad och billig. Jag har verkligen ansträngt mig för att köpa sexiga och fina underkläder, håller min kropp i form och vältränad och har en snygg kropp. Alltid noga med att hålla mig ren och fräsch, rakar mig mm mm. Ofta är det jag som tar intiativet till sex som inte på något sätt har varit dåligt tvärtom. Han har själv påpekat hur fantastiskt sexliv vi har flera gånger i veckan och ibland mer än 1 gång per dag. Så VARFÖR???? snälla någon hjälp mig. Jag har tappat tilliten totalt till honom. Och han vill inte prata om det.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-10 06:10
    Har ett problem. Jag har precis börjat här så jag vet inte hur allt funkar, kan jag kommentera andras inlägg på min tråd, har försökt med att citera inläggen men jag ser inte själv vad jag skrivit?????, vimsig

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-11 16:09
    Hade varit intressant att veta vad killar tycker i denna fråga,,, varför tittar dom. Och en annan sak. I måndags kväll jobbade jag och när jag kom hem var min älskling väldigt sugen på sex vilket jag tyckte var härligt, när jag sedan lånade hans dator på tisdagen så visade det sig att han porrsurfat på måndagskvällen. Var det då egentligen mig han ville ha eller hade han blivit upphetsad av något annat och var jag då bara föremålet för att få utlopp för sin sexuella upphetsning?????

• Svar på tråden Min älskling porrsurfar!!!!!!
  • Simon 681
    Fridayyy skrev 2012-06-09 08:36:59 följande:
    Ja men nu fattade du inte alls vad jag menade! FRUARNA är missnöjda med att mannen tittar på porr och blir avtänd och vill inte ha sex med maken, alltså blir han missnöjd med sitt sexliv (vilket hälften av alla män är), slutade han titta så skulle det blir mer riktigt sex, men det verkar många män inte fatta. Du ser förmodligen inte heller kopplingen.

Skulle det inte kunna vara en omvänd kasualitet där? Karln börjar konsumera porr när och därför att sexlivet har havererat? Har faktiskt lite svårt att tro att karlar tittat på porr istället för att ha det mysigt med frugan, om de har dessa båda alternativ tillgängliga. Jag har instinktivt svårt att tro att särskilt många karlar tittar på en massa porr när förhållandet är nytt och allt klickar. Jag tippar på döda romanser, sexliv som har havererat och skambelagda smygrunk mitt i natten, lika mycket för att döva ångest som att få en utlösning.
  • Fridayyy
    Simon 681 skrev 2012-06-09 08:55:12 följande:
    Skulle det inte kunna vara en omvänd kasualitet där? Karln börjar konsumera porr när och därför att sexlivet har havererat? Har faktiskt lite svårt att tro att karlar tittat på porr istället för att ha det mysigt med frugan, om de har dessa båda alternativ tillgängliga. Jag har instinktivt svårt att tro att särskilt många karlar tittar på en massa porr när förhållandet är nytt och allt klickar. Jag tippar på döda romanser, sexliv som har havererat och skambelagda smygrunk mitt i natten, lika mycket för att döva ångest som att få en utlösning.
    Jag tror som du, men det erkänner inte många.
  • LillGris

Alltså jag FATTAR inte varför detta är ett sånt problem?! Var och varannan dag ploppar det upp sådana här trådar på FL. JA din älskling porrsurfar, NEJ det betyder inte att han inte tänder på dig. Jag tycker min kille är konstig som inte kollar på porr, han är nån slags superfeminist som fått för sig att porr är förnedrande. Men han vet att jag kollar på porr och är ok med det. Han märker ju att jag tänder på honom ;)

• grind
    Simon 681 skrev 2012-06-09 08:55:12 följande:
    Skulle det inte kunna vara en omvänd kasualitet där? Karln börjar konsumera porr när och därför att sexlivet har havererat? Har faktiskt lite svårt att tro att karlar tittat på porr istället för att ha det mysigt med frugan, om de har dessa båda alternativ tillgängliga. 
    Lägg inte detta på kvinnan då det inte har något med henne att göra huruvida mannen porrsurfar eller inte. 

Att mannen är hetare i början på en relation är naturligt och beror på att den nya kvinnan just är variation. 
  • CygnusX1

Ligger felet i porr, att man filmar när olika personer har sex, eller ligger felet i att ha sex?

• Loriyana
    grind skrev 2012-06-09 08:37:45 följande:
    Vilken inställning pratar du om?

Att nästan alla män tittar på porr är fakta. Har inget med inställning att göra. 

Förr slog nästan alla föräldrar sina barn (aga)...betyder det att det är rätt? Bara för att en majoritet gör något betyder INTE att det är bra. Ska vi titta på fakta så är det faktiskt så att majoriteten av Sveriges befolkning har någonsin snattat från en affär. Betyder det att det är moraliskt rätt och riktigt att snatta? Den här jävligt tråkiga inställningen att "alla andra gör det" är precis det som får folk att bete sig som svin. För om "alla andra gör det" då måste det ju vara ok.

Jag blev mobbad i skolan och fick höra detta ofta. "Jamen alla andra slår ju henne och retar henne". Folk rättfärdigar dåligt beteende pga "alla andra" och jag önskar att människor kunde börja tänka lite själv och inte följa den stora massan av "alla andra" som några jävla nickedockor utan egen integritet eller omdömme.

Jag väljer att gå emot "alla andra" och se kvinnorna och männen i porrindustrin som MÄNNISKOR med ett VÄRDE istället för en jävla produkt till för andras njutning. Vi klarar oss utan porr, DET är ett faktum. Porr skadar, DET är också ett faktum.       

• 100kgpappa
    Loriyana skrev 2012-06-09 08:15:31 följande:
    Att riktiga MÄNNISKOR är inblandade är INTE en "liten detalj". Har folk verkligen ingen respekt för sina medmänniskor längre? Jag skulle inte vilja att min dotter var i porrbranchen, jag skulle inte vilja se min mamma i den industrin...eller mina systrar eller mina bröder. Varför ska jag då förvänta mig att andras systrar, bröder, barn och föräldrar ska ställa upp enbart för min sexuella njutnings skull? Det är INTE värt det. Jag har kärlek för mina medmänniskor och jag vill inte att de ska råka illa ut, vilket jävligt många gör i den branchen.

Och nej jag har inte en iphone heller och jag gör mitt bästa för att vara uppdaterad över hur människor behandlas där jag får mina produkter ifrån.  
    Ganska märkligt att varenda dokumentär jag hört/sett/läst så är de medverkande helt frivilliga, och stolta över sitt yrkesval. Men givetvis finns det porr som är skum och där de inlandande inte behandlas helt ok, men det betyder ju inte att man inte kan nyttja den porr som är ok. Ska jag inte köpa kläder för att det finns klädfabriker där de anställda i princip är slavar?
         Du skriver själv att du kollar upp de produkter du köper, men det går ju faktiskt att göra med porr också. Bara för att du inte gillar porr betyder det inte alla som medverkar gör det ofrivilligt.

Och jag vet att man inte MÅSTE utnyttja porr men man måste (i princip) skaffa kläder, men oavsett så är principen samma.
    Det gäller att hushålla med föraktet, med hänsyn till det stora antalet behövande...
  • Simon 681
    grind skrev 2012-06-09 09:28:34 följande:
    Lägg inte detta på kvinnan då det inte har något med henne att göra huruvida mannen porrsurfar eller inte. 

Att mannen är hetare i början på en relation är naturligt och beror på att den nya kvinnan just är variation. 

Så din teori är att mannen blir mindre het ett tag in i en relation och kollar på porr för att han är biologiskt programmerad at söka variation? Är detta den enda variabeln?

Dvs. frekvens av sex i förhållandet, hur man trivs, individuella variationer, etc påverkar inte?
  • Loriyana
    100kgpappa skrev 2012-06-09 11:13:28 följande:
    Ganska märkligt att varenda dokumentär jag hört/sett/läst så är de medverkande helt frivilliga, och stolta över sitt yrkesval. Men givetvis finns det porr som är skum och där de inlandande inte behandlas helt ok, men det betyder ju inte att man inte kan nyttja den porr som är ok. Ska jag inte köpa kläder för att det finns klädfabriker där de anställda i princip är slavar?
         Du skriver själv att du kollar upp de produkter du köper, men det går ju faktiskt att göra med porr också. Bara för att du inte gillar porr betyder det inte alla som medverkar gör det ofrivilligt.

Och jag vet att man inte MÅSTE utnyttja porr men man måste (i princip) skaffa kläder, men oavsett så är principen samma.

Nästan hälften av tonårsflickorna i Sverige har någon form av självskadebeteende. De antingen svälter sig själva, kräks upp maten eller skär sig själva med kniv. Detta gör de HELT FRIVILLIGT. Betyder det då att det är något bra?

Sex är något som är underbart, men också något som kan innebära allvarliga konsekvenser. Nästan alla som arbetar inom porrindustrin har någon form av skadad bakgrund. De låter andra utnyttja dem för att de inte känner att de är värda mer. Och detta är något som många väljer att utnyttja till egen fördel.

De flesta hade en "hora" på skolan...den där tjejen som nästan vem som helst kunde ligga med. Tror du att hon var lycklig? Tror du att hon var stolt? Tror du att hon kände att hon var värdefull?

Jag tycker att man borde behandla andra såsom man själv vill bli behandlad och jag väljer att se människor som arbetar inom porrindustrin (och alla andra människor också för den delen) som värdefull individer som förtjänar att behandlas bra och inte utnyttjas för andras sexuella njutning eller utnyttjas för att de kommer från en besvärlig bakgrund och inte känner att de är värda mer.        
  • Anonym

TS trådstart får mig att tänka på den här låten:
    ">

Svar på tråden Min älskling porrsurfar!!!!!!