• catdancing

Min älskling porrsurfar!!!!!!

Har nyss kommit på min sambo med att han porrsurfar. Tycker det är kränkande, känner mig äcklad och billig. Jag har verkligen ansträngt mig för att köpa sexiga och fina underkläder, håller min kropp i form och vältränad och har en snygg kropp. Alltid noga med att hålla mig ren och fräsch, rakar mig mm mm. Ofta är det jag som tar intiativet till sex som inte på något sätt har varit dåligt tvärtom. Han har själv påpekat hur fantastiskt sexliv vi har flera gånger i veckan och ibland mer än 1 gång per dag. Så VARFÖR???? snälla någon hjälp mig. Jag har tappat tilliten totalt till honom. Och han vill inte prata om det.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-10 06:10
    Har ett problem. Jag har precis börjat här så jag vet inte hur allt funkar, kan jag kommentera andras inlägg på min tråd, har försökt med att citera inläggen men jag ser inte själv vad jag skrivit?????, vimsig

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-11 16:09
    Hade varit intressant att veta vad killar tycker i denna fråga,,, varför tittar dom. Och en annan sak. I måndags kväll jobbade jag och när jag kom hem var min älskling väldigt sugen på sex vilket jag tyckte var härligt, när jag sedan lånade hans dator på tisdagen så visade det sig att han porrsurfat på måndagskvällen. Var det då egentligen mig han ville ha eller hade han blivit upphetsad av något annat och var jag då bara föremålet för att få utlopp för sin sexuella upphetsning?????

• Svar på tråden Min älskling porrsurfar!!!!!!
  • Sarah f
    fembarnsfar1967 skrev 2012-06-27 09:16:09 följande:
    Om det är den lösning paret trivs med (och gemensamt beslutat i en öppen och respektfull diskussion).

Frågan var ju "FÖR ATT MANNEN FÖREDRAR DET", alltså kan det knappast vara ett särskilt gemensamt beslut om inte kvinnan i det fallet slutat åtrå mannen på grund av hans beteende. (Det förekommer också, det är knappast så att bara män ledsnar på sina kvinnor, män kan bli oattraktiva de med.)
    Alla som generaliserar är idioter.
  • fembarnsfar1967

Genom att vara PK undviker vi aggression och extremism samt upprätthåller en civiliserad samtalston. Är det något fel i det?
    Vi lever i en relativistisk värld där vi gemensamt skapar våra värderingar i en demokratisk diskussion. Det enda som jag inte ser som relativistiskt är alla människors lika värde.
    Om det gemensamma samlivet helt och hållet dikteras av mannens lust till porr är det odemokrtiskt och tar därför inte hänsyn till kvinnans lika värde.
    Följaktligen är det förkastligt, liksom alla andra beteenden som bryter mot gemensamma överenskommelser beslutade efter en öppen och respektfull diskussion.

• Sarah f
    fembarnsfar1967 skrev 2012-06-27 09:36:25 följande:
    Genom att vara PK undviker vi aggression och extremism samt upprätthåller en civiliserad samtalston. Är det något fel i det?
    Vi lever i en relativistisk värld där vi gemensamt skapar våra värderingar i en demokratisk diskussion. Det enda som jag inte ser som relativistiskt är alla människors lika värde.
    Om det gemensamma samlivet helt och hållet dikteras av mannens lust till porr är det odemokrtiskt och tar därför inte hänsyn till kvinnans lika värde.
    Följaktligen är det förkastligt, liksom alla andra beteenden som bryter mot gemensamma överenskommelser beslutade efter en öppen och respektfull diskussion.
    Men tror du att demokrati har en särskilt stor plats i sovrummet? Svara gärna lite mer koncist.
  • fembarnsfar1967
    Sarah f skrev 2012-06-27 09:37:28 följande:
    Men tror du att demokrati har en särskilt stor plats i sovrummet? Svara gärna lite mer koncist.
    Förhoppningsvis är det färdigförhandlat när man väl är i en sexuell situation annars kan det som uppfattas som frivilligt av den ena parten uppfattas som övergrepp och kränkande av den andre parten.
    Om du ersätter ordet demokrati med kommunikation så blir det förhoppningsvis mer koncist.
    Av respekt för forumet och trådstartaren så fortsätter jag gärna den här diskussionen via inboxen eller i en ny tråd då den börjar avvika från grundfrågeställningen.
  • Fridayyy
    fembarnsfar1967 skrev 2012-06-27 09:03:26 följande:
    Ja, då måste man givetvis ta en diskussion om hur man ska ha det med de gemensamma aktiviteterna eller om var och en ska stå för sin egen "mathållning".
    Allt bygger på att man kommer fram till gemensamma värderingar i en öppen diskussion där allas åsikter respekteras samt att man kan kompromissa och vara generös och storsint mot sin partner.
    Den eviga balansgången mellan de egna, den andres och de gemensamma behoven. 

Vem har sagt att relationer är lätt?
    Nej, men varför är det alltid ok att titta på andra nakna tjejer då? Om inte jag tycker att min man ska göra det, varför inkräktar jag på hans sexualitet då? Har man alltid rätt att kolla in andra människor nakna? Vart går gränsen? Om man vill ligga med nån annan då? Varför tycker folk att det är att gå över gränsen?

Nej, relationer är svåra men om en partner mår dåligt av porr, varför är det så hemskt att säga vad man vill då??
  • Fridayyy
    fembarnsfar1967 skrev 2012-06-27 09:48:37 följande:
    Förhoppningsvis är det färdigförhandlat när man väl är i en sexuell situation annars kan det som uppfattas som frivilligt av den ena parten uppfattas som övergrepp och kränkande av den andre parten.
    Om du ersätter ordet demokrati med kommunikation så blir det förhoppningsvis mer koncist.
    Av respekt för forumet och trådstartaren så fortsätter jag gärna den här diskussionen via inboxen eller i en ny tråd då den börjar avvika från grundfrågeställningen.
    Hehe, nu fick du inte det lätt. Jag tror nog inte TS har nåt emot att vi pratar om annat för hon skriver inte så mycket ändå längre...
  • Fridayyy

sara f, du skrämde kanske honom nu??? Han loggade ut...

• Anonym
    Sarah f skrev 2012-06-26 19:20:03 följande:
    Måste ju då fråga om din man har några åsikter eller känslor inför detta beroende?
    Bara för att du har sådant sjukligt kontrollbehov och skall godkänna hur din man onanerar så behöver väl normala tjejer och killar inte fråga sina respektive vad det är ok att onanera till!
  • Sarah f
    Anonym skrev 2012-06-27 09:53:57 följande:
    Bara för att du har sådant sjukligt kontrollbehov och skall godkänna hur din man onanerar så behöver väl normala tjejer och killar inte fråga sina respektive vad det är ok att onanera till!
    Oj ooj, vad ser du att jag har det? Klarar du inte av att diskutera utifrån annat än din personliga upplevelse?

Jag har inte problem med porr, men det är väldigt många som har det. Får jag inte tala i deras sak ens för diskussionens skull? 
  • Sarah f
    Anonym skrev 2012-06-27 09:53:57 följande:

sedan så tillstår blackcocklover att hon är beroende och då är det väl en befogad fråga?
Svar på tråden Min älskling porrsurfar!!!!!!