• catdancing

Min älskling porrsurfar!!!!!!

Har nyss kommit på min sambo med att han porrsurfar. Tycker det är kränkande, känner mig äcklad och billig. Jag har verkligen ansträngt mig för att köpa sexiga och fina underkläder, håller min kropp i form och vältränad och har en snygg kropp. Alltid noga med att hålla mig ren och fräsch, rakar mig mm mm. Ofta är det jag som tar intiativet till sex som inte på något sätt har varit dåligt tvärtom. Han har själv påpekat hur fantastiskt sexliv vi har flera gånger i veckan och ibland mer än 1 gång per dag. Så VARFÖR???? snälla någon hjälp mig. Jag har tappat tilliten totalt till honom. Och han vill inte prata om det.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-10 06:10
    Har ett problem. Jag har precis börjat här så jag vet inte hur allt funkar, kan jag kommentera andras inlägg på min tråd, har försökt med att citera inläggen men jag ser inte själv vad jag skrivit?????, vimsig

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-11 16:09
    Hade varit intressant att veta vad killar tycker i denna fråga,,, varför tittar dom. Och en annan sak. I måndags kväll jobbade jag och när jag kom hem var min älskling väldigt sugen på sex vilket jag tyckte var härligt, när jag sedan lånade hans dator på tisdagen så visade det sig att han porrsurfat på måndagskvällen. Var det då egentligen mig han ville ha eller hade han blivit upphetsad av något annat och var jag då bara föremålet för att få utlopp för sin sexuella upphetsning?????

• Svar på tråden Min älskling porrsurfar!!!!!!
  • Sarah f
    Sarah f skrev 2012-06-26 19:50:51 följande:
    Bullshit, det har inte med det att göra. En passion måste inte vara förödande. Är alkoholism en passion?

Eller så har du rätt och då är jag väldigt glad att jag inte är så passionerad som du är. Det verkar rätt bökigt!
    Alla som generaliserar är idioter.
  • Fridayyy
    Sarah f skrev 2012-06-26 19:38:39 följande:
    Jag har också passioner men jag blir inte drabbad av abstinens av dem.
    Jo, det får jag, sex med maken...hahahaha. Fast jag är ganska tacksam över att inte ha konstiga böjelser.
  • fembarnsfar1967

Självklart kan man inte säga till någon att det den personen känner är fel.
    Men bara för att man själv känner något så måste man för den skull inte tvinga sin partner att ta hänsyn till det man känner med hot, tvång och surande. 

Man måste respektera partnerns rätt till sin egen lust och sexualitet även om den innebär att personen onanerar eller blir sexuellt upphetsad ensam. 
    Man äger inte sin partners sexualitet. 

Formuleringen "jag kom på" implicerar att din sambo bröt mot er överenskommelse och ditt förtoende. Har ni överhuvudtaget pratat om ni har en gemensam syn på detta. Vill han känna sig ägd av dig och att du kontrollerar honom?

Jag hoppas för din egen skull att du har en egen lust och sexualitet som är oberoende av om han har möjlighet att tillfredsställa dig eller inte. 

Bara för att man läser recept och tar en macka i sin ensamhet ibland innebär det ju inte att man aldrig vill laga till en festmåltid och njuta av den tillsammans med sin partner.

Hoppas du får en härlig dag 

• Fridayyy
    fembarnsfar1967 skrev 2012-06-27 08:46:17 följande:
    Självklart kan man inte säga till någon att det den personen känner är fel.
    Men bara för att man själv känner något så måste man för den skull inte tvinga sin partner att ta hänsyn till det man känner med hot, tvång och surande. 

Man måste respektera partnerns rätt till sin egen lust och sexualitet även om den innebär att personen onanerar eller blir sexuellt upphetsad ensam. 
    Man äger inte sin partners sexualitet. 

Formuleringen "jag kom på" implicerar att din sambo bröt mot er överenskommelse och ditt förtoende. Har ni överhuvudtaget pratat om ni har en gemensam syn på detta. Vill han känna sig ägd av dig och att du kontrollerar honom?

Jag hoppas för din egen skull att du har en egen lust och sexualitet som är oberoende av om han har möjlighet att tillfredsställa dig eller inte. 

Bara för att man läser recept och tar en macka i sin ensamhet ibland innebär det ju inte att man aldrig vill laga till en festmåltid och njuta av den tillsammans med sin partner.

Hoppas du får en härlig dag 
    Men en del människor tar fem mackor istället och är mätta när festmåltiden skall lagas och ätas. Hur kul är det??
  • Sarah f
    Fridayyy skrev 2012-06-27 08:52:06 följande:
    Men en del människor tar fem mackor istället och är mätta när festmåltiden skall lagas och ätas. Hur kul är det??
    Om man ska tro tråden så är det inget man får ha en åsikt om. Trots att det är minst lika illa som att sexvägra för att man inte fått ett par nya skor eller något annat.

Att ta ansvar för sin egen sexualitet i all ära, men ska man inte ta ansvar för den gemensamma sexualiteten också? Den är ju i regel skörare. Det är väldigt få personer som får problem för att de inte kommer i håg att onanera.  Desto fler får problem för att de glömmer bort sin förhoppningsvis älskade partner.  
  • Sarah f

Män som onanerar till porr så till den milda grad att de i princip slutar ha sex med sin partner verkar ju vilja protestera mot sin partner. Att det kallas "missbruk" är inte en ursäkt.

• fembarnsfar1967
    Fridayyy skrev 2012-06-27 08:52:06 följande:
    Ja, då måste man givetvis ta en diskussion om hur man ska ha det med de gemensamma aktiviteterna eller om var och en ska stå för sin egen "mathållning".
    Allt bygger på att man kommer fram till gemensamma värderingar i en öppen diskussion där allas åsikter respekteras samt att man kan kompromissa och vara generös och storsint mot sin partner.
    Den eviga balansgången mellan de egna, den andres och de gemensamma behoven. 

Vem har sagt att relationer är lätt?
  • Sarah f
    fembarnsfar1967 skrev 2012-06-27 09:03:26 följande:
    Ja, då måste man givetvis ta en diskussion om hur man ska ha det med de gemensamma aktiviteterna eller om var och en ska stå för sin egen "mathållning".
    Allt bygger på att man kommer fram till gemensamma värderingar i en öppen diskussion där allas åsikter respekteras samt att man kan kompromissa och vara generös och storsint mot sin partner.
    Den eviga balansgången mellan de egna, den andres och de gemensamma behoven. 

Vem har sagt att relationer är lätt?

Så du tycker att det är en lösning att båda onanerar endast, eftersom mannen föredrar det i det givna fallet? 

• fembarnsfar1967
    Sarah f skrev 2012-06-27 09:06:41 följande:
    Så du tycker att det är en lösning att båda onanerar endast, eftersom mannen föredrar det i det givna fallet? 

Om det är den lösning paret trivs med (och gemensamt beslutat i en öppen och respektfull diskussion).
    Jag kan jag inte säga åt dem att deras samliv är torftigt och att de borde separera för att hitta den perfekta partnern och det perfekta sexlivet någon annanstans.
    Personligen har jag andra ideal.
    I den perfekta världen fungerar kommunikationen prickfritt och bägge känner lika mycket lust jämt.
    Tyvärr existerar detta idealtillstånd sällan och kräver stort engagemang och arbete från bägge parter för att upprätthållas. 
  • Sarah f
    fembarnsfar1967 skrev 2012-06-27 09:16:09 följande:
    Om det är den lösning paret trivs med (och gemensamt beslutat i en öppen och respektfull diskussion).
    Jag kan jag inte säga åt dem att deras samliv är torftigt och att de borde separera för att hitta den perfekta partnern och det perfekta sexlivet någon annanstans.
    Personligen har jag andra ideal.
    I den perfekta världen fungerar kommunikationen prickfritt och bägge känner lika mycket lust jämt.
    Tyvärr existerar detta idealtillstånd sällan och kräver stort engagemang och arbete från bägge parter för att upprätthållas. 

Massa PK snack i ditt svar, men om du enkelt svarar på frågan; ska mannens lust till porr styra samlivet?
Svar på tråden Min älskling porrsurfar!!!!!!