• catdancing

Min älskling porrsurfar!!!!!!

Har nyss kommit på min sambo med att han porrsurfar. Tycker det är kränkande, känner mig äcklad och billig. Jag har verkligen ansträngt mig för att köpa sexiga och fina underkläder, håller min kropp i form och vältränad och har en snygg kropp. Alltid noga med att hålla mig ren och fräsch, rakar mig mm mm. Ofta är det jag som tar intiativet till sex som inte på något sätt har varit dåligt tvärtom. Han har själv påpekat hur fantastiskt sexliv vi har flera gånger i veckan och ibland mer än 1 gång per dag. Så VARFÖR???? snälla någon hjälp mig. Jag har tappat tilliten totalt till honom. Och han vill inte prata om det.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-10 06:10
    Har ett problem. Jag har precis börjat här så jag vet inte hur allt funkar, kan jag kommentera andras inlägg på min tråd, har försökt med att citera inläggen men jag ser inte själv vad jag skrivit?????, vimsig

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-11 16:09
    Hade varit intressant att veta vad killar tycker i denna fråga,,, varför tittar dom. Och en annan sak. I måndags kväll jobbade jag och när jag kom hem var min älskling väldigt sugen på sex vilket jag tyckte var härligt, när jag sedan lånade hans dator på tisdagen så visade det sig att han porrsurfat på måndagskvällen. Var det då egentligen mig han ville ha eller hade han blivit upphetsad av något annat och var jag då bara föremålet för att få utlopp för sin sexuella upphetsning?????

• Svar på tråden Min älskling porrsurfar!!!!!!
  • Anonym
    Anonym (Swingersliv) skrev 2012-06-27 18:04:27 följande:
    Tycker att du gör en för stor sak av det... För en kille så är porrfilm ett sexhjälpmedel, liksom en dildo för er kvinnor. Om min fru onanerar med en dildo så blir ju inte jag kränkt...

Föreslå att titta på porr tillsammans. Du kanske hittar vad du gillar...

Hos oss så porrsurfar min fru mer än jag. Sen vill hon prova lite nytt...

Ta det inte så seriöst som sagt...

swingersliv.blogg.se
    Motsvarigheten till en dildo är en fleshlight eller liknande
  • Anonym
    EnAnonumius skrev 2012-06-27 19:13:27 följande:
    Sen när blev porrfilmer realtid, med IRL personer som sitter bakom en monitor med  en chatklient och snackar i realtid?

Kan du inte först konceptskillnaden mellan sexchatt/caming och porrfilmer så kan jag förstå ditt utlåtande.

Annars så kanske du skall se över din äpple päron jämförelse.
    Många här på FL hävdar att män tänder visuellt och kvinnor emotionellt. Alltså måste väl en kvinna få njuta lite av karlar som dreglar efter henne på nätet om hennes man ska kunna få dregla efter andra kvinnor på nätet?
  • Sarah f
    EnAnonumius skrev 2012-06-27 19:13:27 följande:
    Sen när blev porrfilmer realtid, med IRL personer som sitter bakom en monitor med  en chatklient och snackar i realtid?

Kan du inte först konceptskillnaden mellan sexchatt/caming och porrfilmer så kan jag förstå ditt utlåtande.

Annars så kanske du skall se över din äpple päron jämförelse.
    Men vad spelar realtid för roll? Blir onanin mer otrohet på grund av att det inte är inspelat?
    Alla som generaliserar är idioter.
  • EnAnonumius
    Sarah f skrev 2012-06-27 20:19:03 följande:
    Men vad spelar realtid för roll? Blir onanin mer otrohet på grund av att det inte är inspelat?
    Jag  gjorde en reflektion på "Fridayyy"s äpple päron jämförelse mellan porrfilm och sexchatter. Jag la inget värde i onani i sig alls.
    Så det är något DU finner på självmant att jag gjorde och sedan lägger ord i min mun om onanin i sig.

Så jag har aldrig hävdat att onanin är otrohet överhuvudtaget i det inlägget du "qoutar" av mig eller i något annat inlägg i denna tråd, eller annan tråd på FL. För jag anser inte att onani är otrohet, har aldrig gjort det och kommer aldrig att göra det heller. Oavsett hur mycket du putter ord i min mun.

Och du, ja jag anser att sexchatter KAN vara snäppet värre än porrfilmer att smusla med även om det INTE är otrohet i ordets rätta mening, för mig, då det inte går till fysisk handling.

Märk väl att jag skrev nu KAN  och det är aldrig samma sak som att sitta och hävda att det "är så"; för "kan" och "är så" har inte samma semantiska innebörd.
    Förstår du innebörden av att smussla? Hoppas det så man slipper att behöva förklara det för dig med.

Om du skall svara mig så lägg av att hitta på något jag inte har sagt och till dela mig inte åsikter jag inte har i fortsättningen. 
    Jag är kvinna som är så oförskämd att jag tänker logiskt och rationellt.
  • catdancing
    Sarah f skrev 2012-06-27 15:59:41 följande:
    Om någon i en nära relation hävdar vad de har RÄTT att göra är de mer intresserade av vad de kan FÅ snarare än vad de kan GE. 

Du jag kan lova dig att jag ger 1000 gånger mer än vad jag får tillbaka.
  • catdancing
    Anonym (Swingersliv) skrev 2012-06-27 18:04:27 följande:
    Tycker att du gör en för stor sak av det... För en kille så är porrfilm ett sexhjälpmedel, liksom en dildo för er kvinnor. Om min fru onanerar med en dildo så blir ju inte jag kränkt...

Föreslå att titta på porr tillsammans. Du kanske hittar vad du gillar...

Hos oss så porrsurfar min fru mer än jag. Sen vill hon prova lite nytt...

Ta det inte så seriöst som sagt...

swingersliv.blogg.se
    Men det är ju inte det som är problemet, har ingen lyssnat i den här tråden. HAN ger mig mindre sexuell uppmärksamhet sedan han börjat porrsurfa. grrrrrrrrrrrrrrr. HUR i H......................vete ska jag då kunna tycka att det är helt ok och skitbra att han porrsurfar. Det ger mig inget positivt alls, bara negativt. OM din fru börjar använda sin Dildo så passa mycket att ert gemensamma sexuella liv blir lidande???? Kom inte och säg att du tycker att det helt ok och inte blir kränkt och sårad och undrar va f...................n som står på. NU ÄR JAG JÄVLIGT FÖRBANNAD. Folk här i tråden bara talar om för mig vad jag ska tycka och inte tycka utan att överhuvudtaget läsa vad som är grunden till att jag inte uppskattar att han porrsurfar. Jag är ingen j...............la moraltant.............{#emotions_dlg.djavulsk}
  • catdancing
    Fridayyy skrev 2012-06-27 18:12:18 följande:
    Vad är det som är nytt som hon inte vetat om innan?  Iså fall kan man väl ha sexchat som ett hjälpmedel också?
    Tack, en som fattar något
  • Sarah f
    catdancing skrev 2012-06-28 07:49:10 följande:
    Du jag kan lova dig att jag ger 1000 gånger mer än vad jag får tillbaka.

Bra. Jag replikerade på att folk har RÄTT till att porrsurfa oavsett hu mycket det stör i en relation. Jag tycker själv att min partner är viktigare än en gammal vana och att då bör man kunna diskutera saken utan att halsstarrigt kräva sin RÄTT till porr. Och att man inte är ihop för att ha RÄTTIGHETER, dessa har man ändå. Man är ihop med någon för att man tycker om personen och vill skapa någonting tillsammans.

Börjar man gapa om att man minsann har RÄTTIGHETER kanske man ska se över varför man är ihop. 
  • Janice01
    EnAnonumius skrev 2012-06-27 21:49:54 följande:
    Jag  gjorde en reflektion på "Fridayyy"s äpple päron jämförelse mellan porrfilm och sexchatter. Jag la inget värde i onani i sig alls.
    Så det är något DU finner på självmant att jag gjorde och sedan lägger ord i min mun om onanin i sig.

Så jag har aldrig hävdat att onanin är otrohet överhuvudtaget i det inlägget du "qoutar" av mig eller i något annat inlägg i denna tråd, eller annan tråd på FL. För jag anser inte att onani är otrohet, har aldrig gjort det och kommer aldrig att göra det heller. Oavsett hur mycket du putter ord i min mun.

Och du, ja jag anser att sexchatter KAN vara snäppet värre än porrfilmer att smusla med även om det INTE är otrohet i ordets rätta mening, för mig, då det inte går till fysisk handling.

Märk väl att jag skrev nu KAN  och det är aldrig samma sak som att sitta och hävda att det "är så"; för "kan" och "är så" har inte samma semantiska innebörd.
    Förstår du innebörden av att smussla? Hoppas det så man slipper att behöva förklara det för dig med.

Om du skall svara mig så lägg av att hitta på något jag inte har sagt och till dela mig inte åsikter jag inte har i fortsättningen. 
    Lycka till med din argumentation med "Bill o Bull"!
    Spelar ingen roll hur många riktiga och sanna argument du kommer med för det är som att kasta vatten på en gås...
  • Sarah f
    Janice01 skrev 2012-06-28 11:02:41 följande:
    Lycka till med din argumentation med "Bill o Bull"!
    Spelar ingen roll hur många riktiga och sanna argument du kommer med för det är som att kasta vatten på en gås...

Så du hävdar att dina argument är SANNA och RIKTIGA? Snacka om att kacka i eget bo.

Du är ju själv inte villig att diskutera alls, du vill bara ha RÄTT. Jag har upprepade gånger förklarat att just jag inte har problem mmed porr men jag har all förståelse att man kan ta illa vid sig om man känner sig bortglömd eller icke sedd i sin relation till förmån för porr. Det är ju ett känt problem, om ännu (?) inte jättestort.

Varför är du så ruskigt oförskämd i dina inlägg? du vill bara få folk att känna sig som idiotereller kanske bara tappa lusten att försöka tala med dig. Jag funkar inte så, ju värre du uttrycker dig desto mer vill jag få dig att skriva.     
Svar på tråden Min älskling porrsurfar!!!!!!