• Luckiest

Några fler viktväktare?

Har precis signat upp mig på 3 månader hos viktväktarna och har försökt söka efter aktiva trådar med fler viktväktare men inte hittat några så, jag startar en egen! 

Här tänkte jag vi kunde peppa varandra, tipsa om recept och tala om framgångar, uppgångar och nedgångar så, shoot! 

• Svar på tråden Några fler viktväktare?
  • Scruffy

Tack för alla Grattis!!!

Hmm, när jag reggade min vikt online imorse så visar den att jag bara har 0,6 kvar till mina 10%.
    Det kanske jag fixar redan nästa vecka.

Nu ligger jag i övre spannat som normalviktig, men tänker lägga mig mera mitt i, så jag är väl drygt halvvägs. 
    Jag ser ju själv i spegeln och tycker inte att jag ser tjock ut längre utan ganska normal, men jag vill bli smal som jag var tidigare      

Enligt VV pedometer så ska man röra sig ett visst antal steg per dag som ska vara normalt, dessa är beroende på längd och vikt. Steg utöver dessa ger bonuspoints. Jag ska ta ca 6300 steg innan jag kan börja få bonuspoints.
    Tur att man inte brukar äta upp dem, för det blir nog mindre än man tror.   

• Gulletuss

Nu jäklar har jag köpt mig ett par löparskor!!! Det blir nog premiärtur på lördag, innan dess hinner jag nog inte. HEJA! HEJA!

• MadeleneErik
    Gulletuss skrev 2013-03-05 20:50:56 följande:
    Det går ju jättebra för dig! Om du gick ner 9 kg när du var halvhjärtad, hur ska det då inte gå nu när du är så taggad!?! Det är skönt att hänga med andra vv:are här inne, så välkommen!
    Tack så mycket!
    Ja det känns riktigt bra än så länge =) även fast jag hade en riktigt seg start (-0,1 första veckan och 0,5 andra veckan) men det verkar ha släppt nu.
    det va väl bara min kropp som ville kolla att jag inte "lurades" den här gången också efter 10 års jojobantande =)
    Nu gäller det bara att försöka hitta bra delmål och försöka att inte tänka så mycket på slutmålet då jag har så många kilon dit =/
    Jag hade ju hela 44 kg att gå ner ( nu är det "bara" 37 kvar) så det kan kännas lite tufft ibland.

hur mycket har ni andra som mål att gå ner? om man får fråga det =)

• Magdalena82
    Scruffy skrev 2013-03-07 07:58:51 följande:
    Tack för alla Grattis!!! Hmm, när jag reggade min vikt online imorse så visar den att jag bara har 0,6 kvar till mina 10%. Det kanske jag fixar redan nästa vecka. Nu ligger jag i övre spannat som normalviktig, men tänker lägga mig mera mitt i, så jag är väl drygt halvvägs.  Jag ser ju själv i spegeln och tycker inte att jag ser tjock ut längre utan ganska normal, men jag vill bli smal som jag var tidigare       Enligt VV pedometer så ska man röra sig ett visst antal steg per dag som ska vara normalt, dessa är beroende på längd och vikt. Steg utöver dessa ger bonuspoints. Jag ska ta ca 6300 steg innan jag kan börja få bonuspoints. Tur att man inte brukar äta upp dem, för det blir nog mindre än man tror.   

Vad kul att du köpt en sån, helt rätt sak att unna sig ju :) du måste skriva sen hur du tycker den fungerar!
  • Magdalena82
    Gulletuss skrev 2013-03-07 12:47:10 följande:
    Nu jäklar har jag köpt mig ett par löparskor!!! Det blir nog premiärtur på lördag, innan dess hinner jag nog inte. HEJA! HEJA!

Heja heja! Bra där, vi unnar oss helt rätt saker i den här tråden - vi är så bra! Vad blev det för skor? Jag springer i ett par asics gel kayano. Underbara skor men såg nu att jag slitit dem väldigt mkt i hälen. Får bli ett par nya längre fram i vår. Vad jag däremot köpte förra veckan: en gymboll! Sjukt bra grej för snabba övningar här hemma :) plankan 3 * 1 min. Puh!
  • Magdalena82
    MadeleneErik skrev 2013-03-07 13:27:21 följande:
    Tack så mycket! Ja det känns riktigt bra än så länge =) även fast jag hade en riktigt seg start (-0,1 första veckan och 0,5 andra veckan) men det verkar ha släppt nu. det va väl bara min kropp som ville kolla att jag inte "lurades" den här gången också efter 10 års jojobantande =) Nu gäller det bara att försöka hitta bra delmål och försöka att inte tänka så mycket på slutmålet då jag har så många kilon dit =/ Jag hade ju hela 44 kg att gå ner ( nu är det "bara" 37 kvar) så det kan kännas lite tufft ibland. hur mycket har ni andra som mål att gå ner? om man får fråga det =)  

Jättebra gjort av dig att ta tag i det, det är så lätt att bara strunta i saker som känns tungt. Kör så det ryker! :) Jag har fått två barn väldigt tätt och med det gick jag upp lite i vikt. Ingen katastrof dock. Hade 8 kg för mkt för att klassas som normalviktig om man ser till BMI. Det har jag gått ner nu och därmed precis passerat gränsen för normalvikt. Det är jag inte nöjd med utan ska ner minst 6 kg (helst 8) till då jag vet att det kommer göra det lättare att motionera. Det vore lätt att nöja sig nu men då vet att jag skulle få igen för det sen. Vill ha bort det där extra som sitter kring magen och höfterna nu :)
  • Scruffy
    Magdalena82 skrev 2013-03-07 13:40:01 följande:

Vad kul att du köpt en sån, helt rätt sak att unna sig ju :) du måste skriva sen hur du tycker den fungerar!

669 steg kvar, sedan ska det bli spännande och se vad som händer.
    Jag ska ju göra min kvällspromenad ikväll och då tar jag med stavarna. 
    Denna ska ju vara extra känslig, och man ska ju kunna gå med den runt halsen också. 
  • MadeleneErik
    Magdalena82 skrev 2013-03-07 13:55:13 följande:

Jättebra gjort av dig att ta tag i det, det är så lätt att bara strunta i saker som känns tungt. Kör så det ryker! :) Jag har fått två barn väldigt tätt och med det gick jag upp lite i vikt. Ingen katastrof dock. Hade 8 kg för mkt för att klassas som normalviktig om man ser till BMI. Det har jag gått ner nu och därmed precis passerat gränsen för normalvikt. Det är jag inte nöjd med utan ska ner minst 6 kg (helst 8) till då jag vet att det kommer göra det lättare att motionera. Det vore lätt att nöja sig nu men då vet att jag skulle få igen för det sen. Vill ha bort det där extra som sitter kring magen och höfterna nu :)
    Ja det är precis dom misstagen jag gjort tidigare!
    antingen bara struntat i det med ursäkten att "det är iaf ingen ide" eller "jag kommer endå aldrig klara det".
    Sen när jag väl kommit nästan i mål så har jag blivit för bekväm och struntat i dom sista kilona.

Jättebra att du har verkliga mål med din vikt nedgång inte bara tittar på siffrorna! utan precis som du skriver att du vill kunna motionera och röra dig lättare. =)

just nu tycker jag allt känns i vägen när jag tränar. det är väldigt frustrerande när det tar stopp för att magen är för stor osv. men nu försöker jag bara använda den irritationen till att ta i mer och se till att få bort den fortare istället =)

Är det någon av er som har satt upp några specifika mål som ni vill uppnå mer än vikten? 
    jag har anmält mig till blodomloppet och ska springa 5 km den 20 maj.
    Jag deltog förra året och då tog det mig 35 minuter att ta mig runt då, men då vägde jag ca 15 kg mindre än nu.
    så nu är mitt mål att gå ner så mycket jag hinner tills dess och komma under 40 minuter.
    Om jag sliter på riktigt bra kanske jag till och med kan komma runt på en kortare tid ;)

• iwannarock

Hallå

Skulle vilja ha lite hjälp, imorgon ska vi äta kassler gratäng, jag gör för 4 personer och fryser in men äter bara en portion själv men vad skulle ni titta på att pp ligger på 1 portion?

300g kassler
    2 morötter
    1 dl hackad persilja
    8 ägg
    3 dl matl, grädde (4%)
    3/4 tsk salt
    3 krm svartpeppar
    100 g riven ost (max 17%) Egentgen ska det vara västerbottenost men jag tänkte skippa det

Detta är för övrigt RIKTIGT gott

• iwannarock

Nu räknade jag lite snabbt, men kan 9 pp stämma? Då överdrev jag ganska mycket ändå, jag tog 2 bitar kassler men det vlir ju inte så mycket jag äter då den skärs i småbitar, tod också en 1/2 dl matlg och 1/2 dl ost och 2 ägg så låter detta rimligt eller för mycket eller för lite?

Svar på tråden Några fler viktväktare?