Magdalena82 skrev 2013-03-07 13:55:13 följande:
Jättebra gjort av dig att ta tag i det, det är så lätt att bara strunta i saker som känns tungt. Kör så det ryker! :) Jag har fått två barn väldigt tätt och med det gick jag upp lite i vikt. Ingen katastrof dock. Hade 8 kg för mkt för att klassas som normalviktig om man ser till BMI. Det har jag gått ner nu och därmed precis passerat gränsen för normalvikt. Det är jag inte nöjd med utan ska ner minst 6 kg (helst 8) till då jag vet att det kommer göra det lättare att motionera. Det vore lätt att nöja sig nu men då vet att jag skulle få igen för det sen. Vill ha bort det där extra som sitter kring magen och höfterna nu :)
Ja det är precis dom misstagen jag gjort tidigare!
antingen bara struntat i det med ursäkten att "det är iaf ingen ide" eller "jag kommer endå aldrig klara det".
Sen när jag väl kommit nästan i mål så har jag blivit för bekväm och struntat i dom sista kilona.
Jättebra att du har verkliga mål med din vikt nedgång inte bara tittar på siffrorna! utan precis som du skriver att du vill kunna motionera och röra dig lättare. =)
just nu tycker jag allt känns i vägen när jag tränar. det är väldigt frustrerande när det tar stopp för att magen är för stor osv. men nu försöker jag bara använda den irritationen till att ta i mer och se till att få bort den fortare istället =)
Är det någon av er som har satt upp några specifika mål som ni vill uppnå mer än vikten?
jag har anmält mig till blodomloppet och ska springa 5 km den 20 maj.
Jag deltog förra året och då tog det mig 35 minuter att ta mig runt då, men då vägde jag ca 15 kg mindre än nu.
så nu är mitt mål att gå ner så mycket jag hinner tills dess och komma under 40 minuter.
Om jag sliter på riktigt bra kanske jag till och med kan komma runt på en kortare tid ;)