• Luckiest

Några fler viktväktare?

Har precis signat upp mig på 3 månader hos viktväktarna och har försökt söka efter aktiva trådar med fler viktväktare men inte hittat några så, jag startar en egen! 

Här tänkte jag vi kunde peppa varandra, tipsa om recept och tala om framgångar, uppgångar och nedgångar så, shoot! 

• Svar på tråden Några fler viktväktare?
  • Linn77

Eftersom det är måndag har jag haft invägning idag, denna veckas resultat blev -0,6 kg, vilket jag är supernöjd med.
    Totalt har jag nu gått ner 5,8 kg och nu börjar det märkas på att byxorna så sitter lösare så att jag snart får använda bälte.. Härligt! 

• iwannarock

Ja det kanske är mycket?? Jag frågade henne på mötet igår o hon sa att det va jätte bra?!??

• Linn77
    iwannarock skrev 2013-03-04 15:29:54 följande:
    Ja det kanske är mycket?? Jag frågade henne på mötet igår o hon sa att det va jätte bra?!??
    Om inte jag är ute och cyklar är det väl bara drygt 4 veckor kvar till påsken?
    Det innebär alltså att du planerar att gå ner 1 ½ kg per vecka i snitt?

Det beror nog på hur mycket övervikt du har och hur mycket du rör på dig. För om man har mycket att gå ner så går det nog lite snabbare i början än när man bara har några kilon att gå ner.

Men trots att jag har en hel del kilon att gå ner så tycker jag att ett snitt på 1,5 kg låter mycket.
     Brukar inte Viktväktarna rekommendera en viktnedgång på 0,5-1 kg/vecka? 
  • Magdalena82
    Scruffy skrev 2013-03-04 15:05:41 följande:
    Vad äter du till lunch för 4 points? Lunch och middag brukar för mig ligga mellan 7-9 points.  

Scruffy skrev 2013-03-04 15:05:41 följande:
    Vad äter du till lunch för 4 points? Lunch och middag brukar för mig ligga mellan 7-9 points.  

Jag äter i princip aldrig kolhydrater till lunch utan magert protein tillsammans med stor dos fiberrika grönsaker, grönsaksomeletter, wokade grönsaker med kassler, fläskfilé eller nötfärs i mängd för max 3-4 pp. Mos på blomkål, palsternacka, morötter, broccoli osv blir det också en del av. Går nästan aldrig över 5 pp på lunchen om jag inte äter ute.
  • Magdalena82
    Linn77 skrev 2013-03-04 15:26:23 följande:
    Eftersom det är måndag har jag haft invägning idag, denna veckas resultat blev -0,6 kg, vilket jag är supernöjd med. Totalt har jag nu gått ner 5,8 kg och nu börjar det märkas på att byxorna så sitter lösare så att jag snart får använda bälte.. Härligt! 

Bra jobbat Linn :) vad roligt! Det är härligt när man verkligen märker skillnad!
  • Magdalena82
    Scruffy skrev 2013-03-04 15:08:44 följande:
    Du kommer inte att gå ned mer för att du äter mindre än din dagsranson. Det är ju inte meningen att svälta sig   Jag har 26 points och brukar äta 24,5-27 points per dag. 6 kg till påsk låter väldigt mycket.  Jag gick ned 3,8 kg på tre veckor och det är jag mycket nöjd med. 2-3 kg i  månaden känns rimligt och hälsosamt.       

Håller med helt. 6 kg låter väldigt mycket. Visserligen är vi alla olika men tror det är bättre att ställa in sig på det mer rimliga 0.5-1 kg per vecka. Därefter får allt över det isf bli som en bonus :)
  • iwannarock

Då säger jag -4 kilo till påsk :). Knepigt tycker jag att hon på mötet inte sa att det va lite för mycket?!! Idag vart det ingen promenad då det behövdes fixas här hemma och åka o veckohandla men imorgon blir det en lång/rask promenad :)

• Linn77
    Magdalena82 skrev 2013-03-04 16:32:18 följande:

Bra jobbat Linn :) vad roligt! Det är härligt när man verkligen märker skillnad!
    Tack Magdalena82!
    Ja, det är verkligen peppande när man märker skillnaden, till och med maken sa igår att han tyckte att mina byxor satt så löst att jag borde köpa nya. Men jag lägger hellre pengarna på att handla senare och kör med bälte istället :) 
  • Chrizzy81

Idag och igår har jag inte hunnit/orkat räkna points... Är det nån annan som gör så ibland? Känns som man börjar få hyfsad koll på hur man ska äta och inte behöver räkna alla dagar... Är jag ute på hal is tror ni?

• Scruffy

Jag planerar alltid mina dagar kvällen innan.
    Jag skriver checklistan på kvällen. Fruksot, lunch och middag samt två mellanmål.

Dem enda avvikleserna brukar vara att jag inte äter allt som jag har skrivit upp, så då kan jag få
    points över på kvällen. Igår blev det 1 pp över.   

Tycker att det fungerar utmärkt, då har man en plan vad man ska äta också.     

Svar på tråden Några fler viktväktare?