• Luckiest

Några fler viktväktare?

Har precis signat upp mig på 3 månader hos viktväktarna och har försökt söka efter aktiva trådar med fler viktväktare men inte hittat några så, jag startar en egen! 

Här tänkte jag vi kunde peppa varandra, tipsa om recept och tala om framgångar, uppgångar och nedgångar så, shoot! 

• Svar på tråden Några fler viktväktare?
  • Scruffy

Åt ganska mycket grönsaker till lunch, först en sallad och sedan lite hemwokade grönsakder som blev över igår.
    Inte vet jag om det var det som gjorde att jag är riktigt mätt.
    Hade planerat in 2 riskakor med skinka till kaffet nu på em, men det blev bara en för jag var inte alls det minsta hungig.

Invägning i kväll. Spännande och nervöst. 
    Märkte dock härom dagen att jag helt plösligt kunde knäppa BHn med sista haken, har haft den i den mellersta det senaste året. Inte får jag märken heller som tyder på att det skulle sitta för hårt.      

• Gulletuss
    Scruffy skrev 2013-03-06 15:37:36 följande:

Åt ganska mycket grönsaker till lunch, först en sallad och sedan lite hemwokade grönsakder som blev över igår.
    Inte vet jag om det var det som gjorde att jag är riktigt mätt.
    Hade planerat in 2 riskakor med skinka till kaffet nu på em, men det blev bara en för jag var inte alls det minsta hungig.

Invägning i kväll. Spännande och nervöst. 
    Märkte dock härom dagen att jag helt plösligt kunde knäppa BHn med sista haken, har haft den i den mellersta det senaste året. Inte får jag märken heller som tyder på att det skulle sitta för hårt.      

Skönt när man får till maten, så man inte går hungrig. Och så kul med resultat som märks på kläderna. Lycka till med vägningen.
    Själv är jag hysterisk när det gäller vägningen. Den sker på morgonen, efter jag har morgonkissat, med så lite kläder som möjligt! Allt för att optimera resultatet! Tungan ute Jag vet ju att det inte spelar någon som helst roll för viktminskningen i sig, men för mitt mentala välbefinnande spelar det roll! Drömmer
    Jag har ett par presentkort på en trevlig klädbutik här på orten, som jag sparar tills nästa delmål är uppnått! Jag ska under 80-strecket innan det blir nyekipering! Har ca 4 kg kvar, så det kan bli något fint vårplagg senare kanske!
  • Gulletuss

Just det. I morgon ska jag ut på resturang och äta med tjejkompisarna. Det får bli en promenad på morgonen och soppa till lunch!

• Marlean

Hej! Vart får man reda på propointsen på allt? Har bara varit med en vecka och håller på att bli galen, vill ha points på:

pizzabröd (sådant man får till sallader på pizzerior) 

mini-keso, en hel burk

Kan någon hjälpa mig?           

• Gulletuss
    Marlean skrev 2013-03-06 20:25:06 följande:
    Hej! Vart får man reda på propointsen på allt? Har bara varit med en vecka och håller på att bli galen, vill ha points på:

pizzabröd (sådant man får till sallader på pizzerior) 

mini-keso, en hel burk

Kan någon hjälpa mig?           

Vad har du för typ av medlemsskap? Jag är onlinemedlem, och har då tillgång till hela "banken" med livsmedel, recept osv. Den finns också som app (som visserligen aldrig funkar för mig). Och så har jag checklista och receptskapare mm på datorprogrammet. Jag vet inte riktigt vad "man får" med andra typer av medlemsskap.

250 g minikeso = 4 pp.
  • Scruffy

Jag går alltid till VV i samma klädersom jag vägde in mig i. Viktminskningen märks ju på samma sätt som om jag vägde mig naken hemma Det var sportlovsstängt förra veckan, så jag har inte vägt mig på två veckor. Är smått chockad, men vågen visade hela -2,7 kg. Jag fick min andra guldstjärna och har nu bara 0,8 kg kvar till 10%. Köpte VV pedometer till mig, för min från Clas Ohlson för 49 kr tror jag inte visar rätt.

• Gulletuss
    Scruffy skrev 2013-03-06 21:24:47 följande:
    Jag går alltid till VV i samma klädersom jag vägde in mig i. Viktminskningen märks ju på samma sätt som om jag vägde mig naken hemma Det var sportlovsstängt förra veckan, så jag har inte vägt mig på två veckor. Är smått chockad, men vågen visade hela -2,7 kg. Jag fick min andra guldstjärna och har nu bara 0,8 kg kvar till 10%. Köpte VV pedometer till mig, för min från Clas Ohlson för 49 kr tror jag inte visar rätt.

Wow! Stort grattis! Vilket resultat.
  • Marlean
    Gulletuss skrev 2013-03-06 21:21:37 följande:

Vad har du för typ av medlemsskap? Jag är onlinemedlem, och har då tillgång till hela "banken" med livsmedel, recept osv. Den finns också som app (som visserligen aldrig funkar för mig). Och så har jag checklista och receptskapare mm på datorprogrammet. Jag vet inte riktigt vad "man får" med andra typer av medlemsskap.

250 g minikeso = 4 pp.

Tack Gulletuss! Jag har onlinemedlemsskap men stör mig på sidan redan. Försökte nyss skriva ett blogginlägg men det stod att jag hade "HTML" kod, vilket jag INTE hade! Men trots att jag tog bort vissa tecken som: (), - osv. blev det inte bättre utan den vägrade fortfarande ta emot inlägget, grr. Dessutom letade jag efter minikeso i sökmotorn där men hittade inget. :( Vet inte om jag tycker det är värt pengarna... föredrar nog "vanliga" medlemsskapet. Vet bättre "gå ned i vikt" sidor som är gratis, vilket är synd.
  • Marlean

Men för att få lite recept in i denna tråden: Vad är ert favorit lunchrecept? Och hur många propoints har det? Själv har jag ju nyss börjat igen, men jag minns sedan tidigare att jag gillar Viktväktarnas köttfärssås.

• Magdalena82
    Scruffy skrev 2013-03-06 21:24:47 följande:

Underbart, stort grattis - så bra jobbat!!! :D
Svar på tråden Några fler viktväktare?