• Babybel

Startade pergotime 7/6 2012...råd

Manam: be om att få östrogen i tablettform under nästa kur för slemhinnan. Trist med överstimulering men frågan är hur stor risk det är med fyrlingar e g e n t l i g en. Sen kan du ju hävda att ni låg innan ditt besök om du blir gravid, eller bara inte boka nytt besök med dem igen

• Babybel

Manam: nä, jag gjorde ju aldrig det utan gick direkt till sophiahemmet istället.
    Ang. Slemhinnanså tror jag inte heller att det är kört pga den. Min var ju bara 6 mm nu men Gyn jag var hos sa ju att jag absolut kunde bli gravid nu. Hinnan växer ju till sig massor dagarna efter äl också!

• Babybel

Aria: Fick du ändå ovitrelle nu då? Trodde ditt försök avbröts?
    Jag känner inte av nåt av ovitrellen alls men det har ju bara gått 42-43 timmar.
    På vilket sätt mår du dåligt?

• Babybel
    Aria skrev 2012-10-31 11:55:54 följande:
    ja de avbröt men jag valde att köra själv för jag hade ovitrielle hemma, de avbröt för att de va en blåsa för mycket
     jag har ont i nedre magen, trött, ont i huvudet, ont i svanken, ont i knäna, öronvärk, illamående, kväljningar, nästäppa osv osv........

Jag har också ont hela tiden nu. Molvärk i nedre delen av magen och svanken. Men sen har jag lite ont i tarmarna också och jag vet ju att det kan vara boven i det hela. Men mest av allt så har jag så satigt ont i bröstvårtorna, men det verkar som att min kropp reagerar så på hormoner Det har hållt på i kanske 6-6 dagar och ägglossningen bör ha varit för 3 dagar sen.
  • Babybel
    Aria skrev 2012-10-31 11:55:54 följande:
    ja de avbröt men jag valde att köra själv för jag hade ovitrielle hemma, de avbröt för att de va en blåsa för mycket
     jag har ont i nedre magen, trött, ont i huvudet, ont i svanken, ont i knäna, öronvärk, illamående, kväljningar, nästäppa osv osv........

När har du BIM nu då i så fall? För mig blir det ju den 13e november.
  • Babybel
    Aria skrev 2012-11-02 19:01:25 följande:
    Jag har BIM den 9-10 november men jag fick lite rosa flytningar idag...något att vara orolig över tro?
    eller så är det en nidblödning? Jag hade nog bara sett det som positivt faktiskt ;)
  • Babybel

Wow, det låter ju jättelovande!!! Men det tar nog iaf en vecka efter Att ägget fäst innan man får positivt gravtest. Hcg dubblas varje eller varannan dag ju. Så dubblas det varje dag är hcg på 62 på dag 7 typ?!

• Babybel

0 till 1
    1 till 2
    2 till 4
    4 till 8
    Och så vidare. Vet inte om det är fel men Hittade nån lista på nätet som såg ut typ så fast med ett större spann på varje dag.

• Babybel
    Veckor efter senast mens (hCG i mIU/ml)

3

5 - 50

4

4 - 426

5

19 - 7 340

6

1 080 - 56 500

7-8

7 650 - 229 000

9-12

25 700 - 288 000

13-16

13 300 - 254 000

17-24

4 060 - 165 400

25 - 40

3 640 - 117 000

Aria: Äsch, hittade en lista över hur hCG stiger nu. Den visar ju iaf att det kan dröja till 5 veckor efter senaste mens (och typ 3 veckor efter ÄL) innan man får positivt gravtest trots att man är gravid. Man ser ju också vilka enorma skillnader det kan vara i hCG-nivå. Det beror säkert på när ägget fäster och lite annat individuellt säkert.
    Jag tror din slemblödning är en nidblödning!! Punkt ;D
    Man har läst så mycket om nidblödningar, så jag känner nästan att det är kört för mig som inte fått nån, haha. Men jag tycker de brukar beskrivas precis som du skriver.

Jag tog ett negativt graviditetstest idag också. Det var det jag hoppades på ;) eftersom jag bara  är på ÄL +6 eller +7 (beroende på när ägget lossade). Men det betyder väl iaf att jag inte borde testa falskt positivt om jag plussar efter idag.
    Men det känns verkligen inte som jag blivit gravid denna månad. Mina bröstvårtor känns mycket bättre och jag har bara ett svagt molande i nedre delen av magen kvar. Visserligen så är det ju på tok för tidigt för att känna nåt alls, men jag är liksom mer inställd på att det kommer ta sig en annan omgång. Men det kanske är en försvarsmekanism!?
  • Babybel

Åsch, det där blev ju skitskumt. Men det kanske går att läsa av ändå. Den ensamma siffran är veckan och det som står under är hCG.

Svar på tråden Startade pergotime 7/6 2012...råd