• Babybel

Startade pergotime 7/6 2012...råd

manam skrev 2012-11-06 12:57:24 följande:
    Babybel och Aria! Följer er väg mot BIM med spänning. Och håller tummarna, massor.

Här inväntas BM istället. Sitter här med världens huvudvärk och lite mol i magen. Alldeles för tidigt för pms dock.
    Ah, kan bli så trött på min kropp, och att jag inte vet hur den funkar i en normal menscykel ens. Eftersom jag inte haft vanlig mens sedan jag började med p-piller för typ 14 år sedan.

Förstår PRECIS vad du menar. Det är ju samma för mig. Men blir så less på att sväva i konstant ovisshet och liksom aldrig riktigt få facit på att saker och ting har funkat i kroppen. Sen vet jag inte vad som är normalt heller eller hur saker ska kännas.
    Bland annat så läser man ju massvis om alla dessa flytningar man ska ha i olika stadier, men nu när jag allra troligast haft ÄL denna månad så är jag torrare än vanligtvis. Fattar inget!  
  • Babybel

Håller med Manam! Eftersom de inte hittar nåt "fel" på dig så är det ju positivt att din kropp agerar på ett helt nytt sätt! Det bådar ju väldigt gott!

• Babybel
    Alivia skrev 2012-11-07 22:12:46 följande:
    Jag hoppas också det. Men det som kändes jobbigt var att jag tidigare (under de senaste månadernas UL) haft äggstockar som inte varit "överbelamrade" av äggblåsor, utan sett helt normala ut. Skillnaden den här gången var att de var hur många som helst, så som det var när det var som värst innan jag började med p-piller för att vila äggstockarna. Det var därför jag blev rätt att pergon kanske förvärrat mina symtom och pajat mina chanser att ägglossa själv.

Men men,  det fanns åtminstone en blåsa som var lite större än de övriga, så jag får satsa på att den slår sig fri från de andra :)

Jag håller med Aria, må inte dåligt. Vi fungerar alla olika på olika behandling. Dock börjar jag mer och mer tro att sprutor verkar funka bäst på oss med PCO, men det är helt ovetenskapligt. Jag tog 50mg i 6 dagar och fick en sprickfärdig blåsa på 21 mm. trots att jag efter 2 behandlingar med Pergo inte verkat komma dit alls. MEN jag tror också att Pergo gjorde så att mina blåsor mognade snabbare sen när jag väl började med dem.

Hur länge har du försökt och tror du att du ägglossat av dig själv tidigare? 
  • Babybel

Hej tjejer,

Idag gjorde jag ett tidigt gravtest (hehe dum man är som inte kan vänta) (äl +9/10 nånting) och fick 2 streck. Det ena är ju svagt förstås men det går inte att missa liksom. Jag behöver inte hålla på och trixa och vrida och vända för att se utan det syns. Men jag vågar inte tro nånting utifrån det med tanke på alla spöktest och grejer man läser om, så jag väntar till nästa vecka och BIM innan jag tar ett digitalt.

Hur går det för er andra?

• Babybel
    manam skrev 2012-11-09 12:01:59 följande:
    Känner du några symptom förresten?

Mjae, svårt att säga. Jag hade ju jätteont i bröstvårtorna kring ägglossning men det försvann sen. Men för 2 dagar sen så började brösten liksom kännas igen, fast på ett lite annat sätt. När jag tog av mig bh:n så kändes det i hela brösten och de har känts tunga. Men det är väl alldeles för tidigt för riktiga symptom i så fall tror jag, så det är ju svårt att veta vad som är symptom eller bara tillfälligheter.
    Jag har varit extremt kall på kvällarna i 2-3 dagar och legat under 2-3 tjocka filtar och ändå frusit, som när man håller på att bli sjuk. Men sen vaknat och varit varm på morgonen. Men det kan ju lika gärna bara vara att just det, att jag håller på att bli sjuk, hahaha. 

Det skulle dock förvåna mig massvis om strecket är ett spökstreck känner jag nu när jag kollat runt lite. Mitt streck syndes ju i alla vinklar och man behövde inte anstränga sig alls för att se det. Det var bara svagt. Men man vet ju aldrig.
  • Babybel

Tack!! Jo jag hoppas också att det blir nåt av detta, förutsättningarna var ju inte optimala och slemhinnan ganska tunn innan ÄL, men jag vet inte om det kanske bara påverkar hur ägget fäster sig (och det verkar det ju ha gjort)
    Tog ett nytt test idag (såklart ;) ) och det var lite lite starkare och inget man kan ta misste om, men fortfarande svagt. Men bim är ju på tis/ons
    Jo, du jag och manam är järngänget i den här tråden ;) och statistiken talar ju för att vi alla är gravida snart. 75% blir gravida inom 6 puregonförsök. Och jag tror pergotime räcker för manam!

Hur har det gått för dig aria? Har du testat ännu, du hade väl BIM igår/idag?

• Babybel
    manam skrev 2012-11-12 10:54:42 följande:
    Jag tror inte att slemhinnan är/varit ett problem eftersom ägget nu fäst. För mig som också brukar ha tunn slemhinna så ger ju detta dessutom massor av hopp.

Du har ju helt rätt i att vi har statistiken på vår sida. Återstår att se om Pergotime räcker för mig...men jag får ju i alla fall ÄL av dem så jag hoppas det.

Hoppas också att du vill kika in här i tråden ibland och uppdatera oss hur det går för dig nu framöver.

Jag hoppas du har rätt om slemhinnan, vore ju trist om den skulle pajja det hela nu när det tagit sig och så.

Jag tror Pergo räcker för dig. Jag fick ju inte ägglossning av det, och det är ju det man vill åt. Så får du ägglossning så är ju det allt som behövs så länge som inte slemhinnan blir supertunn (pergotime har ju den effekten lite)

Klart jag fortsätter hänga här!! Det är nog den enda riktiga tråden jag är aktiv i och har följt länge.
  • Babybel
    Aria skrev 2012-11-12 11:39:15 följande:
    BIM i lördags, fortf ingen mens och negativt på testet i morse så bara väntar , har du testat igen? :)

Det låter ju väldigt lovande med tanke på att du vet att du haft ägglossning! Jag testade 3 dagar i rad och strecken har fördubblats i styrka för varje dag. Idag åkte jag iväg på tjänsteresa snortidigt på morgonen så då tog jag inget test. Men jag har ju BIM imorgon så det är väl mitt första delmål att ta mig förbi. Har hört att det är vanligt att missfall sker just runt mens.
  • Babybel

Utlandssvensk: Jo jag har definitivt plussat. det börv bara starkare för varje dag. Så vecka 5 för mig nu ;) Härligt men läskigt!

Snobbs: TACK!! ;) känns overkligt än så länge, jag och sambon vågar knappt vara glada. Den långa väntan på vecka 13 har börjat ;)

Hur går det för er båda nu?? Vilken vecka är ni i och hur känns det?

Jag har ju drabbats av förkylningen från helvetet samtidigt som jag är utomlands på tjänsteresa, så jag blir ju rätt distraherad från gravsymtom (förutom brösten som inte går att missa)

• Babybel
    Snobbs skrev 2012-11-14 09:41:27 följande:
    Babybel: Jag är i vecka 17 nu och väntar på rul om 2 veckor. Det var väldigt pirrigt att invänta vecka 13 och kub och då se att det är en bebis som lever därinne.
    Jag känner än så länge inte någonting av bebisen men har haft perioder av växtvärk i livmodern och ömma bröst.
    Nu är jag jätteförkyld verkar vara nått som går nu och tydligen får man dåligt immunförsvar av att vara gravid.
    Hoppas du klarar dig fint till v 13 nu.

Aria: Hoppas att det är din tur snart!!! Men det verkar gå framåt med dina sprutor om jag fattat rätt?
    WOW, häftigt att vara i vecka 17 redan. Då måste ju magen börjat synas ordentligt?

Jag har ett vul inbokat den 5:e dec (då är jag på 7+1). Normalt brukar man inte få ett sånt tidigt vul tror jag men när killen ringde till Sophiahemmet imorse för att fråga hur vi skulle bete oss härnäst (med tanke på att utredningen gjorts där) och då ville de att man kom in på den undersökningen. Och ser det ok ut så går man vidare till egen mvc. 
Svar på tråden Startade pergotime 7/6 2012...råd