Startade pergotime 7/6 2012...råd
Kan du inte dela med dig av vad gyn sa sedan? Kan vara intressant att höra
När ska du ta nästa kur?
Aria: Men det känns väl ändå som en skön bekräftelse!? Och bra ändå att veta att det är för tidigt att testa, då har du fortfarande chans att det blir plus.
Jag har gett upp hoppet om mitt plus, hehe, känner bara lite menstecken nu. Sen försökte jag få tag på min gyn igår som var på semester så jag blev uppringd av en backup från en annan klinik.
Denne var inte nyutbildad (som min gyn är) och blev jätteirriterad över att min gyn skrivit ut Pergotime utan att jag haft blödning innan. Tydligen är det jätteviktigt och har man inte egen mens måste man framkalla blödning med Provera innan man börjar med pergo. Han tyckte också att det var helt skumt att hon bara skrivit ut nästa kur pergo utan att följa upp och fastställa graviditet eller blödning innan.
Så man kan säga att jag blir väldigt frustrerad över att hon kan så lite samtidigt som jag blir fundersam på om hon kanske har nyare info än han (som lät gammal)... Om jag inte fått blödning eller positivt gravtest till imorgon ska jag vänta en vecka till och sedan börja med det där blödningsframkallande om jag inte fått mens eller pos gravtest.
Men nu imorse var testet negativt så jag tror verkligen inte att det kommer vara positivt.
Aria: Hur går det med dina symptom? Är de fortfarande lika kraftiga? Det kändes ju verkligen som gravsymptom!
Det enda jag känner är lite sketen mensvärk i äggstockarna ;D
Välkomna ni nya! Kul att vi är fler än vi visste, hehe!