Startade pergotime 7/6 2012...råd
Kör du med ÄL test? Jag är på dag 19.
Du har väl redan haft din ägglossning va? Konstaterade du det med test? När har du BIM?
Nu har jag varit hos gyn för att mäta äggblåsorna. Och hon hittade en på 13 mm men sa att hon inte trodde på ägglossning denna månad (det sa hon visserligen förra gången också). De växer ju 2mm per dag och i så fall skulle jag ägglossa på söndag (dag 19 precis då jag fick positivt ältest sist). Måste säga att jag känner mig lite nedslagen då slemhinnan enligt henne var 4 mm.
Men idag skickar hon iaf en remiss till fertilitetsenheten i huddinge, och det är ju bra antar jag. Har hört att det är 2 års väntetid dit så det känns ju kasst.
Det är min andra kur. Förra gången när hon sa samma sak så var största äggblåsan 9 mm (på dag 12) så egentligen följer jag exakt samma takt denna gång eftersom de ju växer 2 mm per dag borde största vara 13 nu. Men hon har så svårt att hitta och mäta både blåsor och slemhinna så jag vet inte vad jag kan lita på alls (hon är helt nyexad och det känns som att jag googlar mig till mer kunskap än vad hon har. Hon kände inte alls till att det fanns en medicin som fick slemhinnan att växa till sig bl.a.)
Manam: jo, jag har bokat tid på mamma Mia i september.
Aria: är inte det bra med hormonsprutor? Nu får du ju riktig action liksom. Du ska se att du blir gravid på ett kick nu!
Ah kul, det är honom jag ska till! Kul! Låter ju bra att du är nöjd :) hur villig/ovillig är han att skriva ut pergotime. Verkar ju vara olika det där!