-
Älskar din positiva inställning, jag tror det blir så också!! Inom 6 månader hoppas jag att vi alla är på tjocken!manam skrev 2012-09-11 12:57:43 följande:Och så hoppas vi att detta är hösten då alla vi i tråden får plussa
. -
Hm, märkligt. Har du börjat på en väldigt låg dos eller vad är anledningen till att blåsorna inte växer? Tänker hur sprutorna är i jämförelse med Pergotime!? Du fick ju positivt ÄL-test med Pergotime, men kan det alltså ha varit felaktigt? Tänker lite på mig själv som också fått det men sen inte fått någon blödning som jag borde 2 -2 veckor efter äl bägge gångerna.Aria skrev 2012-09-11 23:09:37 följande:Grattis utlandssvensken gud vad roligt :) håll oss uppdaterad
själv är jag inne på min gonal-f spruta behandling fortf, var hos gyn idag och då hade blåsorna fortf inte växt så nu höjde man till 87.5, ska dit igen nästa måndag så får väl se om det blir något då :) -
Jag har tvärtom en väldigt lång cykel med Pergotime med ägglossning på dag 19-20. Men det där tror jag är väldigt individuellt bara.Tjotta skrev 2012-09-13 11:06:05 följande:Hej tjejer!!! Länge sen jag skrev i denna tråd men har följt er andra lite sporadiskt =) Grattis till dig som plussade!!!! Vilken härlig känsla. Jag börjar min 4:e enkeldos imorgon. Har inga större förhoppningar då man vet att det kan ta upp till ett år innan man ens är i närheten av ett pluss.
En liten fråga bara: Finns det fler här inne som har fått korta menscykel sen ni tog pergo?? Och om man har fått det är det nåt som är fel då??
Håller alla tummar och tår att vi ALLA får plussa snart =)
-
Aria skrev 2012-09-16 22:32:41 följande:babybel, enligt min läkare fick jag nog ingen ÄL utan kroppen som lurades bara därav mensfrånvaron för jag fick ju inte heller någon mens, de borde ta blodprov på dig för att se om du verkligen haft ÄL
ja de har höjt nu för de är för låga doser men de vågar inte höja för mycket eftersom det är för många ägg och de är rädda för att alla ska mogna samtidigt, ska dit imorgon kl 9 och kolla igen, hoppas verkligen de är klara nu
:)
Fasen också. Lär ju vara samma för mig då. Har ju bara haft en sån kass läkare som inte kunnat svara på nåt för hon kan liksom inget. Hon är omplacerad nu och jag har fått en ny läkare som bara finns på plats en gång i veckan. Håller på att vänta in mensen efter en kur provera, sen ska jag ta tester på dag 2 med mens, och sen ny kur pergotime från dag 5.
Fick dock en kallelse till Sophiahemmet nu efter att min gyn skickat en remiss förut. Så det känns ju väldigt bra. De är väl experter på riktigt!? -
Aria: Hur gick det förresten??? Har de växt till sig nåt??
-
Aria skrev 2012-09-17 19:26:53 följande:babybel nu ska du se att du får rätt hjälp :)
var hos gyn idag och fortfarande ingenting :) så nu ökade man till 100 per dag, åhh har ju hållt på i en månad snart, suck!
Men fan vilka ägg att sitta hårt då!! Men snart så. Krävs ju rätt dos bara, sen ska du se att du kläcker både ett och 2 ägg. Jag tror du är en sån som får tvillingar. Hörde en teori om det nånstans att de som har svårt att ägglossa oftare får tvillingar än de som är lättstimulerade. Men det säger väl sig självt kanske. -
Förresten tjejer, vad gör ni just nu? Är ju lite kul att få en liten bild av vad vi som sitter i samma båt (ja, ni 2 som har en färsk liten bebi i magen också) gör. För våra tankar är nog ganska lika och på samma håll just nu även om vi säkert sitter i helt olika scenarion just nu.
Jag sitter och jobbar i en hotellobby inför en jättestor händelse jobbmässigt för mig denna vecka. Har just beställt in ett glas vitt vin som jag tar små små klunkar av (mest för att det känns härligt när man inte är på hemmaorten).
Så, spill it, och roa mig med en bit av era liv ;) -
Fiffig skrev 2012-09-17 20:14:52 följande:Här kollar vi på tv i sängen efter lite hrm ja ni vet... Mannen ska jobba natt och vilar sig innan nästa pass. Själv har jag svårt att hålla mig borta från nätet och surfar lite på mobilen. Tänker att jag har ägglossning just idag, eller kanske imorn. Har inte riktigt koll. Vi har slutat med pergo nu och ska förhoppningsvis få testa ivf inom en hyfsat snar framtid. Det var min rapport!
WOW, så kanske har du just blivit på smällen ;) Tänker du så? Ibland gör jag det och ibland inte alls. Oavsett så har killen din fått en härlig start på arbetsdagen :)
Hur är det nu med dig, går ni hos gyn eller fert.enhet? -
Fiffig skrev 2012-09-17 20:32:27 följande:Suck! Mobiler alltså...
Fast vi har nog gett upp lite tanken på att hi fixat detta på egen hand. Men eftersom jag har äl varje månad är man ju dum om man inte fortsätter försöka medan man väntar, så tänker vi.
Men påminn mig, hur länge har ni hållt på? Det n o r m a l a är att det tar ett år för folk som ägglossar som de ska, men det kan lika gärna ta 2 utan att det är nåt skumt. Det härliga i kråksången är ju att det blir troligare och troligare att det tar sig för varje gång nu. Så denna gången kan LÄTT ha varit DEN för er :) -
Oj, det låter ju helt klart lovande. Verkar väldigt vanligt att man få äl på dag 20-21 när man tar Pergotime, det har ju jag också fått. Vad är det för symtom? Man bör ju inte känna så mycket (ägget har ju nyss fäst i så fall) men man har ju faktiskt hört om folk som faktiskt trots allt har känt saker väldigt tidigt. Tror det kan ha att göra med hur väl man känner sin kropp.småfossingar skrev 2012-09-22 10:10:55 följande:En lite uppdatering från mig..
Va på vul dag 16 (6/9) hade en blåsa på 16 mm som gyn läk trodde på, men jag kände mig inte riktigt lika positiv eftersom jag förra gången hade en på 14 mm på dag 14 som inte lossna.
Han sa att jag inte behövde lämna något prog prov denna gång för han va så säker på att jag skulle få äl.
På cykledag 21 fick jag gladgubbe på cb äl test iaf så tror jag hade äl 12/9, så är nu på cd 32 har en del konstiga symtom men vet inte om det bara är inbillning
Har ganska långt mellan äl och mens så tror inte att BIM är förens nästa fredag eller nått, bara att vänta och se.