• Aria

Startade pergotime 7/6 2012...råd

när vi ändå är inne på privata saker och så, är det någon mer än jag som fått jätte ont de senaste tvre dagarna vid sex, alltså det känns typ som att han kommer åt livmodern eller för långt in vet inte hur jag ska förklara men det gjorde jätte ont och jag blev helt chockad,
    sen har jag en molnande värk men inte på sidorna som vid ÄL utan precis under naveln, liksom mer i mitten....
    vill inte heller ropa hej innan man vet hundra procent men jag har alltid älskat lukten av korv, idag när jag stod i kassan på ikea fick jag kväljningar så kraftiga att folk runt om mig kollade, lukten var så äckligt stark medans sambon och vår vän inte ens tyckte att det luktade något alls......

vet ju inte och blir lite förvirrad eftersom jag aldrig får mens och har svårt att avgöra vad som räknas som normala menssymptom och vad som kan va tecken, senhar jag så mycket och klara flytningar att jag nästan trodde jag fått Äl om och om igen ..men det kan man väl knappast få?

• Aria

måste erkänna att jag också är lite smått besatt av test, men jag blir inte så nedslagen av resultatet när det är negativt, anledningen är inte att jag känner mig stressad eller så utan mer för att jag är förväntansfull :)

jag har väldigt konstiga sammandragningar i magen sedan igår...lite jobbigt och väldigt mycket flytningar så väntar fram tills måndag sedan är det nog inget att hoppas på antar jag

men läste faktiskt någonstans att vissa kvinnor producerar väldigt låg mängd sådan HCG hormon så testet kan inte upptäcka det, med min tur är jag väl en sådan :)

• Aria

Hej tjejer

varit lite frånvarande ett tag men det beror nog mest på att jag haft så mycket jobb och är helt utmattad.

Stickningarna och huggsmärtan och den molnande värken har blivit lite kraftigare, va hos gyn idag för att kolla så de ej va någon vattensamling, cysta eller nåt och det var det inte
    gjorde graviditetstest och då var det negativt men läkaren sa att det är nog alldeles för tidigt så jag ska avvakta ett par dagar till och försöka sen, förmodligen på måndag

men min läkare kunde se att jag haft ett kraftig ägglossning för inte allt så länge sedan så ÄL hade jag 100% :)

• Aria

baybel jag körde också pergotime utan mens men den läkare jag pratade med som jag va på VUL hos sa att om det inte var länge sedan man fick mens så är det okey, anledningen till att man kör provera är för att om patienten inte haft mens på länge så kan slemhinnan vara för tjock (tror det var att den va tjock som va problemet) så jag tror nog inte att det är så illa ändå,
    min erfarenhet är att nya läkare är bättre uppdaterade och ödmjuka än äldre

Nu lite intim fakta, igår natt tog min sambo lite retsamt mig på brösten varpå jag slog till han i ren impuls pga smärtan.....

har aldrig haft ont i brösten så jag fick en chock över hur känsliga de va. Tog graviditetstest och det var negativt så jag avvaktar ett litet tag till innan jag kastar in handduken tror jag :)

Jag tror inte att jag är gravid eftersom jag är så säker på att det skulle ha visat sig på ett test men jag har väldigt många symptom och hoppas på det bästa annars så försöker jag igen :)

jag fick ju ÄL den 22 och när testat visas så ska man räåkna från dagen efter och 2 veckor framåt, så om du fick den 21 ska du räkna från den 22 och då är du på dag 14 först idag, plus att du kanske är känslig och ÄL testet visar positivt redan två dagar innan äggen släpper så man har ändå ett intervall på ca 2-4 dagar efter ÄL som man nog ska plussa på de där 2 veckorna så kanske kan du göra nytt test på måndag för att helt avfärda det?

• Aria

Snobbs tack tack....kul att du nu har en 28 dagars men cykel...hoppas du fortsätter stanna kvar i tråden så vi får följa varandras utveckling :)

I Stockholms området vet jag inte men i Uppsala så är det Göran Skarin som är PCO expert och linnekliniken ska också vara bra

händer inte så mycket här det konstiga va att jag vid VUL i fredags hade en äggblåsa på 9mm, brukar inte de vara så efter man tagit pergotime och mindre innan.

Jag har konstiga symptom och det senaste är de förbaskade svettningarna blir ju hel dyngsur under nätterna men grav testen är negativa och det kommer inget blod...

hur länge ska man vänta egentligen?
    Kommer det alltid mens efter ÄL?

• Aria

babybel ja jag tycker det också :) Ja men då väntar jag också en vecka till, kör provera med dig och sen påbörjar pergo igen :)

tjotta man brukar väl köra dubbel när första kuren inte gett något

• Aria

hej och välkommen ladiebird81 :)
    jag fick min ÄL på dag 23 vilket är ganska sent så det stämmer nog ganska bra :)

tror också att man känner av ÄL precis som du säger vi alla andra gjorde det :) själv sitter jag och väntar på att antingen få mens eller positivt på gravtest :) båda lyser med sin frånvaro :)

• Aria

välkommen jagvill85 :) och tack för lyckönskningarna,

kul med fler som vill vara med och hjälpa varandra, :)

• Aria

babybel det är fortfarande samma symptom, nyps och huggs i båda mage och bröst, illamående etc etc men inget syns på grav test och ingen mens heller.....hur länge ska man vänta?

• Aria

ladiebird jag skulle ändå utgå ifrån att det är Äl eftersom du i så fall är på dag 19-20 efter första mensdagen :)

babybel jag ska avvakta ett par dagar till, kanske en vecka sedan börja med provera och å köra pergo igen :) har dock bara den gången kvar

Svar på tråden Startade pergotime 7/6 2012...råd