• Aria

Startade pergotime 7/6 2012...råd

typ bara jag kvar då, ni får fortsätta följa mig också

• Aria
    jagvill85 skrev 2012-11-14 08:25:43 följande:

Hej Aria, följer fortfarande passivt denna tråd.Tror att jag började pergo ungefär samtidigt som du, först enkel o sen trippel utan resultat. Väntar nu på resultatet av min andra gonal-f omgång. Sprutade ca18 dagar på båda kurerna. Tog senaste ovitrelle förra veckas onsdag så borde ha bim nästa veckas fredag. Om jag förstått rätt så hade du bim i lördags, om ingen mens kommit än är ju inte hoppet ute för denna omgång! När skall du testa?
    jag är också inne på min andra gonal f sprutomgång och jag hade BIM i lördags men fortfarande inget plus på gravtest men däremot plus på ÄL testerna haha så vet ej om det är mina gravtest som är dåliga eller vad det kan bero på för jag har ju fortf massa symptom kvar, då får du och jag fortsätta följas :)
  • Aria
    Babybel skrev 2012-11-14 03:30:33 följande:
    Utlandssvensk: Jo jag har definitivt plussat. det börv bara starkare för varje dag. Så vecka 5 för mig nu ;) Härligt men läskigt!

Snobbs: TACK!! ;) känns overkligt än så länge, jag och sambon vågar knappt vara glada. Den långa väntan på vecka 13 har börjat ;)

Hur går det för er båda nu?? Vilken vecka är ni i och hur känns det?

Jag har ju drabbats av förkylningen från helvetet samtidigt som jag är utomlands på tjänsteresa, så jag blir ju rätt distraherad från gravsymtom (förutom brösten som inte går att missa)
    Grattis grattis :) O vad mysigt, hoppas alla fortsätter följas åt även under gravtiden :)
  • Aria
    Snobbs skrev 2012-11-14 09:41:27 följande:
    Babybel: Jag är i vecka 17 nu och väntar på rul om 2 veckor. Det var väldigt pirrigt att invänta vecka 13 och kub och då se att det är en bebis som lever därinne.
    Jag känner än så länge inte någonting av bebisen men har haft perioder av växtvärk i livmodern och ömma bröst.
    Nu är jag jätteförkyld verkar vara nått som går nu och tydligen får man dåligt immunförsvar av att vara gravid.
    Hoppas du klarar dig fint till v 13 nu.

Aria: Hoppas att det är din tur snart!!! Men det verkar gå framåt med dina sprutor om jag fattat rätt?
    Jo eller framåt i den bemärkelsen att jag får ÄL, men inte gravid ännu :(
  • Aria
    manam skrev 2012-11-14 13:07:38 följande:
    Aria, ensam kvar är du inte ju. Jag håller mig stabilt kvar i tråden. Inväntar mens efter min överstimulerade omgång Pergotime. Borde vara här ganska precis när som helst. Känner lite molvärk i magen, men tempen är fortfarande hög. Visst ska den dippa någon/några dagar innan mens?
    hej oj fick för mig att du också plussat men dåså då fortsätter vi :) Jag tror att den ska gå ner innan ÄL har inte så stor koll på det eftersom jag själv inte är disciplinerad nog att hålla på med sådant och jag alltid får spruta för Äl men efter det jag uppfattat från andra på FL så ska den gå ner och sen upp inför ÄL
  • Aria
    manam skrev 2012-11-14 13:40:21 följande:
    Nej, mig blir du inte av med så lätt . Ja, först går tempen ned innan precis innan äl, för att sedan gå upp. Men jag har fått för mig att den även ofta går ned precis innan mens...är dock lite osäker på detta och kan inte skryta med egen erfarenhet.

Tempning kräver lite disciplin... Men jag brukar skippa det på helgerna. Har ingen lust att vakna halv sju för att ta tempen. Dessutom påverkas ju temperaturen om man druckit t ex vin kvällen innan...vilket är lätt hänt särskilt på helgen :). Tycker dock inte att det går något att jag inte tempar på helgerna. Ser ändå ett tydligt mönster. Och vilken skillnad det blev i kurvan nu med pergo (och troligen ÄL). Eller rättare sagt, nu är det en kurva. Annars är det bara ett konstigt sicksack mönster för mig.
    aha men visst finns det en sådan temp monitor?
  • Aria
    jagvill85 skrev 2012-11-15 18:32:10 följande:
    Aria, hur går det? Myskot med positiva äl test, är det lh man mäter med dem eller? Kanske man har förhöjt lh vid graviditet? Vilket datum tog du ovitrelle senast? Själv håller jag på o väntar ihjäl mig...10 dagar kvar ännu...
    hej tjejen, jag tog ovitrielle kvällen den 25 oktober, hade BIm i helgen men ingen antydan till mens och negativt på testerna :(, jag känner konstiga knottringar i magen och stick samt har mycket flytningar men ingen mens och inget plus...

jag läste någonstans att ÄL reagerar på hcg också MEN det finns två olika HCG och ÄL testerna vet ej skillnaden men det gör gravtesterna...konstigt

när hade du BIM?
  • Aria

hej fortf ingen mens, mer lotion aktiga flytningar, även lite vita tjocka trådiga liksom, väldigt hungrig hela tiden, uppsvälld mage, kissar hela tiden, trött, strålningskänsla och klåda i brösten, tydligare bröstvårtor som i princip står ut och brösten är spända samt massor med finnar

men ingens mens och negativt på testet i måndags så jag vet inte riktigt vad jag ska göra bara vänta :I)

själv då?

• Aria

hej tjejer ska påbörja provera idag åkte till gyn då mina symptom bara stärkts läkaren och sjuksköterskorna var också övertygade om att jagvar gravid efter de kollat magen, viktuppgång etc men nää kroppen lurar sig själv så jag ska påbörja provera idag och sedan ta i med nya tag nästa må¨nad :)

lite lessen blev man men känns samtidigt skönt att inte behöva gå runt och undra :)

• Aria
    jagvill85 skrev 2012-11-21 13:31:35 följande:
    Trakigt at höra Aria!!! Jag förstar att du maste blivit ledsen, du var ju trots allt mer än en vecka över BIM!! Undrar som Manam vad de gav för förklaring till att det kan bli sahär? Trodde att man typ alltid far äl av ovitrelle..Obestämd Nu börjar ju hjärnspöket du skrev om in tradstarten spöka för mig med...

Hoppas att det blir tredje gangen gillt nu för dig  Glad Hur manga dagar tar du provera?
    hej tack :) tio dagar ska jag ta den och jo det är bekräftat att jag fått ÄL men mensen lyser fortf med sin frånvaro och de tog ett hcg test igår också via blod och den va densamma som några dagar efter Äl dvs under 2, så jag vet inte om det är tänkt att mensen skulle kommit om ytterligare en vecka eller så men jag kör med provera nu så att det går lite fortare
Svar på tråden Startade pergotime 7/6 2012...råd