• Aria

Startade pergotime 7/6 2012...råd

hallo hallo, här händer det inget speciellt, varit ute och fiskat idag och i onsdags var ja och killen på kryssning med inbokade spa behandlingar, kände att vi behövde varva ner efter allt jobb jag jobbar ganska mycket nu så behöver all vila jag kan få

fortfarande ingen mens..någon som vet hur långt efter mensen ska komma?

• Aria

Hejsan tjejer
    det var inte igår...har haft fullt upp med planerat villaköp så det har varit lite stressigt plus mycket jobb.

Någon mens har jag fortfarande inte fått och magen har fått sig en rund fin bula men negativa graviditetstester jag har fått en tid den 7 augusti så väntar tills dess :)

• Aria

Ja på sätt och vis är jag glad men lite orolig också, känns som att det verkligen verkligen måste funka nu...då blir de liksom mer press, jag har börjat med provera nu och är på dag 4, den 16 ska jag till läkaren igen för att få hormonsprutorna utskrivna och så invänta mens och påbörja dem hoppas verkligen det tar denna gång

snobbs grattis tjejen va kul jag hoppas att samtliga här inne om ca 6 månader diskuterar graviditetssymptom etc istället :)

• Aria

ojoj här verkar det vara full rulle, flera nick jag inte känner igen :)

Så här har det gått för oss...maken fick lämna ett test som visa sig vara mycket bra (mest rutin) jag tog provera i tio dagar och fick hormonsprutor utskrivet så nu är jag inne på dag 2 på sprutorna, på måndag ska jag åka och kolla hur äggen växer, längtar massor :)

jag höll på svimma igår när jag skulle ta sprutan och blev helt yr och svimfärdig av egenskapad rädsla men det har gått bra och har ännu inga biverkningar :)

någon ur urpsrungsgruppen från 7/5 som hunnit bli gravida ännu? :)

Har varit inaktiv pga mycket jobb och villaköpet som nu är avklarad :)

• Aria

men snobbsssssss grattis vännen gud vilken lycka :) så himla glad för din skull verkligen :)

tack alla för gratulationerna för huset ja vi är mycket glada och vi flyttar om ca en månad :) jätte lycklig faktiskt

sprutorna tar jag en gång per dag, på kvällen och då tar man tag i lite bukfetma hehe eller vad man nu ska kalla det och trycker in sprutan, det känns ingenting och jag har nu blivit lite vanare ( efter två gånger hehe:)
    jag har även fått ovitrielle och ska ta den sista dagen :) när läkaren säger att äggen är klara förhoppningsvis på måndag "håller tummarna"

babybel hoppas för dig också nu och annars tycker jag du ska be om sprutor du med de är som någon skrev innan lite effektivare

kram på er alla tills vidare

• Aria

babybel jag var hos gyn i måndags, inga tillräckligt utvecklade äggblåsor ännu men läkaren sa att hon kunde se att något var på gång, jag ska dit igen på fredag och är det inte klart då så ska man öka dosen, tar 37.5 nu och det är en ganska låg dos så jag väntar bara till på fredag nu :)

• Aria

Snobbs, vad underbart är så himla glad för din skull :) förhoppningsvis är vi snart fler som kan följas upp :)

Själv var jag på VUL idag igen och fortfarande ingen större förändring varpå läkaren valde att höja dosen, vilket jag egentligen anser att de borde ha gjort i måndags, jag fick trots allt en mycket låg dos redan från början som inte hade gett någonting efter 7 dagar, jag fick då 37.5 nu ska jag höja till 75 och har ny VUL på tisdag så hoppas innerligt att något tagit sig då det enda jag oroar mig för är att de va så många blåsor vilket även läkarna konstaterar och är lite oroliga för.........

funderar nästan på att sen skita i deras sexförbud etc om det skulle bli fler än två äggblåsor som mognat...

som ni kanske kommer ihåg skrev jag tidigare om att sexförbudet vid fler än två mogna blåsor är en kostnadsfråga snarare än en riskbedömning för mamman, vilket min läkare återigen bekräftade idag. Detta vid tvillingar dvs då riskerna för komplikationer fortf är ganska små men det blir ökade kostnader för landsting.....

• Aria

Grattis utlandssvensken gud vad roligt :) håll oss uppdaterad

själv är jag inne på min gonal-f spruta behandling fortf, var hos gyn idag och då hade blåsorna fortf inte växt så nu höjde man till 87.5, ska dit igen nästa måndag så får väl se om det blir något då :)

• Aria

babybel, enligt min läkare fick jag nog ingen ÄL utan kroppen som lurades bara därav mensfrånvaron för jag fick ju inte heller någon mens, de borde ta blodprov på dig för att se om du verkligen haft ÄL

ja de har höjt nu för de är för låga doser men de vågar inte höja för mycket eftersom det är för många ägg och de är rädda för att alla ska mogna samtidigt, ska dit imorgon kl 9 och kolla igen, hoppas verkligen de är klara nu

:)

Svar på tråden Startade pergotime 7/6 2012...råd