• Aria

Startade pergotime 7/6 2012...råd

jag fick börja på 37.5 och det var först en dos på 125 som gav något, nu när jag påbörjat ny behandling fick jag börja på 75 och det är för att det fanns blåsor som är halv mogna sen sist, jag fick också ut båda sprutorna på en gång men jag va tvungen att beställa dem, fast du kanske menar att du inte behövde beställa? :)

inget av apoteken jag ringt hade de på lager men du bor ju i Stockholm där kanske det är annorlunda, eftersom de är dyra sprutor så har de flesta apotek inte dem på lager, tycker ändå duj ska va noga med när nya sprutor ska skrivas ut, hur långt de du har kommer räcka med hänsyn till beställningstid eller helger och dylikt för tro mig läkarna har inte koll alls
     när påbörjar du behandlingen?

• Aria

ja men nu ska ni få höra tjejer....idag avbröts min behandling för att...TYDLIGEN så är det så att när man väl fått igång äggblåsorna en gång så är det väldigt lätt att få igång dem igen, så idag var jag på VUL och jag hade minst 3 blåsor, en på 31mm, en på 25+ och en på 18mm och detta efter endast 9 dagars behandling med en relativt låg dos så de avbröt så nu vette jag fan vad man ska göra känner mig grymt besviken :(

• Aria

manam ja de måste lossa eller gå tillbaka enligt vad läkaren ville, men jag tog ett ÄL test och jag har ÄL just nu så vi kör på och hoppas på det bästa :)

• Aria

småfossingar oj jag ser också det svaga tecknet så vi håller tummarna för dig nu :) håll oss uppdaterad :)

• Aria
    Utlandssvensk76 skrev 2012-10-27 22:01:55 följande:
    Grattis! Solklart plus!
    och hur gåre för dig då?
  • Aria

men vänta nu, du ska ta äl sprutan idag och ha sex imorgon? låter fel, mina läkare är sååå noga med att man ska ha sex ganska omgående

• Aria

jag har också upptäckt att manlig agynekologer är mer försiktiga och tusen gånger bättre

det låter lite konstigt ändå eftersom man får ÄL INOM 36 timmar efter sprutan

• Aria

jag mår väldigt dåligt, någon annan som fått konstiga biverkningar av ovitrielle, det var inte alls så här illa förra gången :(

• Aria
    Babybel skrev 2012-10-31 07:21:27 följande:
    Aria: Fick du ändå ovitrelle nu då? Trodde ditt försök avbröts?
    Jag känner inte av nåt av ovitrellen alls men det har ju bara gått 42-43 timmar.
    På vilket sätt mår du dåligt?
    ja de avbröt men jag valde att köra själv för jag hade ovitrielle hemma, de avbröt för att de va en blåsa för mycket
     jag har ont i nedre magen, trött, ont i huvudet, ont i svanken, ont i knäna, öronvärk, illamående, kväljningar, nästäppa osv osv........

• Aria

o my god o my god o my god grattis grattis gud vad glad jag är för din skull...får nästan lyckotårar härrrr
    super grattis

Svar på tråden Startade pergotime 7/6 2012...råd