• Aria

Startade pergotime 7/6 2012...råd

Jag har BIM den 9-10 november men jag fick lite rosa flytningar idag...något att vara orolig över tro?

• Aria

ja jag försöker tänka så för det har huggt till ordentligt nu i två gånger idag efter andra gången det hugg till ordentligt såkom det mer blod så ska vänta några dagar och ta ett test sen, tog ett test igår och då va det blankt så i mitt fall har väl ovitrielle inte gett plus på testet

• Aria

jag förstår fortf inte men det ärlugnt :)

Jag får ingen blödning dvs ingen vattnig blödning men när jag går på toa så kommer det mycket slemmigt blod, först trodde jag det var klumpar men sen såg jag att det snarare är slem som liksom är mörkmörk röd...ursäkta detaljerna men enda sättet att få hjälp så nu är jag orolig och osäker på om det kan vara en nidblödning

• Aria

tjejer var på VUL idag, min blödning är INTE mens utan vad det än är så visste de inte annat ön att de kan va hormoner som spökar etc men det låter ju konstigt med tanke på så mycket blodiga flytningar som kommit, igår kväll låg jag och bara kände när magen slets innifrån det kändes som att det växte och drogs åt alla håll, när de tog blodprov 7 dagar efter Äl så va det negativt samtidigt kanske jag är sådan som har låg hcg i kroppen sedan tidigare och då kanske jag har "normala" värden efter att det ökat ahha kanske bara försöker uppmuntra mig själv :)

bubblig i magen är jag också samt halsbränna till och från, jag ska nog vänta till tionde får jag ingen mens då så tar jag nytt gravtest, är det någon här som känner till fenomenet "låghormonare" haha

babybel jag tror att en nidblödning är mer ovanligt än vad vi tror en mellanblödning eller genombrottsblödning är nog mer vanligt och blandas ihop med det
    känner mig kluven nu och ledsen på något sätt

• Aria
    Alivia skrev 2012-11-07 19:01:06 följande:
    Tack för ditt hoppingivande svar. Jag håller tummarna för att det kommer en ÄL till slut trots allt :)
    tror nog bara din Äl blivit förskjuten som det kan bli med pergo håll ut bara :)
  • Aria

Jag tror inte du behöver oroa dig så att pergo skulle paja jag kan ta mig själv som exempel när jag påbörjade sprutbehandlingen så tog det en och en halv månad för att få en blåsa på 20 och en på 16 med 125mg/ml, andra omgången körde jag 75mg i sju dagar och fick tre gigantiska blåsor en på 31mm och en på 28 mm och en på 17 mm plus en massa på 13-14 så jag tror inte du behöver oroa dig man har sina perioder och stressa inte pergo fölrstör inga äggstockar för då hade man nu inte fått använda alls men förstår självklart att det far runt många jobbiga tankar i en jobbig situation :)

håll ut bara och vi finns här för stöd och allt va det kan tänkas vara :)

• Aria
    Alivia skrev 2012-11-07 22:34:58 följande:
    Tack! Det känns väldigt skönt att hänga här och skaka av mig oron. Min sambo är väldigt cool med alltihop och jag är det ofta också, men det är skönt att inte behöva ösa för mycket över honom när jag har mina svackor. 

ös över oss bara :) Vi är vana och är likadana
  • Aria
    Babybel skrev 2012-11-09 12:18:06 följande:

Mjae, svårt att säga. Jag hade ju jätteont i bröstvårtorna kring ägglossning men det försvann sen. Men för 2 dagar sen så började brösten liksom kännas igen, fast på ett lite annat sätt. När jag tog av mig bh:n så kändes det i hela brösten och de har känts tunga. Men det är väl alldeles för tidigt för riktiga symptom i så fall tror jag, så det är ju svårt att veta vad som är symptom eller bara tillfälligheter.
    Jag har varit extremt kall på kvällarna i 2-3 dagar och legat under 2-3 tjocka filtar och ändå frusit, som när man håller på att bli sjuk. Men sen vaknat och varit varm på morgonen. Men det kan ju lika gärna bara vara att just det, att jag håller på att bli sjuk, hahaha. 

Det skulle dock förvåna mig massvis om strecket är ett spökstreck känner jag nu när jag kollat runt lite. Mitt streck syndes ju i alla vinklar och man behövde inte anstränga sig alls för att se det. Det var bara svagt. Men man vet ju aldrig.
    o gud blir nästan helt tårögd här, jag och du var ju de första i tråden och det skulle vara en sådan glädje, delad glädje om du är gravid :) gud så jag hoppas och som någon skrev innan vore ju konstigt om de skulle bli ett extra streck som syns utan anledning så vi tror nog och hoppas innerligt att det där extra strecket håller i sig :)
  • Aria
    Babybel skrev 2012-11-10 07:53:45 följande:
    Tack!! Jo jag hoppas också att det blir nåt av detta, förutsättningarna var ju inte optimala och slemhinnan ganska tunn innan ÄL, men jag vet inte om det kanske bara påverkar hur ägget fäster sig (och det verkar det ju ha gjort)
    Tog ett nytt test idag (såklart ;) ) och det var lite lite starkare och inget man kan ta misste om, men fortfarande svagt. Men bim är ju på tis/ons
    Jo, du jag och manam är järngänget i den här tråden ;) och statistiken talar ju för att vi alla är gravida snart. 75% blir gravida inom 6 puregonförsök. Och jag tror pergotime räcker för manam!

Hur har det gått för dig aria? Har du testat ännu, du hade väl BIM igår/idag?
    BIM i lördags, fortf ingen mens och negativt på testet i morse så bara väntar , har du testat igen? :)
Svar på tråden Startade pergotime 7/6 2012...råd