• Aria

Startade pergotime 7/6 2012...råd

jagvill85 skrev 2012-11-21 14:22:43 följande:

Läste in en annan trad att Provera är progesteron sa ifall du trots allt skulle vara gravid sa borde det ju inte skada Glad
    oj det visste jag inte vad skönt tack för informationen inte för att jag tror det men någonstans lever i hoppet fortfarande :)
  • Aria
    Babybel skrev 2012-11-22 08:33:04 följande:

MYCKET märkligt detta. Det enda jag kan gissa på är ett tidigt missfall. För du SKA få mens om du haft ägglosssning (om din livmoderslemhinna inte är extremt tunn!?).

Det stämmer angående Provera, det skadar inte ett eventuellt foster.
    nej slemhinnan är tjock det var den innan och det var den sist också, så ja jag fattar fortfarande inte fortf samma symptom ont i magen, ryggen, halsbränna och kliande och värkande bröst :)

jag undrar också om det kan vara så att de där klumparna jag fick 8 dagar efter ÄL var en misslyckad befruktning, kändes nästan så då och även nu så nya tag som gällerd å :)

Hur gåre för dig då? Känner du dig gravid? :)
  • Aria
    Babybel skrev 2012-11-26 11:19:17 följande:

Jo, jag hoppas ju att man kan andas ut lite efter vecka 12, men det känns som ÅR dit ;) Går in i vecka 7 imorgon. Man blir lite extra orolig när det inte kommer nya symptom. Sen har jag hört att ju kraftigare symptom desto stabilare graviditet (eftersom man har högt hormon då) men jag vet inte om det stämmer.
    När började illamåendet för dig?
    Va roligt tjejen :) min mamma säger att om man är riktigt illamående så är det en flicka annars är det en pojke och jag såg många år senare ett program på discovery cannel om att flickfoster oftast är mer rörliga och så hade det något med tecken på fingrar att göra också och att detta kunde skapa ett illamående hos mamman så du kanske bär på en liten pojke bara :)

Också haft kompisar som inte känt ett enda tecken utom att magen och brösten växte och detta senare in i graviditeten så finns inget att oroa sig för :)

Vilken spruta var det du fick köra förresten? har glömt bort :)

Har själv fortf inte fått någon mens så jag är inne på dag sex på provera så kommer förmodligen köra igång med ny behandling nästa vecka :)
  • Aria
    Rufsi 406 skrev 2012-11-26 20:27:32 följande:
    Att det är bättre bara för att man mår mer illa tror jag inte. Däremot beror det nog snarare på hur kroppen tål de ökade hormonnivåerna. Vet flera som inte märkt av graviditeten förrän förlossnimgen satt igång.

Illamåendet började några dagar innan plusset och var hanterbart några veckor men tror det var just v 8 det började öka. Sedan dess har jag spytt vissa mornar/fm och har svårt att äta ordentligt. Tyckte också att det var segt i början men helt plötsligt var v 13 här, v 14 på onsdag!
    vem har sagt att det skulle vara bättre att må illa????
  • Aria

Det värsta jag varit med om var när vi åkte in med min kompis gallskrikande 10 månaders bäbis som hade världens förstoppning och sjuksköterskan sa till föräldrarna osm var jätte oroliga och helt förstörda över den smärta deras dotter genomgick att "det är väl inget hon ska ju en dag genomgå mensvärk och förlossning se detta som kroppens sätt att förbereda sig och vänja sig vid sådan smärta"

Ja ni förstår väl att jag gick igång efteråt och gav henne en utskällning som hette duga

• Aria

också känt mig stressad av åldern tidigare,jag fyllde 28 i år men nu känns det som att det inte spelar någon roll och jag vill åtminstone få ett ;(

• Aria
    Snobbs skrev 2012-11-30 19:40:05 följande:
    Jag har varit på rul och dom såg en frisk pojke
    Jag är 27 men känner mig inte åldersstressad då pcos ska göra att man är fertil mycket längre än andra
    Det är väll bara ivf:en som är begränsad. Hormoner får man väll hjälp med så många gånger det behövs?
    Lycka till i fortsättningen alla!
    nawww en pojke va roligt grattis återigen :)
  • Aria

hallo tjejer vill bara uppdatera, var hos gyn igår och jag kör en ny omgång fast denna gång med ett preparat som heter menopur...några erfarenheter kring det?

Hur gåre för er

• Aria
    Babybel skrev 2012-12-06 12:07:50 följande:

Hallå! Skönt att köra igång igen! Jag har hört talas om menopur men fick ju Puregon själv. Tydligen kan man reagera olika bra på de olika preparaten även om de är väldigt lika. Har för mig att man kan reglera dosen på Puregon noggrannare.

Jag var iväg på ett tidigt ultraljud igår (tydligen får man det för att man fått hjälp). Allt såg ut som det skulle, det var bara en och den hade ett hjärta som slog. Så det känns ju lovande. Läkaren sa igen att han aldrig varit med om någon där det gått så snabbt (och han är i pensionsåldern ;) ) där det räckte med en omgång på 5 sprutor på låg dos, så jag är nog inget bra "exempel" att jämföra sig med. 

Men detta är din 3:e omgång va, Aria? Eftersom 75% blir gravida inom 6 försök med sprutor innebär det att du allra troligast är gravid inom 3 månader!!Det känns väl positivt!?
    o vad mysigt :) ja det är min tredje omgång så jag hoppas ju det :)
    du för dig gick det ju tvär snabbt och det är jag glad för, önskar alla kvinnor som önska bli gravida kunde få ha det så :)
  • Aria
    manam skrev 2012-12-12 12:26:38 följande:
    Aria, hur går det för dig? Sprutar du nu?
    hej
    ja jag var hos gy7n idag och man har ökat dosen till 75mg, jag har nu tagit i sju dagar de första fem dagarna fick jag en dos på 37.5 och de sista två dagarna 75mg men de hade inte hänt något konstaterade gynekologen idag så han bestämde att jag ska fortsätta ta 75 mg till på måndag då jag ska på VUl igen..men det är konstigt för jag  känner av i ryggen och i äggstockarna redan typ som innan ägglossning men han såg inget men slemhinnan såg bra ut så jag håller tummarna för på måndag....hur går det för dig?
Svar på tråden Startade pergotime 7/6 2012...råd