Startade pergotime 7/6 2012...råd
10 dagar håller det i sig tydligen och det stämmer bra det du skrev.....jag tog sprutan den 1 ok efter att ha använt gonal f i en och en halv månad
10 dagar håller det i sig tydligen och det stämmer bra det du skrev.....jag tog sprutan den 1 ok efter att ha använt gonal f i en och en halv månad
babybel det är inte alla som plussar pga ovitrielle jag har provat och inte plussat, men jag läste någonstans att OM man plussar så ska man ta ett test typ på dag 11 och då ska det bli negativt om de va pga ovitrielle och sen ska man vänta och ta igen och är det plus då så är man gravid....
är också orolig för att bli besviken samtidigt som jag fått många konstiga symptom....
* illamående till och från
* Ömma och värkande bröst
*stickningar i bröst och tjejmagen
*ont i svanken
* Förstoppning (Sorry)
* Hungrig
*Finnar
*irriterad
* Humörsvängningar
* Lite ådror på brösten
*Styva bröstvårtor och spända bröst
*Hungrig
*Konstig smak i mun
*yr
*Trött
*Konstiga tjocka flytningar
ja bara lite av de jag känner men de kan ju lika gärna va av ovitrielle antar jag så bara vänta och se :)
Manam ja jag också :) men jag vet ju också att pcoare har lätt för att "behålla" det så även om jag skulle va dte kan det släppa...plus att jag råkat på världens förkylning sen igår så är helt nere för räkning...tog Äl sprutan den 1 oktober så är på ÄL+10 ca
babybel ja du samma symptom fortf plus att jag är otrolig trött och yr numera också, men jag vet inte när jag har BIM eftersom jag inte vet när mensen normalt skulle komma eftersom jag inte har mens normalt :) läkaren bad mig iallafall vänta minst två veckor innan jag ens testar så på måndag har det ju gått två veckor sen jag tog sprutan men inte nödvändigtvis två veckor sedan jag hade ÄL så jag ska nog ta testet nästa ons-fre då bör det ju visa något om jag är gravid i annat fall skulle jag vänta lite till sa läkaren om jag fortf inte fått någon mens...tiden går otroligt sakta dock :)
hur gåre för dig?
babybel nä jag tror pergo mer bara är en liten knuff för de som har den mindre framträdande versionen av pco eller nåt...
håll oss uppdaterad nu :)
babybel jag tror vi kommer köra spruta igen och det vill jag oxå detta är ju egentligen min första riktiga gång, läkaren sa att jag får känna efter själv och det är jag tacksam över så kommer nog köra spruta några gånger till
hallo tjejer fick en blödning igår, prata med läkaren idag kan ha varit ett mycket tidigt MF pga att jag tog ett test i förrigår som visa ett svagt plus så nu är det väl förmodligen en ny omgång och nya tag :)
babybel nä tror inte det tog test idag och de va negativt så nya tag nu :)
slemhinnan såg jätte bra ut tydligen och växte till sig bra så den vet jag va bra denna gång med pergo vet jag inte riktigt men har för mig att den såg okey ut också men de blev ju aldrig någon äl där....
jag fick börja ny behandling igår :) sjuksköterskan försökte få till det att jag skulle vila en månad emellan men jag var bestämd och sa nej jag vill köra på igen och läkaren lovade mig (fast det hade hon inte) så sköterskan blev osäker och gick och pratade med läkaren som också blev osäker och sa okey låt henne köra igen om jag lovat henne, saken är den att jag räknade ut att om jag väntar en månad så kommer julen i vägen och då kommer jag få vänta till mitten av jan innan jag kör igen :) så fick ljuga lite och hoppas på det bästa
sprutorna funkar så här att man börjar med dem på mensdag 2 och så börjar man med en dos och går på VUL ganska ofta, en så där var tredje eller var fjärde dag och sedan mäter man blåsorna och höjer om det ej ger resultat :)
babybel man ska försöka ta det ungefär samma tid varje dag, jag tar min apå kvällen och läkaren sa att det inte spelar så stor roll om det ena dagen är kl 9 och den andra dagen kl 11 men man ska inte mixa kväll och dag,
mitt råd till dig babybel är också att se till att läkaren skriver ut nya recept i god tid inför höjning och att du själv har koll på hur mycket som går åt per dag och hur lång tid det tar att beställa ny spruta etc för läkarna är kassa på det...
sprutorna är en kylvara och en beställningsvara varpå du själv måste ringa och kolla med apotek att de har eller beställa in, och för att kunna göra det måste du ha det på recept, läkarna är väldigt misstänksamma som att man ska sälja sina kvarvarande sprutor eller överdosera själv så de rycker alltid till när man ber dem skriva ut nya sprutor och vissa väljer att skriva ut den med minst i, fattar själv inte varför som om det är läkaren som står för tillverkningen nåväl då är det viktigt att du påpekar att det tar tid att beställa ca 2 dagar och att du måste ha tillgång till ny spruta i god tid så man slipper den stressen under mina 6 veckors behandling skrev de ut ca 5 sprutor tror jag det var så de går åt....
och va på och säg att du vill höja dosen om det inte ger något för en dos som är rätt för dig ska visa något efter fem-7 dagar, mitt misstag var att jag fick köra samma låga dos 37.5 i två veckor medan man sen höjde dosen var 4 dag så det var bara bortkastad tid och DU har mer att säga till om än vad läkaren vill låta dig tro..