• Anonym

adoptera bort

funderat ett tag o har inte riktigt bestämt mig än , men jag känner att jag ev vill adoptera bort mitt ena barn till pappan och styv mamman ,då jag inte känner mig som mamma till barnet på samma sätt och har ingen kontakt alls . hon har det bra hos dom o vet att hon kommer fortsätta ha det och hon tycker om sin styvmamma och det är bra  .det kanske låter konstigt visst gör det ont djävligt ont , men det gör lika ont att inte ha någonting tills på så länge , hur går man till väga . jag har inte riktigt bestämt mig än ,det skulle va till deras fördel och till min . inget illa menat till vare sig dom eller mig. e det någon med erfarenhet av detta vad e för och nackdelar med det.

• Svar på tråden adoptera bort
  • Anonym
    Kattdamen skrev 2012-07-02 12:17:14 följande:
    Så länge du slipper barnet?
    så länge barnet har det bra och får det bra så får jag med det..
  • lollisen

Förstår inte vändningen riktigt, men det kanske inte är meningen?

Respektera andra för dess åsikter och att inte alla tänker likadant som du...
  • Kattdamen
    Anonym skrev 2012-07-02 12:18:23 följande:
    vilken ceder e du uppvuxen i , resonemanget funkar inte här.(-:
    Du resonerar underligt.

Men jag förstår, du älskar inte barnet, du vill inte ha barnet. Hade du det hade du inte funderat på att adoptera bort barnet för du tycker att pappan är jobbig.

Så, barnet har det bäst hos den som vill ha det.
    En kopp te, tack.
  • lollisen

Man adopterar väl inte bort barnet för att man vill "slippa" den andre föräldern heller? Observera nu att jag inte läst hela tråden, mest pga att jag är för lat.

• Kattdamen
    lollisen skrev 2012-07-02 12:22:17 följande:
    Man adopterar väl inte bort barnet för att man vill "slippa" den andre föräldern heller? Observera nu att jag inte läst hela tråden, mest pga att jag är för lat.
    Ts gör.
    En kopp te, tack.
  • Anonym
    Kattdamen skrev 2012-07-02 12:23:45 följande:
    Ts gör.
    har inga val . rättsväsendet i sverige är inte rättvist och att lita på enligt min mening. barnet har det bra där jag tänker inte kyssa pappan i röven , o tvingas ta till rättsliga åtgärdr.
  • Barbamamah

Hur gammal var barnet när ni separerade? Har barnet haft sitt boende hos pappan hela tiden efter separationen? Hur ser ditt umgänge ut med barnet idag? Hur gammal är barnet nu?

• Kattdamen
    Anonym skrev 2012-07-02 12:27:07 följande:
    har inga val . rättsväsendet i sverige är inte rättvist och att lita på enligt min mening. barnet har det bra där jag tänker inte kyssa pappan i röven , o tvingas ta till rättsliga åtgärdr.
    Du har visst ett val.

Du vill bli av med barnet, varför erkänner du inte bara det?
    En kopp te, tack.
  • lollisen
    Anonym skrev 2012-07-02 12:27:07 följande:
    I TS står det att du "funderat ett tag o har inte riktigt bestämt mig än , men jag känner att jag ev vill adoptera bort mitt ena barn till pappan och styv mamman"

Det låter som ett val i mina öron? Men något kanske har ändrats sedan du skrev TS?
  • Anonym
    lollisen skrev 2012-07-02 12:29:49 följande:
    I TS står det att du "funderat ett tag o har inte riktigt bestämt mig än , men jag känner att jag ev vill adoptera bort mitt ena barn till pappan och styv mamman"

Det låter som ett val i mina öron? Men något kanske har ändrats sedan du skrev TS?
    nej det kvarstår, men det betyder inte att jag inte vill veta av barnet .smaka på egen medicin det är dags. först(-:
Svar på tråden adoptera bort