• Anonym

adoptera bort

funderat ett tag o har inte riktigt bestämt mig än , men jag känner att jag ev vill adoptera bort mitt ena barn till pappan och styv mamman ,då jag inte känner mig som mamma till barnet på samma sätt och har ingen kontakt alls . hon har det bra hos dom o vet att hon kommer fortsätta ha det och hon tycker om sin styvmamma och det är bra  .det kanske låter konstigt visst gör det ont djävligt ont , men det gör lika ont att inte ha någonting tills på så länge , hur går man till väga . jag har inte riktigt bestämt mig än ,det skulle va till deras fördel och till min . inget illa menat till vare sig dom eller mig. e det någon med erfarenhet av detta vad e för och nackdelar med det.

• Svar på tråden adoptera bort
  • Anonym
    Anonym (herregud) skrev 2012-07-02 13:46:51 följande:
    Är soc inblandade?
    sluta , vad har dom med vårdnad o göra ......lägg ner soc dom har annat att göra(-:
  • LillaPaula
    Anonym skrev 2012-07-02 13:45:44 följande:
    tackar för åsikten ...
    Men ärligt nu TS hur känns det att föda fler barn och sedan inte älska det ena barnet? Att vilja ge all sin tid/pengar/arvsmöjligheten till det ena medan det andra barnet inte ens är värt något?

Bryr du dig överhuvudtaget om barnet?

• lollisen

Varför är du så osammanhängande TS? Mår du bra? Är du sjuk? Är du påverkad av nånting eller har du svårt att uttrycka dig i text? I all välmening jag frågar, menar inget illa alls.

Respektera andra för dess åsikter och att inte alla tänker likadant som du...
  • Anonym (herregud)

Jag tänkte på ifall dom var inblandade och att du endast får övervakat umgänge med barnet och att det är därför du inte orkar kämpa eller något.

• Anonym
    LillaPaula skrev 2012-07-02 13:49:35 följande:
    Men ärligt nu TS hur känns det att föda fler barn och sedan inte älska det ena barnet? Att vilja ge all sin tid/pengar/arvsmöjligheten till det ena medan det andra barnet inte ens är värt något?

Bryr du dig överhuvudtaget om barnet?

jag har som sagt gjort allt jag kan ....mer än så kan jag inte göra(-:
  • Anonym (orolig)
    LillaPaula skrev 2012-07-02 13:39:19 följande:
    Håller inte med dig faktiskt, varför skulle dotterna behöva en mamma som vill adoptera bort henne och speciellt för att få något "bättre". Vad kan vara bättre en sina barn...? 

Ne dottern behöver nog komma bort från sin så kallade mor och komma till sin pappa och (styv) mamma i stället.  
    Sant, det är inte hälsosamt för barn att leva med vuxna som tänker, känner så som TS.

Har bara så svårt att ens förstå hur man kan tänka och känna så. Min son är mitt allt. Jag skulle gå genom eld och vatten för honom. Hans liv före mitt - i alla lägen.... från första stund i livet. Det är skillnaden. Men alla barn kanske inte har det likadant.... bevisligen.
  • Anonym
    lollisen skrev 2012-07-02 13:49:45 följande:
    Varför är du så osammanhängande TS? Mår du bra? Är du sjuk? Är du påverkad av nånting eller har du svårt att uttrycka dig i text? I all välmening jag frågar, menar inget illa alls.
    (-: såklart  tack kanske ni tycker att jag e sjuk ,men ja det tackar jag också för.(-:
  • LillaPaula
    Anonym skrev 2012-07-02 13:51:33 följande:
    jag har som sagt gjort allt jag kan ....mer än så kan jag inte göra(-:
    Hur gammalt är barnet? Tänkte hon måste ju känna av att du inte bryr dig om henne & att du avskyr henne till den grad att du adopterar bort henne. 

Stackar lilla flicka!  
    Mor & far är något biologiskt mamma & pappa är något man förtjänar pga kärleken man ger.
  • lollisen
    Anonym skrev 2012-07-02 13:54:08 följande:
    (-: såklart  tack kanske ni tycker att jag e sjuk ,men ja det tackar jag också för.(-:
    Mår du bra då? Jag tycker ingenting, jag vet inte mer än det du skriver och det är inte ett underlag för att anse att du är sjuk. Även om man kan tolka texten du skriver till lite "sjuk". Därför frågar jag i all välmening, hur mår du?
    Respektera andra för dess åsikter och att inte alla tänker likadant som du...
  • Jeff
    Anonym skrev 2012-07-02 13:48:20 följande:
    sluta , vad har dom med vårdnad o göra ......lägg ner soc dom har annat att göra(-:
    Vill du få till en adoption eller skriva över vårdnanden är det som regel familjerätten, en del av socialtjänsten, som hjälper till med det.
Svar på tråden adoptera bort