• Anonym

adoptera bort

funderat ett tag o har inte riktigt bestämt mig än , men jag känner att jag ev vill adoptera bort mitt ena barn till pappan och styv mamman ,då jag inte känner mig som mamma till barnet på samma sätt och har ingen kontakt alls . hon har det bra hos dom o vet att hon kommer fortsätta ha det och hon tycker om sin styvmamma och det är bra  .det kanske låter konstigt visst gör det ont djävligt ont , men det gör lika ont att inte ha någonting tills på så länge , hur går man till väga . jag har inte riktigt bestämt mig än ,det skulle va till deras fördel och till min . inget illa menat till vare sig dom eller mig. e det någon med erfarenhet av detta vad e för och nackdelar med det.

• Svar på tråden adoptera bort
  • LillaPaula

Man kan leva lyckligt och ha det bra även att man har barn.
    Men jag håller med dig TS du borde absolut adoptera bort barnet! Så fort som möjligt.  

• Anonym
    Anonym skrev 2012-07-02 13:33:14 följande:
    sa jag man (-: jag har annat att leva för så enkelt e det(-:

Gör det för ditt barns skull. Märker att du är sjuk. Då får barnet det bättre hos pappan. Men det andra barnet då?
  • Kattdamen

Du har fler barn?

Du borde lämna bort det barnet med. Samma pappa eller? Låt hans fru adoptera båda barnen, så de får det bättre.

En kopp te, tack.
  • Anonym (herregud)

I

Anonym skrev 2012-07-02 13:33:14 följande:
    sa jag man (-: jag har annat att leva för så enkelt e det(-:

Är du gravid?
  • lollisen

Såna här trådar skrämmer mig och jag har en innerlig önskan om att min magkänsla har fel och att det bara handlar om en människa som vill få utlopp för sina känslor och inte menar allvar med tråden.

Eller nåt liknande.

Respektera andra för dess åsikter och att inte alla tänker likadant som du...
  • Anonym

Överlåta vårdnaden,är inte samma som att adoptera bort.

• Anonym
    Anonym (herregud) skrev 2012-07-02 13:36:51 följande:
    I

Är du gravid?
    nej , det e min ensak ,jag gör detta med gott samvete det räcker.(-: tar den risken med glädje
  • LillaPaula
    Anonym (orolig) skrev 2012-07-02 13:28:24 följande:
    TS, jag får dåliga vibbar av det du skriver. Hoppas iaf inte du tänker göra dig själv illa?! Vad menar du med ngt bra som väntar dig och att man får vad man förtjänar?

Att jag sen inte förstår hur man ens kan tänka tanken att adoptera bort det mest älskade man har, det är en annan sak. Jag tror, utan att veta mer än det du skrivit, att din dotter behöver dig.
    Håller inte med dig faktiskt, varför skulle dotterna behöva en mamma som vill adoptera bort henne och speciellt för att få något "bättre". Vad kan vara bättre en sina barn...? 

Ne dottern behöver nog komma bort från sin så kallade mor och komma till sin pappa och (styv) mamma i stället.  
    Mor & far är något biologiskt mamma & pappa är något man förtjänar pga kärleken man ger.
  • Kattdamen
    Anonym skrev 2012-07-02 13:38:55 följande:
    nej , det e min ensak ,jag gör detta med gott samvete det räcker.(-: tar den risken med glädje
    Du tar risken att du förlorar barnet för alltid med glädje?
    En kopp te, tack.
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-07-02 13:35:45 följande:
    Gör det för ditt barns skull. Märker att du är sjuk. Då får barnet det bättre hos pappan. Men det andra barnet då?
    ursäkta , men tar du striden då ? nej bra annars sitt o bara va tyst. det är inga saker att sitta o skoja bort.
Svar på tråden adoptera bort