• Anonym

adoptera bort

funderat ett tag o har inte riktigt bestämt mig än , men jag känner att jag ev vill adoptera bort mitt ena barn till pappan och styv mamman ,då jag inte känner mig som mamma till barnet på samma sätt och har ingen kontakt alls . hon har det bra hos dom o vet att hon kommer fortsätta ha det och hon tycker om sin styvmamma och det är bra  .det kanske låter konstigt visst gör det ont djävligt ont , men det gör lika ont att inte ha någonting tills på så länge , hur går man till väga . jag har inte riktigt bestämt mig än ,det skulle va till deras fördel och till min . inget illa menat till vare sig dom eller mig. e det någon med erfarenhet av detta vad e för och nackdelar med det.

• Svar på tråden adoptera bort
  • Kattdamen

Du menar att ditt barn är så fruktansvärt hemskt att det är ett straff för fadern att hans fru får adoptera det?

Ja, det visar ju ännu mer på att pappan och hans fru är bättre för barnet.

Du gör absolut bäst att adoptera bort barnet. Sen ska du inte skaffa fler barn, då du inte är frisk.

En kopp te, tack.
  • lollisen
    Anonym skrev 2012-07-02 13:20:45 följande:
    jag e inte konflikträdd som alla andra,däremot e det nödvändigt med konflikt o det är trist förbannat trist. . däremot står jag upp för mig själv .
    Jag vet inte vad det är du tänkt göra, men sättet du uttryckte dig på låter skrämmande och otrevligt... Att stå upp för sig själv är en sak, att starta konflikter en annan...
    Respektera andra för dess åsikter och att inte alla tänker likadant som du...
  • Anonym
    Kattdamen skrev 2012-07-02 13:21:32 följande:
    Du menar att ditt barn är så fruktansvärt hemskt att det är ett straff för fadern att hans fru får adoptera det?

Ja, det visar ju ännu mer på att pappan och hans fru är bättre för barnet.

Du gör absolut bäst att adoptera bort barnet. Sen ska du inte skaffa fler barn, då du inte är frisk.
    nej jag överlåter vårdnadet till dom , och jag kan tala om att jag lämnar med duktigt gott samvete... till skillnad från dom.(-:
  • Kattdamen
    Anonym skrev 2012-07-02 13:24:05 följande:
    nej jag överlåter vårdnadet till dom , och jag kan tala om att jag lämnar med duktigt gott samvete... till skillnad från dom.(-:
    Varför är det ett straff? De får barnet, det är väl bra för dem. Det verkar som om det är vad de vill?

Jag nog att du kan adoptera bort barnet, de kommer antagligen anse att barnet har det bättre hos sin far med fru. Du verkar inte frisk.
    En kopp te, tack.
  • Anonym (orolig)
    Anonym skrev 2012-07-02 13:04:34 följande:
    nej , det är något jag själv vill, för att , jag vill gå vidare o som jag sa ngt bra väntar. (-:
    TS, jag får dåliga vibbar av det du skriver. Hoppas iaf inte du tänker göra dig själv illa?! Vad menar du med ngt bra som väntar dig och att man får vad man förtjänar?

Att jag sen inte förstår hur man ens kan tänka tanken att adoptera bort det mest älskade man har, det är en annan sak. Jag tror, utan att veta mer än det du skrivit, att din dotter behöver dig.
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-07-02 13:13:14 följande:
    jag e nöjd med det jag har o något bättre väntar(-: för detta är inget jag förtjänar därför ska det smaka.

Ska du ta ditt liv? Jag förstår inte riktigt. Vad är bra med att lämna bort sitt barn?
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-07-02 13:29:47 följande:
    Ska du ta ditt liv? Jag förstår inte riktigt. Vad är bra med att lämna bort sitt barn?
    jag har annat som e värt att leva för (-: då snackar vi inte som eran intrigvärld utan mmmmmm något som smakar bra(-:
  • Kattdamen
    Anonym skrev 2012-07-02 13:31:17 följande:
    jag har annat som e värt att leva för (-: då snackar vi inte som eran intrigvärld utan mmmmmm något som smakar bra(-:
    En man? Du ska adoptera bort barnet på grund av en man?

Stabilt.
    En kopp te, tack.
  • Anonym
    Kattdamen skrev 2012-07-02 13:32:09 följande:
    En man? Du ska adoptera bort barnet på grund av en man?

Stabilt.
    sa jag man (-: jag har annat att leva för så enkelt e det(-:
  • Kattdamen
    Anonym skrev 2012-07-02 13:33:14 följande:
    sa jag man (-: jag har annat att leva för så enkelt e det(-:
    Ah, barnet betyder alltså inte speciellt mycket.

Naturligtvis ska du adoptera bort det. Jag håller helt med dig, det kommer få det bättre hos sin pappa. Det är väl vad du är ute efter, hoppas jag? Att barnet ska få det bra, bättre än vad det har nu?
    En kopp te, tack.
Svar på tråden adoptera bort