• Anonym

adoptera bort

funderat ett tag o har inte riktigt bestämt mig än , men jag känner att jag ev vill adoptera bort mitt ena barn till pappan och styv mamman ,då jag inte känner mig som mamma till barnet på samma sätt och har ingen kontakt alls . hon har det bra hos dom o vet att hon kommer fortsätta ha det och hon tycker om sin styvmamma och det är bra  .det kanske låter konstigt visst gör det ont djävligt ont , men det gör lika ont att inte ha någonting tills på så länge , hur går man till väga . jag har inte riktigt bestämt mig än ,det skulle va till deras fördel och till min . inget illa menat till vare sig dom eller mig. e det någon med erfarenhet av detta vad e för och nackdelar med det.

• Svar på tråden adoptera bort
  • Anonym (orolig)

Det här är ju så sjukt nu så att jag inte ens vill läsa mer. TS, hoppas din dotters far och hans sambo är bra o fina människor där din dotter kan få en bra uppväxt och förhoppningsvis slipper tänka allt för mkt på dig. Du känns väldigt ego för att vara förälder. Hoppas du nån gång vaknar upp och inser vad du gjort/gör.

Lycka till.

• Anonym

det är minst lika illa för barnet som att inte göra det tänk på det......

• LillaPaula
    Anonym skrev 2012-07-02 14:10:48 följande:
    så för det måste man slåss uppe i rätten o skit o hålla på som ni fuck it up in your as.
    Nej det måste man inte! Man kan gå i terapi, man kan lägga ner stridsyxan och SAMMARBETA med den andra föräldern. 

Men en sak är säkert man ger aldrig någonsin upp sina barn, vad som en händer eller vad man en tvingas till så ger man inte upp sina barn och man slutar ALDRIG någonsin kämpa för sina barn om man är frisk!

Men TS vad väntar du på? Ring direkt och adoptera bort henne! Hon kommer garanterat få det bättre för sämre kan det inte bli.  
  • Anonym
    lollisen skrev 2012-07-02 14:13:12 följande:
    Jag förstår faktiskt inte riktigt hur du menar nu, då du skriver så osammanhängande. Men ja, alla mår väl lite upp och ner i livet, så är det ju. Om du mår bättre eller sämre än vad jag gör nu är ju helt irrelevant. Du verkar ha svårt att riktigt skriva hur du mår och jag utgår att det finns orsaker till varför du undviker att svara på frågan.

Hur som helst hoppas jag ju att du mår bättre än vad jag gör nu, för det skulle innebära att du älskar ditt liv och att du är otroligt lycklig som människa.
    du förstår bara det du vill förstå , lär dig av erdfarenhet så kommer du förstå det sedan ....men jag förstår att du ser det så där hade jag inte vetat o erfarit det skulle jag tycka samma.(-:
  • Anonym
    LillaPaula skrev 2012-07-02 14:15:06 följande:
    Nej det måste man inte! Man kan gå i terapi, man kan lägga ner stridsyxan och SAMMARBETA med den andra föräldern. 

Men en sak är säkert man ger aldrig någonsin upp sina barn, vad som en händer eller vad man en tvingas till så ger man inte upp sina barn och man slutar ALDRIG någonsin kämpa för sina barn om man är frisk!

Men TS vad väntar du på? Ring direkt och adoptera bort henne! Hon kommer garanterat få det bättre för sämre kan det inte bli.  
    nej men ni  vet inte vad jag stått ut med så , och jag vill inte ha er sympati heller.(-: däremot  tar jag in detr som sägs men jag vänder till verkligheten.
  • Anonym
    Anonym (orolig) skrev 2012-07-02 14:14:31 följande:

Det här är ju så sjukt nu så att jag inte ens vill läsa mer. TS, hoppas din dotters far och hans sambo är bra o fina människor där din dotter kan få en bra uppväxt och förhoppningsvis slipper tänka allt för mkt på dig. Du känns väldigt ego för att vara förälder. Hoppas du nån gång vaknar upp och inser vad du gjort/gör.

Lycka till.

ego ......knappast ego du är ett ego om någon.
  • lollisen
    Anonym skrev 2012-07-02 14:16:34 följande:
    du förstår bara det du vill förstå , lär dig av erdfarenhet så kommer du förstå det sedan ....men jag förstår att du ser det så där hade jag inte vetat o erfarit det skulle jag tycka samma.(-:
    Hur ska man förstå något den andre inte vill hjälpa en att förstå? Jag är ingen tankeläsare och utgår ifrån att ingen annan här är det heller. Den informationen du ger, gör inte att man faktiskt kan förstå, hur gärna man än vill.

Vad jag har för erfarenhet har du ingen aning om, men dela gärna med dig så att det blir lättare att förstå. Kanske blir det till nytta för din del? Eller vad tror du själv? Någon anledning fanns det ju till att du startade tråden...
    Respektera andra för dess åsikter och att inte alla tänker likadant som du...
  • Anonym

skulle inte tro det efter alla dessa människor som bara spyr galla.......tack ändå.

• lollisen
    Anonym skrev 2012-07-02 14:21:46 följande:
    skulle inte tro det efter alla dessa människor som bara spyr galla.......tack ändå.
    Det får man nästan räkna med på FL överlag, men samtidigt så skriver du på ett sätt som kan verka provokativt och som får många att reagera, utan att lägga skuld på någon sida.

Du är anonym och det är ingen som kommer att söka upp dig, så varför inte ta chansen att faktiskt dela med dig och få ut nåt av tråden?
    Respektera andra för dess åsikter och att inte alla tänker likadant som du...
  • Jeff
    Anonym skrev 2012-07-02 14:18:38 följande:
    nej men ni  vet inte vad jag stått ut med så , och jag vill inte ha er sympati heller.(-: däremot  tar jag in detr som sägs men jag vänder till verkligheten.
    Ingen här kan ju förstå om du inte berättar och är tydlig. Som du skriver nu är det omöjligt att greppa varför du tänker som du gör, du ger ett osammanhängande intryck och det är lite obehagligt när du pratar om att folk ska smaka på sin egen medicin, få vad de förtjänar och lära sig en läxa.

Om det kvittar för dig att folk här förstår (vilket i och för sig vore ett hälsotecken) så skit i oss och gör som du tänkt, ge ensam vårdnad till pappan eller låt styvmamman adoptera. Gå in på kommunens hemsida så finns det kontaktinformation där till folk som kan hjälpa dig med detta.

Svar på tråden adoptera bort