• Anonym

adoptera bort

funderat ett tag o har inte riktigt bestämt mig än , men jag känner att jag ev vill adoptera bort mitt ena barn till pappan och styv mamman ,då jag inte känner mig som mamma till barnet på samma sätt och har ingen kontakt alls . hon har det bra hos dom o vet att hon kommer fortsätta ha det och hon tycker om sin styvmamma och det är bra  .det kanske låter konstigt visst gör det ont djävligt ont , men det gör lika ont att inte ha någonting tills på så länge , hur går man till väga . jag har inte riktigt bestämt mig än ,det skulle va till deras fördel och till min . inget illa menat till vare sig dom eller mig. e det någon med erfarenhet av detta vad e för och nackdelar med det.

• Svar på tråden adoptera bort
  • lollisen
    Anonym skrev 2012-07-02 13:02:03 följande:
    får tycka vad du vill känner dig träffad kanske(-: beklagar så fall
    Känner mig absolut inte träffad på något vis, men känner ändå en oro för barn då föräldrar tänker utöva hämnd mot varann... Oftast slutar det mest illa för barnen i slutändan.
    Respektera andra för dess åsikter och att inte alla tänker likadant som du...
  • Anonym

Du kan ju inte överge ditt barn..då har de ju vunnit. Jag har en bonusmamma till mina barn,barnen har det bra där. Men hatar mig. Jag är aldrig besvärlig. Ringer aldrig pappan. Men hon hatar att jag varit ihop med pappan och fått 2 barn tsm. Hon vill ha mina barn heltid. Det kommer aldrig ske...

• Anonym
    lollisen skrev 2012-07-02 13:09:07 följande:
    Känner mig absolut inte träffad på något vis, men känner ändå en oro för barn då föräldrar tänker utöva hämnd mot varann... Oftast slutar det mest illa för barnen i slutändan.
    tack för moralpredikan .(-:
  • Anonym
    Anonym skrev 2012-07-02 13:11:27 följande:
    Du kan ju inte överge ditt barn..då har de ju vunnit. Jag har en bonusmamma till mina barn,barnen har det bra där. Men hatar mig. Jag är aldrig besvärlig. Ringer aldrig pappan. Men hon hatar att jag varit ihop med pappan och fått 2 barn tsm. Hon vill ha mina barn heltid. Det kommer aldrig ske...
    jag e nöjd med det jag har o något bättre väntar(-: för detta är inget jag förtjänar därför ska det smaka.
  • lollisen
    Anonym skrev 2012-07-02 13:12:03 följande:
    tack för moralpredikan .(-:
    DEt handlar inte om moralpredikan, snarare att jag vet hur illa det kan gå för barnen när föräldrar fastnat i tänket att hämnas på varandra.

Varför ens lägga ner energi på såna destruktiva tankar när du har något viktigare att tänka på?
  • SupersurasunkSara
    Chianti skrev 2012-07-02 12:55:07 följande:
    TS, du kommer inte få adoptera bort på de argument du anger här i alla fall. Adoption utgår bara från barnets bästa.
    TS kan visa den här tråden så tvivlar jag på att de kommer att tänka två ggr.
  • Anonym
    lollisen skrev 2012-07-02 13:13:29 följande:
    DEt handlar inte om moralpredikan, snarare att jag vet hur illa det kan gå för barnen när föräldrar fastnat i tänket att hämnas på varandra.

Varför ens lägga ner energi på såna destruktiva tankar när du har något viktigare att tänka på?
    det är inte hämnd fröken , man får äta upp sitt eget beteende o skit så e det.(-:
  • lollisen
    Anonym skrev 2012-07-02 13:15:07 följande:
    det är inte hämnd fröken , man får äta upp sitt eget beteende o skit så e det.(-:
    Jo, men låter det sunt att du ska ge dem skit då barnet är där? Samt att det blir än mer konflikter utav det? Ja ja, önskar bara att du kunde tänka på barnets bästa istället för att lägga ner en massa onödig energi på att "lära dem en läxa", det är liksom inte ditt ansvar, men ditt barn är ditt ansvar.
  • Jeff

Jag fattar fortfarande inte på vilket sätt de kommer "smaks på sin egen medicin" eller "få vad de förtjänar" men skit samma.

Ring soc och förklara ditt ärende.

• Anonym
    lollisen skrev 2012-07-02 13:17:21 följande:
    Jo, men låter det sunt att du ska ge dem skit då barnet är där? Samt att det blir än mer konflikter utav det? Ja ja, önskar bara att du kunde tänka på barnets bästa istället för att lägga ner en massa onödig energi på att "lära dem en läxa", det är liksom inte ditt ansvar, men ditt barn är ditt ansvar.
    jag e inte konflikträdd som alla andra,däremot e det nödvändigt med konflikt o det är trist förbannat trist. . däremot står jag upp för mig själv .
Svar på tråden adoptera bort