• frugrahn

Vinterbebisar i Södertälje

Hej,

Någon mer i Södertälje området som väntar smått till vintern 2012-2013?
    Väntar första barnet den 2 januari 2013 och det hade varit kul att hitta fler som vill följas åt! 

• Svar på tråden Vinterbebisar i Södertälje
  • frugrahn
    OktoberBebis2012 skrev 2012-08-17 13:53:14 följande:
    Jo vi har handlat en del. Vagnen är beställde. Blev en Trille Viper 4s. otippad vinnare!! =)
    Va så inställd på Brio Go först men den här slog brio med hästlängder tyckte vi. Passade os perfa!
    Har ni kollat på nån vagn än?
    Jag skulle åkt o handlat säng o sånt i veckan, men jag har inte orkat... har försökt vända tillbaka dygnet efter semestern.... ja, det gå ju bra. inte. =)
    Jag har säkert frågat tidigare, men visste ni vad det skulle bli för kön?
    En semester hade suttit fint innan bebis kommer. Skulle åkt till Thailand i höst men det får vänta.. kanske nästa år.
    Hur länge har du bott i S-tälje?
    Vi har tittat på vagn och bestämt oss för en Emmaljunga Edge Duo faktiskt. Vill ha en stabil vagn med 4 fasta hjul plus att vi gillar hur den känns att köra och så =)
    Men vi kommer inte att beställa innan v 25 som det ser ut nu.
    Vi har faktiskt valt att inte ta reda på könet, vill ha kvar den överraskningen i januari ;) Vet ni vad det blir?
    Vi var faktiskt i Thailand i februari på bröllopsresa och sedan i Italien i somras så det har passats på före bebisen så vi ska förhoppningsvis klara oss utan att längtan utomlands blir för stor ;) Kan rekommendera Koh Samui!

Flyttade till Södertälje i februari 2009 så det är ett tag nu, hur länge har du bott i Gnesta? 
  • OktoberBebis2012
    Allblack skrev 2012-08-16 22:27:07 följande:
    Hello hello! Ännu en som hoppa gärna på! Gravid med nr 2 och bf nov 12:e, 1:an fyller 3 i oktober. Vi bor precis utanför järna, och är i södertälje ganska ofta... Mår ok, ser fram emot att sluta jobba och vara hemma med G.P från den 12:e sep.
    Hello, bor i Gnesta väntar första 28 oktober. =)
  • OktoberBebis2012
    frugrahn skrev 2012-08-17 21:08:24 följande:
    Vi har tittat på vagn och bestämt oss för en Emmaljunga Edge Duo faktiskt. Vill ha en stabil vagn med 4 fasta hjul plus att vi gillar hur den känns att köra och så =)
    Men vi kommer inte att beställa innan v 25 som det ser ut nu.
    Vi har faktiskt valt att inte ta reda på könet, vill ha kvar den överraskningen i januari ;) Vet ni vad det blir?
    Vi var faktiskt i Thailand i februari på bröllopsresa och sedan i Italien i somras så det har passats på före bebisen så vi ska förhoppningsvis klara oss utan att längtan utomlands blir för stor ;) Kan rekommendera Koh Samui!

Flyttade till Södertälje i februari 2009 så det är ett tag nu, hur länge har du bott i Gnesta? 
    Ah, Emmaljunga är poppis! Brorsan har en sån till sin lille grabb! =)
    Den e superskön o köra!
    Nä vi vet inte heller, och även om vi hade velat veta hade det inte gått. Bebisen låg helkonstigt i helt fel vinkel.... tittade rakt in i Ultraljuds grejjen så vi såg bara en döskalle... hehe =)
    Thailand är nice!! Jag va i Pattaya och Bangkok -99... så det har hänt en del sen jag va där.
    Har jag tur är killen snäll och hittar på nåt jättekul (typ en resa) nästa år när jag fyller 30... man kan ju drömma iaf! =)
    Hu gammal e du? Ursäkta om jag ställer samma fråga flera gånger... =P
    Vart i Italien va ni? Vi va i Rom förra sommaren.
    Vi flyttade hit från Nykvarn 2010, och innan dess bodde jag i Haninge...
  • kotten12
    frugrahn skrev 2012-08-15 21:06:05 följande:
    Hej!
    Välkommen! Skrattade till när jag såg ditt användarnamn, vi kallar nämligen bebisen i magen för Kotten ;)

Tack :) haha roligt kallar våran kotten oxo därför tyckte ja de va ett passande användar namn :) 
  • frugrahn
    OktoberBebis2012 skrev 2012-08-17 22:11:52 följande:
    Ah, Emmaljunga är poppis! Brorsan har en sån till sin lille grabb! =)
    Den e superskön o köra!
    Nä vi vet inte heller, och även om vi hade velat veta hade det inte gått. Bebisen låg helkonstigt i helt fel vinkel.... tittade rakt in i Ultraljuds grejjen så vi såg bara en döskalle... hehe =)
    Thailand är nice!! Jag va i Pattaya och Bangkok -99... så det har hänt en del sen jag va där.
    Har jag tur är killen snäll och hittar på nåt jättekul (typ en resa) nästa år när jag fyller 30... man kan ju drömma iaf! =)
    Hu gammal e du? Ursäkta om jag ställer samma fråga flera gånger... =P
    Vart i Italien va ni? Vi va i Rom förra sommaren.
    Vi flyttade hit från Nykvarn 2010, och innan dess bodde jag i Haninge...
    Ja vi hoppas att den ska passa oss, just nu har vi dock velat lite fram och tillbaka med vilken färg vi ska välja på tyget, svåra grejer det här ;) Men vi lyckades bestämma oss igår så när det väl är dags att beställa är vi redo!

Det ser väldigt konstigt ut när de "tittar" rakt mot en på ultraljudet. Bebisen kanske ville överaska er då också ;)
    Jag är 28 år så min man har ett tag på sig att planera för 30 års present ;) Hoppas att det blir en resa för din del då, du får hinta om det på ett snyggt sätt ;) Ja Thailand förändras väl som allt annat hela tiden!

Vi var i Sorrento faktiskt, har varit där två gånger nu, en gång -97 också. Riktigt härligt och mycket god mat så klart. Skönt att ha fått lite värme och sol denna sommar då mina två semesterveckor var ganska så gråa.
    Ingen fara =) Jag ställer säkert samma fråga flera gånger också, och just nu så står huvudet helt still med frågor! :S 
    Har du förresten gått någon förlossningskurs? 
  • frugrahn

Då är jag tillbaka igen på jobbet, alla nya kanske inte vet att jag veckopendlar vilket inte alls är roligt och det blir värre för varje vecka. Hade riktig ångest igår när jag gick upp tidigt och började förbereda mig för att hoppa på tåget, kroppen var helt ur balans och det gick knappt att äta. Men från och med denna vecka så börjar jag jobba hemifrån en dag så de blir lite bättre. 
    Trodde inte det skulle kännas så tungt så snabbt men det är tur att jag har sällskap av en livlig Kotte ;)

Har börja fundera på om vi ska gå någon förlossningskurs eller inte och i så fall vilken... Någon som har erfarenhet på området?? 

• Allblack

Hej frugrahn! Menar du typ föräldrarutbildning eller? Isf, så borde du få info snart från den mvc du är skriven på....

• frugrahn

Allback: föräldrautbildning har vi pratat om med BM, pga att jag veckopendlar så blir det i samband med de besök som sker i höst, tyvärr inte i grupp med andra.
    Vi har tänkt gå på förlossningsföreläsning i nov på Södertälje Sjukhus också.
    Min tanke var mer om det kanske är värt att gå profylaxkurs eller liknande.
    Funderar på att köpa någon gravidyoga dvd också.. Nu börjar tankar inför att klämma ut ungen komma :)

• EmelieJ

Jag och min sambo var på förlossningsföreläsningen som är på sjukhuset när jag var gravid med första. Jag tyckte den var jätte bra. :) Mycket info om smärtlindring.

Sen gick jag själv på en ammningskurs och en förlossningskurs som handlade mer om vad som händer i kroppen när det sätter igång, och så fick vi prova profylaxandas och sånt. Men det var i grupp vid Mvc.

Jag tycker det var jätte nyttigt att gå på det som erbjuds just med första barnet för iaf jag kände mig helt vilsen innan den lille kom. :)

• spiran86

Åh vad jag blir trött.. var på spec mvc igår, i Huddinge. Där tog de blodprover på mig, för att få reda på varför jag verkligen är så trött och mår skräp. Well, farligt låga b vitamin värden.. fick medicin utskriven idag, inte hunnit hämta ut ännu. Fick veta att.b vitaminbrist leder till.att bebis växer dåligt.. sitter och väntar på att bm ska ringa. Jag vill ha tillväxt ultraljud. Allt detta pga hyperemesis.. och kräks nu fortfarande pga dåliga värdet..

Svar på tråden Vinterbebisar i Södertälje