Vinterbebisar i Södertälje
Hej,
Någon mer i Södertälje området som väntar smått till vintern 2012-2013?
Väntar första barnet den 2 januari 2013 och det hade varit kul att hitta fler som vill följas åt!
Hej,
Någon mer i Södertälje området som väntar smått till vintern 2012-2013?
Väntar första barnet den 2 januari 2013 och det hade varit kul att hitta fler som vill följas åt!
Då är jag tillbaka igen på jobbet, alla nya kanske inte vet att jag veckopendlar vilket inte alls är roligt och det blir värre för varje vecka. Hade riktig ångest igår när jag gick upp tidigt och började förbereda mig för att hoppa på tåget, kroppen var helt ur balans och det gick knappt att äta. Men från och med denna vecka så börjar jag jobba hemifrån en dag så de blir lite bättre.
Trodde inte det skulle kännas så tungt så snabbt men det är tur att jag har sällskap av en livlig Kotte ;)
Har börja fundera på om vi ska gå någon förlossningskurs eller inte och i så fall vilken... Någon som har erfarenhet på området??
Hej frugrahn! Menar du typ föräldrarutbildning eller? Isf, så borde du få info snart från den mvc du är skriven på....
Allback: föräldrautbildning har vi pratat om med BM, pga att jag veckopendlar så blir det i samband med de besök som sker i höst, tyvärr inte i grupp med andra.
Vi har tänkt gå på förlossningsföreläsning i nov på Södertälje Sjukhus också.
Min tanke var mer om det kanske är värt att gå profylaxkurs eller liknande.
Funderar på att köpa någon gravidyoga dvd också.. Nu börjar tankar inför att klämma ut ungen komma :)
Jag och min sambo var på förlossningsföreläsningen som är på sjukhuset när jag var gravid med första. Jag tyckte den var jätte bra. :) Mycket info om smärtlindring.
Sen gick jag själv på en ammningskurs och en förlossningskurs som handlade mer om vad som händer i kroppen när det sätter igång, och så fick vi prova profylaxandas och sånt. Men det var i grupp vid Mvc.
Jag tycker det var jätte nyttigt att gå på det som erbjuds just med första barnet för iaf jag kände mig helt vilsen innan den lille kom. :)
Åh vad jag blir trött.. var på spec mvc igår, i Huddinge. Där tog de blodprover på mig, för att få reda på varför jag verkligen är så trött och mår skräp. Well, farligt låga b vitamin värden.. fick medicin utskriven idag, inte hunnit hämta ut ännu. Fick veta att.b vitaminbrist leder till.att bebis växer dåligt.. sitter och väntar på att bm ska ringa. Jag vill ha tillväxt ultraljud. Allt detta pga hyperemesis.. och kräks nu fortfarande pga dåliga värdet..