• Prickiga jag

Midsommargänget III

Midsommargänget är tråden för oss som firade midsommar ihop sommaren 2005:

Munter
    CM
    Timisen
    Flinxann
    Rallymoster
    Binkan
    Flodisen
    Coccinelle
    MiniTina
    Prickiga
    Elin
    TantT
    Surfer
    Oz
    HG
    Anemone
    Esther
    Toca

Ingen glömd hoppas jag - i så fall inte med vilje!

• Svar på tråden Midsommargänget III
  • Surfergirl

Hej!

Dislokerad svanskota Oz... det låter inte helt skönt faktiskt. Stackars dig!
    Inte så mycket man kan göra åt det heller I guess.

• Timisen

Hej svejs...läser ikapp.

Har yogat i nära 1.5 timme och det var bättre efteråt än när det pågick...

• Tant T

Så var det måndag i morgon igen... Och söndagsångesten är just nu värre än vanligt... Varför ska man behöva bli som en nerknarkad jättelooser så fort det blir söndag?! Jag mår ju alltid piss då! Dagen brukar börjar ok (men ibland händer det även att känslorna kommer redan på lördagkvällen...) men sen kommer det smygande under dagen, först som en diffus oro och känsla i kroppen som inte riktigt går att sätta fingret på, ibland kan jag få för mig att jag håller på att bli sjuk (typ frusen, illamående och sånt) och sen ju längre in på eftermiddagen man kommer desto värre blir det och kvällen är oftast helt under mänsklig nivå! Sen spelar det liksom ingen roll hur mycket skoj man har inplanerat till senare i veckan, på söndagen känns absolut NADA roligt utan bara nattsvart! Fy för den lede helt enkelt...
    Nu ska jag gå och dra nåt gammalt över mig, varför inte sambon?!

• Anemone

Det låter tungt tanten. Jag antar att det inte bara är själva jobbet utan pendlingen och helheten som gör att du mår så dåligt. 2 månader till en välbehövlig paus, eller?

• Muntra hundägaren

Tjolahopp tjolahej!

Hoppas att alla har haft en skön helg.

Inte roligt att inte vilja gå till jobbet tanten! Tänker på dig!

• HååGe

Gamla tanten! Jag känner starkt med dig. Vi vet ju här hur du ar det på jobbet och det är ju inte så konstigt om du inte vill gå dit! Det blir väl inte bättre av att du är gravad och trött och sådär. Tänk iallafall på att du snart inte behöver gå upp svintidigt för att åka dit (fast kanske för att byta en blöja eller två, men det är ju nåt heeelt annat). Jag har många gånger känt som du och det är ju ett klockrent tecken på att man kanske skall söka efter något annat - men det kommer du ju säkert att göra sedan. Men visst är söndagsångesten bortblåst sådär lagom till lunch på måndagen? Så brukade det iallafall vara för mig, bara veckan var igång så.

• HååGe

Såg på din presentation att du skall flytta snart Tanten! Är det nu i mars alltså? Gud så roligt! Vi har ju evigheter kvar, men jag tapetserar om i min fantasi i olika färger varje gång jag ammar mitt i natten - något skall man ju göra. Det lbir lite psykedeliska tapeter eftersom jag är så groggy där i mörkret...
    Skall ni dona något i huset eller var det klart att flytta in i? Det såg ju iallfall jättefint ut på bilderna om jag minns rätt.
    Jag har haft huvudvärk dagligen i över en vecka nu. Trodde det var förkylning först, men det kanske är sömnbristen och min spända nacke som ger detta. Värktabletter hjälper dåligt. Inte kul. Svanskotan är dock hel vilket man kanske skall vara glad för då? Har iallafall smort in mig med scrub idag och har rakat strategiska ställen på kroppen. Man får pigga upp sig i marskylan!

• toca

Jag är vaken!

Och har redan ägnat mig at det tveksamma nöjet att diskutera moms och inkomstskatt med tyska skattemyndigheten. Hmmm... Men det ordnade sig ialla fall.

Igar blev det bio, Walk the line, som var helt okej och rätt trevlig. Idag blir det mest fixande hemma och en sväng till stan för att fixa ärenden. Superspännande här med andra ord... :-/
    Vad har ni för er?

• OZgirl

Men Tanten då! Det låter verkligen (som om jag inte visste det redan!) som om du inte trivs på ditt jobb. Jag hade samma sak med universitetet, jag mådde helt kasst: ångest och galla. Skönt att du snart får gå hem och skönt att du snart får flytta och får nåt annat att tänka på.

Och Hella, klart att din huvudvärk kan komma från nacke och sömnens frånvaro! Finns det möjlighet att få till nån massage eller en sjukgymnast med OMT-utbildning? En massage för en spänd nacke är ju alls inte dumt!

Svanskotan är inte av eller har flyttat på sig, jag har så mycket stoppning att landa på så det är ingen ko på isen det. Men stel och öm är jag ändå! Min gamle farfar berättade om sin dotter (min tjocka faster) när hon hade varit för att hälsa på en vinterdag att hon hade ramlat med cykeln "men hon studsade upp igen" och refererade då till sin dotters väl tilltagna bakdel... Det var en rolig man! Jag tänkte på honom och den historien när jag låg där. Man måste kunna skratta åt det! Tur att jag var packad så jag inte bröt nånting.

Vi var på damhockey igår (AIK-MB 2-4 ) och maken blev hjälte då han fick gå ner och dra rätt en axel som slagits ur led. Häpp! På en landslagsspelare no less!

• ElinPeelin

ang svanskotan, så fick vi en genomgång om den på GravidRehab sist, o den är rörlig och kan ställa sig i 90graders vinkel rakt bakåt! Den är extra rörlig under graviditeten för att barnet inte skall fastna där på vägen ut. Helt fantastiskt! Men den kan göra jäkla ont oxå.

Svar på tråden Midsommargänget III