• Prickiga jag

Midsommargänget III

Midsommargänget är tråden för oss som firade midsommar ihop sommaren 2005:

Munter
    CM
    Timisen
    Flinxann
    Rallymoster
    Binkan
    Flodisen
    Coccinelle
    MiniTina
    Prickiga
    Elin
    TantT
    Surfer
    Oz
    HG
    Anemone
    Esther
    Toca

Ingen glömd hoppas jag - i så fall inte med vilje!

• Svar på tråden Midsommargänget III
  • OZgirl

Näe, håller med du HG - ingen kiro här inte! Hitta hellre en sjukgymnast med OMT-examen!

• flinx

Puh, Im back! Svärisarna åkte hem igår em. Faktiskt helt rörande att se hur betutad farmor blev i lill-Flinxen. Tror det att han är lik sin far gjorde sitt till! Lättare att knyta an om det är likt en själv I guess! Gulligt var det iallafall. Och synd att de bor sååå långt bort. Lagom långt bort är 2-3 timmar. 100mil är ju lite mkt. För dem är det första barnbarnet så de tycker nog det är jobbigt.

Munter! Visst är det gott med norrländska specialiteter! De hade med sig sikrom com blev smarrigt till förrätt och sen älgfilé, rotsaksrösti och kantareller till huvudrätt! Najs!

BVC idag. Tycker alla barn är sååå tysta på VBC och fast inte Lill-flinxen låter mkt så känns det som alla andra barn bara ligger knäpptysy och ammar eller sitter knäpptysta och tittar! Lillflinxen piper när man ska klä av och klä på och om han inte får mat tillräckligt fort! Jag tycker inte det är konstigt men när man ser hur tysta andra barn är börjar man ju undra. Fast å andra sidan sover han på nätterna. Kvällen är kinkigast.

• flinx

Cocci - 500-1000 kalorier! Det är ju ingenting! Är du säker på att det inte blir mer?

• flinx

HG - jag blir ensam för första gången på torsdag! Så det blir en första erfarenhet för oss! Trist men han ska iväg över natten på jobb (till norrland).
    Säger han iallafall...

• ElinPeelin

min nya bild förklarar hur jag har känt mig idag...

• ElinPeelin

Tant,

en som jag träffar på vattengympan har sånt bälte o tycker det är super bra. Det är lite elastiskt med kardborre. Hon har köpt det på nätet för 225kr tror jag det var.

• Coccinelle

Ja 100 mil ar lite langt men da blir det desto mysigare nar ni traffs kanske

Jo, jag har skrivit in allt och det raknas ut automatiskt, skrev till och med in glassen och cookiesarna som slank ner forra veckan.
    Det blir nog lite kalorier for det ar ganska sallan som jag ater "rejal" mat, dvs en tallrik med allt pa. Mina luncher bestar oftast utav en sallad eller en fullkornsmacka och middagen ar inte sa avancerad heller, brukar bli en burk linser eller en soppa och tva hardmackor. Ocksa hander det att jag ater kellogs k till middag ocksa.
    Och jag ater nastan aldrig mellan malen.
    Varfor gar jag inte ner i vikt?

• Coccinelle

Oj vad min vardagliga kost later trist

• flinx

Frågade på BVC vad man kan göra om man tycker det verkar som om barnet äter för fort. LillFlinx blir ibland frustrerad vid bröstet och jag tror det har med att göra att mjölken kommer för fort/för mkt och då sväljer han luft och blir arg och börjar grina och gasta. Frågade om råd. Då stirrar de (läkare och sköterska) på mig och säger mest "ja var glad att det finns tillräckligt med mat!" Ehhh... ja visst det är jag men kan ni säga vad ni tror och vad man kanske kan göra?? Duh. Inget råd fick jag. Jag sa själv att man kanske kan ta ur lite innan han äter men det är oxå opraktiskt. När han vill ha man - ska man då klämma ur lite och wastea eller fixa pumpen och ta ut (för det krävs ju att den är rengjord och det tar tid). Ja, jag fick inget svar så jag får väl fortsätta med att ibland ha en gastande unge vid bröstet! Ökar i vikt gör han bevisligen.
    Det sägs ju att produktionen lägger sig efter ett tag. Får hoppas att slaskandet upphör.

Svar på tråden Midsommargänget III