• Prickiga jag

Midsommargänget III

Midsommargänget är tråden för oss som firade midsommar ihop sommaren 2005:

Munter
    CM
    Timisen
    Flinxann
    Rallymoster
    Binkan
    Flodisen
    Coccinelle
    MiniTina
    Prickiga
    Elin
    TantT
    Surfer
    Oz
    HG
    Anemone
    Esther
    Toca

Ingen glömd hoppas jag - i så fall inte med vilje!

• Svar på tråden Midsommargänget III
  • flinx

Du kanske har låg förbränning? Som Timisen sa, äta var 4e timme ökar förbränningen. Prova!

• flinx

Men Cocci! Viiiiiiiiiinet! Räknar du in kalorierna där!

• Minitina71

Hej tjejer!
    Kikar in en liten snabbis innan jag ska ut på prommis med vovven i ösregnet...

Cocci - Du undrar varför du inte går ner i vikt? Du äter på tok för LITE! Du ska äta åtminstone dubbelt så mycket kalorier per dag mot vad du gör nu. Speciellt om du motionerar också. Just nu ställer din kropp in sig på "svält" eftersom du inte äter tillräckligt. Och det resulterar i att förbränningen blir väldigt låg, eftersom kroppen först och främst måste överleva. Så då "släpper" inte kroppen de där extrakilona. Om du får i dig fler kalorier per dag (och då ska du givetvis koncentrera dig på att få i dig BRA mat) så kommer också din förbränning igång och du kommer att gå ner i vikt. Träning och motion ger dig så klart också en liten skjuts på vägen.

Flinx - Mysigt att svärisarna äntligen fick träffa Lillflinxen!♥

• HååGe

Cocci, om du äter sååå lite så går din kropp kaske på sparlåga? Då är förbränningen kanske låg som Flinx säger och då går du inte ner ett gram. Rejälare måltider ökar på förbränningen. Kellogs till middag är jag välbekant med och det är INTE bra! Jag tror på kycklingfilé i ugnen med lite råris och massor med grönsaker!!! Skall jag säga som äter rätt dåligt just nu och är sugen på mackor heeela tiden. Kommer väl aldrig att tappa mina sista sladderkilon!

• HååGe

Flinx - tror att jag har läst på amningshjälpens sida att man - som du säger - kan mjölka ur lite först om det kommer jättefort. Jag har som bekant det motsatta problemet så mina råd är väl inte värda sådär jättemycket. Antagligen anpassar sig lillen och du till varandra ganska snart.
    Nu - kvällsbad i handfatet. Nu får han snart inte plats där längre och då måste vi shoppa balja för jag tror inte att han vill duscha riktigt än.
    Minitina - det var precis det jag ville säga till Cocci, men dina ord låter mycket proffsigare!

• Corazon Morena

Bajskorvar och fläskkorvar!!! Puss! Vad gör ni??? Hur går det för er med det jag frågat tidigare???

Flinxan, kan du inte hejda Lillflinxen lite och ta bort honom från bröstet lite då och då så han får hämta andan? Eller funkar inte det?

• Coccinelle

Va bra ni kan, tack! Jag tycker naturligtvis inte sjalv att jag ater lite och jag unnar mig tex glass om jag verkligen kanner for det etc men jag antar att det sitter i forbranningen da.
    Faqr val ga och laga nagot da...

• Flodisen

Tjo Har Semlan och Toca träffat än? Visst skulle in på vattengympa?

Verkar vara menstider. Jag antar att jag har ägglossning, men vet med säkerhet ingenting. Så min mens kommer väl om +- två veckor, när nästa våg av mensblod sköljer över oss.

Jag hoppade på sambon och sexade loss i förrgår och i dag. Han blev helt överrumplad och sa Neee. Jag var tvungen att fråga om det betyder nej, för jag ville inte våldsföra mig på honom. Men neee betyder inte Nej! Sån information måste man ta lärdom av och sprida vidare. Jag tror sambon är lyckligt ovetande om att det är ÄL-sex.

Jag har skickat meddelande till både CM och Timisen!

• Timisen

Jag ska läsa ikapp alltihop men först måste jag hoppa in med ett akutinlägg till cocci! För djävulen du äter för lite tjejen!!!Det där är ...faan...du behöver uppåt 2-3 ggr mer! Din kropp tror nu att den svälter! Inte undra på att du inte går ner i vikt, din kropp håller kvar allt den kan för den tror domedagen är nära...
    återkommer imorgon för nu är jag svintrött...

• OZgirl

Mannen och svågern har telefonkonferens på högtalartelefonen med svärmor. De är osams... men jag förstår inte vad de säger eftersom de talar sitt språk.
    Å andra sidan låter de alltid som de skäller på varandra då, för att sen skratta högt och jag inser att det nog inte var skäll ändå... Confusing.

Svar på tråden Midsommargänget III