GalenCocci! Jag instämmer med övriga talare: du måste äta mer för att gå ner! Om man vill ha hållbart resultat så är det bästa att gå ner max ett halvt till ett kilo i veckan, beroende på hur mycket man har för mycket - och det GÖR MAN om man äter mycket med bra saker men snålt med fett och socker och rör sig ordentligt. Och det finns inga genvägar, tre måltider och två mellanmål varje dag.
Jag blev snuvad på en trekvarts sovmorgon som jag hade ansökt om eftersom bebisen protesterade mot allt och maken inte kunde samköra egen påklädning och frukost med babyunderhållning (bah! gröngöling!). Är inne i ett trötthetssvep utan like, den lilla tjejen som bor här hos oss vill fortfarande inte sova mer än tre timmar i sträck om natten och nu känns det i min kropp och i min skalle.
Kaffe, någon?
Flinx, sådär var det för oss också, med amningen. Först när hon var nyfödd var hon arg för att det tog för lång tid att få tag och innan det kom någon mjölk. Men sen rann det ju till och då var det ju inga problem med att koppla på strålen. Då var problemet att hon fick tag, åt några tag, släpte och gastade, kom till ro efter en stund och kunde få tag igen för att strax släppa och gasta. Och så vidare. Hon var också väldigt vispig och viftade och slogs och jag var helt ledsen över att det kändes som om varje måltid var en kamp, inte något rofyllt och harmoniskt som man kunde tro. Idag är hon mycket lugnare men äter fortfarande snabbt, båda brösten tar max en kvart för det mesta. Men, vi fick tipset på bVC att ge napp efter ett tag - kan det vara så att gossen din äter snabbt och blir mätt och sen blir arg för att det fortfarande kommer mat fast han bara vill snutta? Det verkade som om det var grejen med min tjej - hon åt så snabbt och fick mat så snabbt att sugbehovet var kvar fastän hon var mätt.