• Jendeas

Clearblue & Pergotime

Nej de är ju verkligen inte de... Och för min del så känner jag mig inte alls sugen just under ägglossning utan gör de mest för att de måste.. min BIM bör vara runt den 3-4 aug tror jag.. :)

• Jendeas

Där ser man :)) KUL !! Ja de är lika bra att köra på..

Hur går det för er andra tjejer ? 

• Jendeas

Oj vad tråkigt Elin, jag har också på känn att mensen kommer vilken dag som helst. Nu har jag dock haft ännu en flytt att tänka på ett litet tag men så fort dimman av de lagt sig så tänker man konstant på detta. Men vi kämpar på i ur och skur :)) Vet att det ibland känns otroligt tungt, satte mig och förklarade för min sambo härom veckan vilken otrolig börd de är att springa o tänka på. Mens, piller, kissa på stickor dag ut dag in, trycka igång monitern varje morgon inom tidsgränsen.. Ja de går liksom inte att slappna av. Behöver känna att han också är ombord! Där hämtar jag mina krafter iaf, att känna viljan och glöden ifrån min käraste.  

• Jendeas

Vad roligt. Kul att höra om era liv och vad ni också går igenom.. Vilken himla tur att ni fick riktigt proffs hjälp på andra stället. Håller alla tummar på att de lyckas inom de snaraste. =)) De vore ju vår allas dröm.

Jag har väl BIM den 3-4 aug om jag räknat rätt. Har nu märkt av några djävulska pms besvär, flytningar, illamående och ömmande bröst och nedre regioner. Dock brukar vissa av dessa besvär även komma vid min mens men jag håller tummarna än även om det känns väldigt långt ifrån ett plus denna månaden. 

• Jendeas

Man hoppas men man vill ändå inte ha för stora förhoppningar, jag blir alltid så ledsen när sen väl mensen kommer.. :(  Som Elin skrev ovan, svårt att hitta ork och motivation när man inte får nånting för allt jobb man lagt ner. Vi hade faktiskt sex varje dag förutom en då vi missade och självklart var de dagen innan monitern visade ÄL, sen körde vi all in några dagar där efter.. Jag skulle vilja testa mig som imorgon, eftersom jag och min mor ska till Ullared på onsdag.. Hade så gärna velat köpa något babyplagg och komma hem med till mannen som ett avslöjande. :) Men som sagt de är säkert mensen som spökar. Annars hade jag tänkt att vänta tills iaf nästa onsdag..
    Dem besvären du beskriver har jag vid vanlig pms också, så därför kan jag inte avgöra.. 

• Jendeas
    Elin1985 skrev 2012-07-31 00:20:14 följande:
    Jendeas - ja att mannen är med på banan och förstår hur jobbigt det är är värt mycket. Det har känts rätt kämpigt de tre månader jag använt pergotime... Sex på beställning har tärt på förhållandet och jag föreslog att vi skulle ta en månad som den kommer. Men när han tyckte att vi skulle försöka så mkt som möjligt ändå förstod jag att jag verkligen har fullt stöd från honom nu åker jag bort till helgen, dagarna innan ÄL så blir väl svårt ändå att få till det...
    Vi har också haft sex varje dag innan ÄL men har hört nu att det inte behöver vara det bästa utan varannan istället för att det ska hinna bli nån fart i spermierna igen!
    Hoppas att det går vägen för er denna vecka och att du får köpa något från Ullared att överraska med
    Hur gamla är ni? Vi är 27 och 32 och borde ju inte ha åldern emot oss..
    Hoppas de löser sig denna månaden ändå trots att du åker iväg.. Allt kan hända :)) De är super viktigt att känna mannen stöd också.. annars hade man nog aldrig orkat. Jo varannan dag är nog det bästa har alla sagt.. Jag är 24 och mannen 25 så åldern borde inte heller vara några problem här. :)) Tror jag väntar med att testa tills imorgon bitti iaf, 
  • Jendeas

I morse började iaf den här monitern blinka att de snart är dags för mens. spänningen är ooooolidlig =) 

• Jendeas
    Elin1985 skrev 2012-07-31 17:35:18 följande:
    Längtarefterbebis - har ni inte använt ÄL tester tidigare? Monitorn funkar väldigt bra tycker jag!
    Jendeas om den börjar blinka kan man väl testa? Fast iofs inte lita på det... Jag har slutat göra tester de senast två BIM, tänkt att jag ska vänta nån dag och så har Mensen kommit ändå. Skönt att ha sluppit titta på testet och bli besviken.

Alla har ju rätt ålder då så borde ju ta sig nån gång! Hur gör ni med alkohol? Vi ska på en fest om två veckor precis mellan ÄL och BIM. Känns jobbigt att förklara varför jag inte dricker.
    Jag har inte gjort något test, igår kväll hittade jag nått brunrött/rostfärgat i trosorna så de är väl den där förbannade mensen som är på ingång. Dock någon dag tidig men.. Jaja, de var denna månadens förhoppningar!! 

Jag har inte ställts inför de dilemmat angående alkoholen, vi är sällan iväg på fest nu för tiden. Däremot hade jag nog inte haft några problem att ta ett eller två glas.. Många gör ju de även under graviditeten så jag tror knappast att de är skadligt på de viset. Lycka till Elin.
  • Jendeas

Slänger ut en fråga här för jag kommer inte riktigt ihåg om någon av er hade barn sedan innan eller kanske har hört talas om det via bekanta.. Men en nidblödning. När kan den komma och hur ser den ut? Jag har försökt googla mig till det, men där är väldigt många diffusa svar på detta fenomen!!

• Jendeas

Jo de har jag förstått, men enligt många forum sker de allt ifrån något dygn efter ÄL till -5 BIM vad jag kunnat läsa mig till.. De känns konstigt iaf, sammanlagt en dag med brun sparsam flytning och nu ingenting?! Känns väldigt mysko. Jävla kropp.. Man går och inbillar sig och är nästintill skengravid av allt man känner! Nej nu släpper jag detta och inväntar mens, kommer den inte så har vi lyckats annars på det igen. =)

Jag blir också helt slut av att ta pergotime, sover jätte mycket under dem dagarna. Hoppet är de sista som ska lämna människan så vi fortsätter hoppas och går det inte denna månaden så kommer de nya möjligheter nästa :) Upp med hakan vännen., 

Svar på tråden Clearblue & Pergotime