• Jendeas

Clearblue & Pergotime

Hej tjejer. Igår var det besök hos gyn, tyvärr så visade de sig att jag troligtvis hade en lätt släng av pco, åter besöket i april i år missades av någon anledning vilket resulterade i att vi aldrig haft chans att höja dosen på pt. Dvs att jag ätit en tablett pt i 6 månader i onödan då den inte gjort någon större inverkan på mig. Min sambo ska även kolla sin sperma och jag har tagit nya cellprover.. Iväntan på provsvaren ska vi då prova med dubbel pt kur.

• Jendeas

Hej tjejer ! Hur går det för er? :) vill veta..

Nyfiken på om någon av er tagit pergotime för att få mensen att starta? Jag är trött på att vänta, vill komma igång med dubbelkuren . Fick förresten tillbaka provsvaren på cellproverna och de var normala denna gången! Mycket lättande.

• Jendeas

Jag har läst om  provera också, men de måste man väl få på recept?
    Jag har inte fått något att sätta igång min mens med, de känns hopplöst att bara gå och vänta. Känns ju lite som att tiden rinner iväg. Ja att cellproverna var normala denna gången känns kanon.. Får  väl överväga att prova på att börja med PT.

Elin1985 skrev 2012-11-19 16:10:13 följande:
    Hej på er! Länge sen jag skrev något... Jendeas du kan också ta provera i tio dagar, har funkar jättebra för mig 2 gånger! Va skönt att provsvaren såg bra ut!
    Jag ska på VUL på fredag för att kolla min dubbelkur. Förra månaden fick jag två äggblåsor men inget plus. Är rädd att jag inte ska få några fler kurer efter denna, de har diskuterat att byta ut pergon mot sprutor istället
  • Jendeas

Hej. Hållt mig ifrån allt som har med internet att göra de senaste. 
    Här är det fortfarande inget plus, kört med 2 piller denna månaden och ska in och lämna blodprover imorgon bitti på dag 24.. Väntar med spänning på om mensen dyker upp eller inte. Känns som vi kanske skulle kunna ha lyckats denna månaden. Håller tummarna för det.  

• Jendeas

Tack ! Hade ÄL lite innan nyår och har typ sedan dess haft molvärk och stickningar i nedre, även ansiktet är fullt av finnar och svettningar från och till.. Kan bara hoppas och hoppas!

• Jendeas

jo jag brukar ju ha mensvärk någon dag innan mens, men inte såhär tidigt. Ja om lite mer än en vecka är BIM.

• Jendeas

Testade neg imorse.. Alla symptom är som bortblåsta och jag väntar nu bara på den förbannade mensen.

En fråga till er som haft turen med ordentliga kontroller varje månad. När ni lämnat blodprov för att se om ni haft fullgod ÄL , ringer gyn-läkaren upp er och berättar resultat och när isåfall?

• Jendeas

Usch vad jobbigt Elin, den känslan är förbaskat stor.
    Ja jag tänker inte testa något mer, kommer mensen så kommer den väl i helgen annars får jag ta ett test nästa vecka, men min känsla säger att den dyker upp precis som vanligt ;)

Okej men det är ju bra att veta. Då borde hon ju hört av sig om de inte var som det ska. Tycker dock att min gyn borde höra av sig i vilket fall som eftersom vi inte fått svar på min sambos spermaprov han lämnade i nov. 

• Jendeas

Hoppas verkligen att vi är med barn.. Åh längtan är så stor nu både för mig och min sambo!

Så mysigt.. Haft en bra graviditet än så länge ?

Svar på tråden Clearblue & Pergotime