• Jendeas

Clearblue & Pergotime

Jag har en rätt lång cykel längtarefterbebis, runt 34 dagar brukar den ligga på.. Så dag 21 är ÄL dag för mig :)) Jag tar pergotime på dag 5-9 gör du det också? Kul att vi följs åt iaf :)) 

Gubben surade igår så vi missade gårdagens sexakt, ikväll jobbar jag kväll så om de mot förmodar blir sex blir de sent. Sen har vi turen att vara lediga ons,tors & fredag tillsammans denna veckan så då ska vi göra barn :))

• Jendeas

Jag hade räknat från och med idag, hade samma problem med mensen i början på denna veckan, hade rosa-brunfärgat i tre dagar.. 

Imorse visade min monitor ÄL, vi låg i tisdes och igår väldigt sent på natten och idag två gånger. Hoppas fasen att de tar sig denna månaden.  Vill så gärna. 

• Jendeas

Jag håller med dig längtarefterbebis , har bestämt mig att om de inte tar sig denna månaden så ska jag sluta med piller och monitor, mitt psyke pallar inte de mer. Mår jävligt dåligt under tiden jag tar pillerna, under ÄL är jag som allra mest arg så att vi ens kunnat ha sex denna veckan är för mig ett mysterium sen kommer PMS.n och den är inte heller nådig, däremellan bölar jag och är glad om vartannat. Tackar min lyckliga stjärna att jag har en så förstående och älskvärd man som stannar kvar hos mig trots att jag kan upplevas som ett monster..

• Jendeas

Jag har haft kaos på jobbet de senaste dagarna, så inte riktigt prioriterat datorn när jag kommit hem. 

Elin vad skönt att få en förklaring på varför det varit på de viset ett tag iaf, bara på det igen nästa månad. De ska gå :)) Heja Heja.

Emtfb: Heja dig också, snart är BIM här och då hoppas vi på ett plus.

Jag är på BIM-4 och dagarna går otroligt sakta, har nu två kvällar irad mått illa och kräkt, kan kanske bero på lite annat men. Känner inte av några som helst symptom denna månaden och väntar faktiskt bara in mensen. 

• Jendeas

Elin vad skönt att ni är på samma plan igen, de är klart att de inte bara är jobbigt för oss det måste ju vara väldigt intensivt och en jobbig situation för dem också. Tror det är viktigt att man har en ärlig och rak konversation i allt som snurrar i huvudet kring detta. Ibland mår man pekka och de känns mycket bättre att gråta ut och få prata med någon om det. Dela med sig av vad som tynger en. 

Jag kunde inte hålla mig och gjorde ett gravtest idag på BIM-4 och de visade negativt, jag är ganska inställd på att mensen kommer på torsdag denna gången.. Min man är däremot tvärtom, återstår att se vem som har rätt. de vore märkligt om de inte tagit sig denna månaden som vi försökte :)) men roligt hade vi ! haha.  

• Jendeas

Vad skönt ! Håller tummarna på att de bra humöret mellan er håller isig länge, ÄL blir roligare om man är sams ;) haha. När är de ÄL eller BIM för dig.

Jag skrev fel igår, jag testade mig på BIM-3, idag är det -2.  

• Jendeas

Jaa.. Nej knappt några menssmärtor än heller.. ingen PMS heller. Mannen är glad :)) haha.
    Vill så gärna testa igen, vad säger ni? jag är så spänd.. svårt att hålla mig.  

• Jendeas

Åh Elin, vad tråkigt ! Ska cystan försvinna av sig självt eller man måste operera? 

• Jendeas

Okej. Hoppas den inte stannar något långvarigt då utan att den går bort ganska snabbt. De låter hemskt iaf.. Håller tummarna för er. 

• Jendeas

Nej jag har inte gjort de, väntar tills efter BIM någon gång.. om inte mensen dyker upp så blir det ett test på måndag då de är BIM+5. =) Håller alla tummar och tår nu.. otroligt spännande.

Svar på tråden Clearblue & Pergotime