• Jendeas

Clearblue & Pergotime

Heja Heja längtarefterbebis, din motivation och inspiration borde ju vara bebis?! Så jag tror på dig, du klarar att gå ner dem sista kilona också. Tycker du verkar ha varit skit duktig, om ni klarat av att vänta på ett barn i 4,5 år är inte de sista månaderna så jobbiga längre. Kom igen och ge inte upp bruden. De här fixar du!

Emtfb: Min kropp säger att de nog inte blir så, fick världens jävla mensvärk igår kväll som fortfarande sitter kvar, dock inte dykt upp någon som ens liknar mens. Så de är ju positivt. Vi väntar och ser. Men varje gång jag går på toa är det som lotteri. Tramsigt jag vet. Idag är iaf dag BIM.

• Jendeas
    längtarefterbebis skrev 2012-09-06 09:16:46 följande:
    ja, klart att det borde vara en bebis som är min motivation. men förstår du pressen? att man MÅSTE gå ner vissa kilo för att ens få hjälp.. samtidigt som man försöker... sjukt egentligen vad man utsätter kroppen för. så därför har jag nu bestämt att ENBART fokusera på vikten. så kommer kanske bebisen ändå ;) vissa säger ju att byter man fokus ett tag så kommer det av sig själv. =) så får väl hoppas på det då.

hoppas det har tagit sig för dig denna gången =)
    Jo jag förstår.. Försöker bara peppa dig lite. Du vet ju vad belöningen KAN vara och tanken bör vara väldigt lockande. De är kanske så att sjukvården inte kan hjälpa till på fler sätt försen du gått ner i vikt!? Jag tror som sagt på dig. De här fixar du. 
  • Jendeas

Förstår det ! Och de är ett fantastiskt jobb du redan gjort och jag tror det kan vara bra för dig att tänka på något annat än bebisverkstaden.. Jag tror vi alla skulle behöva något annat att lägga vårt fokus på, eller iaf jag. För jag känner mig helt klart snart färdig för att flytta in på "gula huset" (psyket). Skengraviditeter, humörsväningar, psykisk dåligt mående. You name it! Snart är jag där känns det som :) haha. 

• Jendeas

Elin vad härligt med positivtänkande, jag är väldigt dålig på det. Jag är mer negativ av mig. Men man borde ge allt en chans så jag borde kanske också testa på det..
    Våra plus kommer och som du säger Elin de kommer bli så värt all den här mödan och vi kommer nog älska våra barn liite mer än andra människor som vips bara har ett barn en dag.

Jag har iaf lyckats gå över en dag, BIM +1 utan mens. Dock ett negativt gravtest imorse ?! Avvaktar och ser. 

• Jendeas

Hej tjejer.. Jag kände mig nästan lite glad i två dygn, hade känslan om att de kan varit så att vi lyckats. Men imorse och hela dagen har jag bruna flytningar och hela min värld raseras IGEN! Förfärligt. Hemsk känsla.. Nu känns de verkligen som att jag är påväg att ge upp.. De måste vara något fel på någon av oss då vi låg med varandra som kaniner och ändå tar de sig inte.. Aaahh, jag är så ledsen och förtvivlad.

• Jendeas

Åh ni är så snälla.  Skönt att man kan "gråta" av sig hos någon. Jag bara gråter när min man vill att vi ska prata om varför jag mår så dåligt. Kan inte sätta ord på känslorna. 

Googlar om bruna flytningar och enligt många forum är det inte försent försen mensen är kommen men de känns som den är på väg.. Segt denna månaden. 
    Vi är till viss del utredda, jag har gjort VUL och enligt gyn så såg allt bra ut, lite många ägg i en av äggstockarna men annars helt okej. Min man är inte utredd eftersom han har barn sedan innan och de var inte prioritering då tyckte hon och de förstår jag..
    Jag håller på att sluta röka de kämpar jag med och ännu värre är det när såna här nederlag kommer då vill man röka sig till döds.. 

Ni är fantastiska <3 Tack kära ni. 

• Jendeas
    längtarefterbebis skrev 2012-09-08 21:06:45 följande:
    förstår att det  är svårt att sluta. speciellt om man rökt länge med..
    hur är det nu? har mensen kommit på riktigt eller är det fortfarande flytningar? =/

varför fick du pergotime utskrivet om du har för mycket ägg i ena äggstocken?
    kramis!
    Mensen är kommen och jag bröt ihop totalt igår.. Men vi kämpar vidare, denna månaden hoppar vi monitern för att slippa ett stress moment iaf. tänker även ringa till gyn då det är sista pergotime jag kommer att påbörja nu. 
    Jag fick pergotime utskrivet pga att äggen inte vill släppa. vilket dem gör med PT.

• Jendeas
    längtarefterbebis skrev 2012-09-09 09:43:13 följande:
    usch.. tänker på dig =(  vi har också struntat i monitorn denna månaden.. nu har vi sex för att vi vill och inte för att vi måste.. tror att det blir någon slags blockering eller något när man känner att man MÅSTE ha sex..

jag beställde hem mina sista PT häromdagen. så nu har jag 8 paket här hemma... kan ju hoppas att det tar sig.. även om jag försöker att inte tänka på det. =)

kramar till dig jendeas!!
    Tack, förklarade för mannen igår att de känns som man sörjer något man aldrig haft men i tanken har de funnits i allra högsta grad. Men de går i perioder. Idag känns som en bra dag och jag försöker att ha annat för mig hela tiden så man slipper tänka så mycket på det. Tror det är viktigt att man fokuserar på det positiva även om det känns ganska omöjligt vid vissa tillfällen. 
    Vart beställer du PT ? måste man inte få det via gyn?
    Ja monitorn är skippad här, de blir inget med de, även om vi nu vet ungefär när ÄL är så är det inte lika påfrestande att varje dag gå upp och kissa på en sticka..  Utan nu kör vi också på känsla :))  
  • Jendeas

Tillbaka efter några hektiska dagar på jobbet, de är full rulle! 
    Hmm vad konstigt längtarefterbebis, jag har äl och mens vid varje månad jag tar PT.. Men de är kanske annorlunda från person till person. Heja dig och din vikt, du är så duktig :))

Jag har faktiskt mått väldigt bra än så länge denna månaden, hade den dagen då mensen dök upp som var riktigt jobbig.. Men sen har de bara rullat på som ovan nämt. Till och med så upptagen att jag i morse glömde ta  första tabletten PT..

men jag slänger iväg en undran här, de kan väl inte spela någon roll vilken tidpunkt på dagen man tar pillerna? Bara dem tas ungefär vid samma tid varje dag ?! Eller är jag fel ute. 

Svar på tråden Clearblue & Pergotime