• Jendeas

Clearblue & Pergotime

Jag gör inga VUL, käkar mina tabletter och hoppas på det bästa :)) Har bara gjort ett VUL och det var vid inskrivningen på GYN mest för att kolla så allt stod rätt till.. Vilket det faktiskt gjorde. 
    Så jag har ätit denna månadens kur och inväntar ÄL till nästa helg.. 

• Jendeas

Ja det har aldrig varit på tal om att jag ska in där en gång i månaden och titta, :) Vi ska göra så gott vi kan, tycker att denna månaden känns mycket lättare nu när vi slopat monitern.. 

• Jendeas
    Ingen fara ! Ja precis, känns lite lättare och månaden känns inte alls så lång som när man varje morgon fick läsa på monitern vilken dag det var.. Faktiskt inte tänkt på själva "barnvekstaden" försen idag på riktigt.. En helt annan frihet. Men för det så ska jag inte förakta monitern, helt klart en av dem bästa investeringarna jag gjort, för nu har vi ju fått reda på att min cykel är ganska regelbunden när jag tar piller och när ÄL inträffar. Så stort plus och litet minus :)) haha. 
  • Jendeas

Visst är det så :)) Yeeey, vad bra då ska ni också sexa som bara den nu i veckan. Heja Heja. Har väl troligtvis ÄL på lördag så vi kör också ALL IN denna veckan :) hihi. 

Hur är det med er andra tjejer? Ni är tysta? 

• Jendeas

Ja för det gör vi :) Hur vet du att ÄL var utebliven Elin ? Kollar du med monitor? 
    Jag ringde Gyn och bestämde tid i slutet på okt för att förnya PT-recept och ska se om vi kan göra en ny undersökning på mig och kanske en undersökning på min sambo.  

• Jendeas

Jaha, Dum jag är ! De kunde jag ju räknat ut. Hoppas mensen kommer snart då Elin. 

• Jendeas

Längtarefterbebis, de är frustrerande jobbigt med så långa cykler eller när mensen vägrar dyka upp..Ovissheten är hemsk. Håller tummarna för dig :) 

Emtfb Heja, hoppas ÄL är på gång.. Skulle inte du haft ÄL i mitten på veckan?
    Nej jag har faktiskt inte känt av ÄL denna månaden, sätter min högra hand på att jag säkert inte haft nån bara för att vi slutade med monitorn.. Förvånar mig inte med den oturen vi har haft :)) haha. Iaf så borde den va idag efter att ha räknat med att den kommer likadant som den gjort innan. Vi sexar på iaf :) 

• Jendeas

Hoppas dem gör en ordentlig utredning på dig så du kan få hjälp så ägglossningen kommer igång. 
    Jag hade också lite konstig mens förra månaden, den skiftade från ena dagen till den andra. Men så småningom kom även den igång.. Kroppen är en märklig maskin. 

• Jendeas
    emtfb skrev 2012-09-29 16:26:21 följande:

Jo gyn sa att jag skulle haft den onsdag-torsdag. Men testade mig nyss också, strecket var ganska svagt om man jämför med igår, då de va starkare än kontrollstrecket. Men vi har ju garderat oss och haft sex hela veckan och vi kommer ha det några dagar framåt, bara för att försäkra sig om att man inte missar ÄL. :)

Okej ja det vore ju typiskt om du inte skulle haft ÄL denna gång, men det får vi hoppas på att du haft eller har nu! :) Bra, kör hårt! :D 
    Okej.. Bra ni legat hela veckan för att helgradera er :)) Nu håller vi tummar och tår för ett plus. 
    Javisst , de vore bara så typiskt.. :( men jaja..
    längtarefterbebis skrev 2012-09-29 20:31:47 följande:
    nu hugger sådär i magen igen..  men inget mer blod.. undrar om där är något i magen eller om det är något annat på gång.. vi har ju inte alls "försökt" denna gången...
    Allt kan hända. Slappna av och låt det ha sin gång.. Är det mens lär du märka det.. Om den inte dykt upp på några dygn hade jag testat mig för säkerhets skull.. Dem säger att de händer när man minst anar det. Kram på dig.

• Jendeas

Hej tjejer.. De har varit några extremt jobbiga dygn i våra liv då min mans liv stod på spel i början på veckan. Nu är det bra trots omständigheterna och barnverkstaden lär få ligga på is ett bra tag framöver. Mannen hoppades att vi hunnit lyckats men jag har svårt att tro det. Känningar i nedre delen av tjejmagen i två dagar men känns mer som stress och oro.. Återstår att se då jag tror jag ska ha mens i helgen som kommer. 

Svar på tråden Clearblue & Pergotime